مراسم نمازجمعه اول دی ماه 1396 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + فایل صوتی

مراسم نماز جمعه اول دی ماه 1396 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب رضا قدمی و اذان ظهر با نوای جناب سید سجاد ادیانی، و ایراد خطبه های نمازجمعه توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی برگزار شد.

امام جمعه موقت قائم شهر در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه ی شریفه ی 63 سوره ی مبارکه فرقان فرمودند: یکی از قوای موجود در انسان ، قوّه ی خشم است ؛ عده ای در استعمال این قوه افراط و زیاده روی دارند  ، عده ای دچار تفریط هستند که بد است ، چنانکه هر ظلمی را میپذیرد و نتیجه اش بی غیرتی و بی توجهی هاست. ولی آنچه که از استفاده ی قوه ی غضبیه مورد تأیید عقل و شرع است اعتدال در استفاده از این قوه ی خشم است. کما اینکه طبق فرموده ی قرآن: {{کنتم امّتاً وَسَطا}}.

امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه پیامبر اسلام«ص» طول عمر را از نعمت های بزرگ الهی میدانند ، فرمودند: طبق روایت وارده از رسول اکرم«ص» : هرکسی که چهل سال عمر کند ، از خیلی از مریضی ها دور می ماند، و اگر کسی 50 سال عمر کند ، خداوند دلی رقیق و توفیق انابه و توبه به او مرحمت می نماید ؛ و کسی که به شصت سالگی رسید ، خداوند حسابش را در قیامت آسان می گیرد. و هر کسی که هفتاد سال عمر کند ، خدا توفیق می دهد که حَسَناتش را زود می نویسند ، ولی گناهان و بدی هایش را زود نمی نویسند و به او فرصتی میدهند که اگر پشیمان شد خدای سبحان او را میبخشد. و اگر کسی به هشتاد سالگی برسد ، خداوند گناهان قبل و بعد او را خواهد بخشید ؛ یعنی زمینه ی بخشش برای او فراهم میشود  و در انتها می فرماید: بعد از این سنین ، دیگر افراد مسن تر از این ، میهمان خداوند بر روی زمین هستند ؛ و در واقع این پاداش کسانی است که امانت بدن را به سلامت نگاه می دارند.

حجت الاسلام حسینی در آغاز خطبه دوم ، ضمن دعوت جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ملاحظه ی ذات اقدس اله را موجبات رستگاری انسان بیان فرمودند.

ایشان در ادامه افزودند: در مسائل منطقه ای ، یکی از مسائل ، موضوع یمن است ، که هزار روز از تجاوز عربستان به یمن می گذرد ، که تعداد زیادی از مردم یمن شهید شدند و بیش از 60 هزار نفر شهید و بیش از 81000 نفر مجروح تا به اینجا به جای گذاشته است.با این هدف که خود مردم یمن بر علیه انصار الله شورش کنند ، ولی قطعاً به فضل اله ، هرچه زمان میگذرد اتحاد و انسجام این مردم بیشتر خواهد شد . و در همین هفته های گذشته ، وقتی علی عبدالله صالح کشته شد و کاخ یمن دست انصار الله افتاد ، سعودی ها شروع به هدف قرار دادن کاخ یمن کردند و در پاسخ هم انصارالله موشکی را روانه ی کاخ یمامه ی ریاض در عربستان سعودی کردند که این یک پیامی دارد و آن این است که انصار الله توان این چنین حملات و وارد کردن چنین ضرباتی را دارد و قطعاً ملت و دولت ایران و تک تک مسلمان ها به ویژه شیعیان ، همیشه در طول این مبارزه از مردم مظلوم یمن حمایت خواهند کرد.

امام جمعه ی موقت شهرستان قائم شهر با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 1397 به مجلس افزودند: فشار کسری بودجه دولت نباید به مردم وارد بشود ، که امیدواریم نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی دقت بیشتری در این لایحه ی تقدیم دولت داشته باشند تا حق مردم خدای نکرده تضییع نشود . چنانکه خود دولت میتواند با قناعت بیشتر و تقلیل هزینه های جاری خود کسری بودجه ی خود را جبران نماید.

ایشان در قسمت انتهایی خطبه دوم ، با اشاره به حضور استاندار محترم مازندران در شهرستان قائم شهر و نمازجمعه ی هفته ی پیش ، فرمودند: الحمدلله ایشان هم احیای کارخانه ی نساجی و هم احیای برخی از صنایع تبدیلی جهت از بین نرفتن برخی محصولات مانند میوه ها که امیدواریم ایشان در این برنامه ها موفق باشند و ثمره اش برای مردم شریف شهرستان مشهود گردد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

 

صوت اذان ظهر با نوای جناب سید سجاد ادیانی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت خطبه اول نماز جمعه :
دانلود فایل با لینک مستقیم
صوت خطبه دوم نمازجمعه:
دانلود فایل با لینک مستقیم
  

صوت اقامه ی نمازجمعه به امامت حجت الاسلام حسینی + تعقیبات مشترکه با نوای جناب سید سجاد ادیانی:
دانلود فایل با لینک مستقیم
gz8v__mg_6537.jpg

bxlw_img_6533.jpg

lmac_img_6558.jpg

dxxh_img_6562.jpg

4dx_img_6574.jpg

tgvv_img_6580.jpg

3g53_img_6598.jpg

ky2b_img_6599.jpg

79mk_img_6611.jpg

jb1g_img_6623.jpg

vnj_img_6629.jpg

z70k_img_6634.jpg

j1m3_img_6635.jpg

wjl_img_6648.jpg

4b9o_img_6656.jpg

دیدگاهتان را بنویسید