مراسم نماز جمعه 6 آبان ماه 1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 6 آبان ماه 1401 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دکتر میرزایی«مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران» ، و اقامه اذان ظهر به افق شرعی با نوای جناب آقای حسن علیزاده ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 19 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، توفیقمان دهد که اهل لااله الا الله واقعی باشیم و با اخلاص و با پایبندی به موازین توحید زندگی کنیم ،که پایبندی به مفهوم لااله الاالله ، توفیق بزرگی است که نصیب هرکس نمیشود . هستند گروه ها و آدم هایی که به ظاهر اظهار توحید میکنند ، و به ظاهر لااله الاالله میگویند ، اما در حقیقت و در معنا از مفهوم توحید دور هستند ، و عمل آنان موجب رضای خدای رحمان نیست . پروردگارا ، ما را از زمره ی مخلصین و قائلین لا اله الا الله قرار بده و ما را در عمل به معیار کتاب خودت ، در عمل به شریعت خاتم المرسلین ، و در پایبندی به موازین تقوا ، و پرهیز از گناه و انجام واجبات ، موفق بدار .

آیت الله معلمی با اشاره به حادثه ی تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی  فرمودند: ببینید ، شاه چراغ لقب است و اسم آن عزیز احمد است ، ابن موسی ، فرزند آقا موسی بن جعفر است . نه نوه و نبیره ی ایشان ، بلکه فرزند بلافصل ایشان است . برادر آقا امام رضا«ع» است که از مادر جدا بوده اند . در چنین حرم مقدسی ، جمعی از نمازگزاران را که در میان آنها نوجوان 8 ساله وجود داشت. نوجوان 11 ساله دو نفر ، نوجوان 15 ساله حضور داشت . و همین نوجوان خردسال که کم سن تر از همه بود ، پدرش ، برادرش ، و مادرش از یک خانواده ، زن و شوهر با دو فرزند آمده بودند به زیارت ، زن و شوهر هر دو به شهادت رسیدند و یکی از پسران هم به شهادت رسید ، و این نوجوان خردسال تنها ماند . ببینید ، آنهایی که چنین عنصر پلید و خبیث را مأموریت میدهند ، چنین جنایتی را بیافریند ، آیا آنها برای ملت ایران دل میسوزانند؟ خدا از بین ببرد این فضای مجازیی را که برای تخریب اذهان بعضی از نوجوانان و جوانان مملکت ما اثرگذار شده است و فریب داده است . آنهایی که یک چنین مأموریتی را طراحی میکنند ، و عوامل مزدورشان را برای اجرا میفرستند ، آنها هدفشان چیست ؟ آنها هدفشان این است که اگر بنام اسلام ، و بنام مکتب اهل بیت ، در طول 40 سال گذشته اینهمه موفقیت پیدا کرد نظام جمهوری اسلامی ایران ، اگر ادامه دار شود ، اگر بماند ، در برابر استکبار و عوامل استکبار ، آنها را در مضیقه قرار میدهد . استکبار جهانی نمیخواهد نظام اسلامی رشد کند ، نمیخواهد مردم مسلمان ترقی و تعالی و پیشرفت و خودکفایی و روی پای خود ایستادن داشته باشند . خدا نکند انسان گرفتار حُب مقام بشود ، که حب مقام اسیر و ذلیل میکند انسان را ؛ نفسانیات مَرکَب شیطان است و حالا هم که بر همه گان روشن شد ، آن خواص بی تشخیص و کم تشخیص ، در صدد جبران اشتباهات خود برنیامدند . به ظاهر برای فوت یک دخترخانم کردستانی علیه نیروی انتظامی اطلاعیه و بیانیه بدهند . الآن این جنایت را که دیدند چرا خفه شده اند؟ چرا خاموش هستند ؟ این سوال ، سوال ملت نیست ؟ این سوال مردم نیست؟ آیا باز هم جای ابهام دارد ؟ دیگر دشمن تابلو را علنی بلند کرده است . آن فرستنده های تلویزیونی که از طریق ماهواره دریافت میشد ، بعد از انتشار این خبر فاجعه بار ، سعی و تلاش داشتند و خیال کردند میتوانند اذهان مردم ایران را با دروغی که میسازند متحول کنند و به راه ناصواب ببرند . خبیث ها مطرح کردند که بله این کار را خود جمهوری اسلامی انجام داده باشد ، برای اینکه اغتشاشگران را سرکوب کند . چقدر بی حیایی و چقدر ملت ایران را تحقیر کردن . بلانسبت ، نعوذبالله ، خیال میکنند مردم ایران نادان باشند که این گونه دروغ های شاخدارشان را بپذیرند و باور کنند . حالا پشت سر ، خود جریان خبیث داعش ، رسماً اعلام کرد و این فاجعه را عهده گرفت که داعش این کار را کرده است .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب فرمودند: رهبری اینگونه فرمودند که : بسم الله الرحمن الرحیم ، جنایت شقاوت آمیز ، که شقی ترین آدم ها اینگونه جنایت را مرتکب میشوند ، در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهم السلام ، یعنی بر هر دو سلام باد ، که به شهادت و مجروح شدن ده ها مرد و زن و کودک بی گناه که شهرد و مجروح متجاوز از سی نفر شدند ، انجامید ، دلها را اندوهگین و داغدار کرد . عامل ، یا عاملان این جنایت اندوه بار یقیناً مجازات خواهند شد ، ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم السلام ، جز با جست و جو از سررشته ی این فاجعه آفرینی ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره ی آن جبران نخواهد شد . یعنی هب دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مأموریت میدهند که بید سرنخ را شناسایی کنید ، که این عامل مزدور از کجا آمد ، مأموریت از کجا دریافت کرد ، که آنها باید تنبیه بشوند تا یک قدری این آلام سنگینی که بر دل مومنین نشسته تخفیف پیدا کند . همه در مقابله با دست دشمن آتش افروز و عوامل خائن ،یا جاهل و غافل او ، وظایفی بر عهده داریم و از دستگاه های حافظ امنیت و قوه ی قضاییه تا فعالان عرصه ی فکر و تبلیغ ، و آحاد مردم عزیز ، باید ید وحده ای باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی اعتنایی و بی احترامی روا میدارد . ملت عزیز و دستگاه های مسئول ، یقیناً بر توطئه ی خبثت آمیز دشمنان فائق خواهند آمد ان شاءلله .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: بعد از نماز ، همه باید حضورمان را برای حمایت از اسلام و نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و برای ابراز تنفر و انزجار از دشمنان غدار و استکبار جهانی اعلام کنیم . ای امام عزیز ، درود خدا بر تو باد. المومن ینظر بنور الله . مومن به نور الهی میبیند . امام در حال حیت خود آینده را میدید و آمریکا را شیطان بزرگ میخواند . رابطه ی ایران و آمریکا را رابطه ی گرگ و میش میدانست . همان ایام ، بودند در داخل کشور ، سیاسیون کج فهم ، که میگفتند مگر میشود بدون ارتباط با آمریکا به زندگی خودمان ادامه بدهیم ؟ این ضعف ایمان بود . این ضعف اخلاص بود . اما قدرت ایمانی ، اقتضاء این دارد که انسان با توکل به خدای قادر متعال حرکت کند . ببینید عزیزان ، برادران ، خواهران ، جوان ها . وعده ی خدا همه جا حق است . اگر نقصی هست در عملکرد ما است . وعده ی خدا است که ان تنصروالله ینصرکم ، یعنی اگر دین خدا را یاری کنید خدا یاری تان میکند . دین خدا یعنی هرکجا حق و باطل را شناختی ، و اگر به یاری حق حرکت کردی ، اینجا نصرت الهی کردی ، و ان تنصروالله را عمل کردی ، که اگر این اتفاق بیافتد خدا هم یاری تان میکند و در این شرایط است که هیچ قدرتی در دنیا نمیتواند شما را بشکند . نه اینکه فقط بنشینی تماشاگر باشی انتظار داشته باشی خدا دفع شر کند ، خدا دنیا را اینگونه قرار نداده است . بلکه اینچنین قرار داده است که انسان باید عمل کند و خدا یاری اش کند .باید کشاورز برود دنبال کار کشاورزی و زمین را آماده کند و بذر را بیافشاند تا خدا یاری اش کند که آن بذر رشد کند و بالا بیاید و محصول بدهد . شما را به خدا نگاه کنید که امام یک نفر بود و هیچ حزبی از پیش نداشت .هیچ جمعیت منسجمی از پیش نداشت . یک نفر حرکت کرد ، ولی با اخلاص . خدا این نهضت ماندگار را به او داد . پیش چشم خودمان تماشا کردیم ، عزت پوشالی شاهان را ، عزت قدرت ظاهری صدام کافر ملعون را ؛ چه شدند و کجا رفتند ؟ مومنین، خانواده ها ، خدا را غفلت نکنیم . یاد خدا باشیم ، و خدا را بندگی کنیم ، که خدای رحمان بنده اش را ذلیل نمیسازد . الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ ؛ خدا دوست دارد مومنین عزیز باشند ، اما زمینه ی عزت را خودشان باید فراهم کنند ، و خودشان باید بخواهند . نه در سایه ی وابستگی به استکبار. کیست که نفهمیده باشد این هایی که آمدند برای اغتشاش ، مزدور بیگانگان هستند و مزدور شیطان هستند؟ . اینها دلشان برای ملت ایران و سختی و گرانی در زندگی مردم ایران بسوزد ؟ نه خیر . سختی و گرانی هست و قبول داریم ، ولی در همه ی ادوار تاریخ ، دینداری خدا توأم با رفاه فراوان همیشه نبوده است . دینداران سختی هم داشتند ، رفاه هم داشتند. یعنی در یک مقطعی ، در یک شرایطی ممکن است سختی داشته باشند ، معنایش ولی این نیست که همیشه در سختی باشند . باید هشیار باشیم که رفاه را چگونه میخواهیم ؟ در سایه ی ذلیل شدن در برابر شیطان و عوامل شیطان رفاه بخواهیم ، یا نه ، در سایه ی عبودیت و بندگی خدا تلاش کنیم به رفاه برسیم ؟ . آیا این نشدنی است ؟ نه بخدا شدنی است .

امام جمعه قائم شهر فرمودند : کِی بود که رهبری معظم در دانشگاه افسری نیروی انتظامی فرمود: با صراحت میگویم کار آمریکا و اسرائیل و سعودی هاست و به آن خواص ناخواص خطاب کرده بود که اگر نمیدانستید ، بدانید ، و موضع خودتان را تصییح کنید . برادران و خواهران ، خطبه بخشی از نماز است ، نعوذبالله که کسی ، خطیبی جمله ای را که نفهمیده و سند نداشته باشد اینجا مطرح کند . الآنه جریانات سیاسی منحرف با گرایش به غرب ، آیا رشته ی الهی هستند ؟ کیست که نتواند تشخیص بدهد ؟ رشته ی الهی ، حبل الهی که بده دین خدا و پیغمبر خدا متصل باشد امروز در جامعه ی ما ، مظهر و مصداق بارزش را کیست که نتواند تشخیص بدهد؟ همه ی اقشار باید گوش به فرمان ولی امر باشیم ، اگر عزت و اعتلای کشور را میخواهیم و اگر رفاه آینده را هم میخواهیم . متأسفانه بخشی از آسیب معیشتی ما ، از ناحیه ی این شد که مدیران در هشت سال ، ده سال گذشته ، آنگونه ای که می بایست از ولی امر نشنیدند . این حرف را نه الآن که جلوترها هم میفهمیدیم و میگفتیم . به خودشان هم گاهی تذکر داده بودم ، حضوری میگفتم . عزتی که ما به دست آوردیم در سایه ی ولایت و امامت است . تبعیت از ولایت را جدی بگیرید . دستگاه عظیم آموزش و پرورش ، اگر واقعاً رهنمودهای امام راحل آن ایام ، و رهبر معظم انقلاب ، این ایام را جدی میگرفتند ، فضای آموزش و پرورش ما میبایست بهتر از این میبود . اینگونه نباشد که الآنه میبینیم در بعضی از اغتشاشات ، بعضی از نوجوانها بیچاره ها فریب خوردند . نه در مدرسه شنیدند ، و نه در داخل کتاب خواندند ؛ خب پیدا است که یک جانبه فضای مجازی بی در و دروازه ، و با محتوای شیطانی که پمپاژ میشود از خارج ، ذهن جوان ها را خراب کردند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند : یکشنبه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده ، روز نوجوانان و بسیج دانش آموزی است . بسیج مدرسه ی عشق و تربیت است ؛ واقعاً متأسفانه جدی گرفته نشد . استقبال در سطح کشور را عرض میکنیم ؛ استقبال وزارت آموزش و پرورش از بسیج دانش آموزی ضعیف بوده است . اگر واقعاً به مفاهیم قرآنی و آموزه های دین ،نوجوانان ما آشنایی پیدا کنند ، زودتر و راحت تر از من و شما میپذیرند ؛ برای خاطر اینکه دل و قلب جوان ، مثل یک زمین خالی است که هر بذری بیافشانی ، همان بذر می روید . ما کار نکردیم ، اما دشمن در فضای مجازی برای نوجوانان ما کر کرد و بذر افشانده ، ولی بذر فاسد خودش را . اگر حقایق انقلاب را برای نوجوان ها ترسیم و تبیین کنیم ، پذیرا هستند و میفهمند .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: عزیزان ، همین دیشب در شهرستان آمل در مازندران ما دو تا بسیجی داشتند عبور میکردند از خیابان ، عوامل مزدور استکبار ، تروریست ها ، با فاصله ی چهار متر یا کمتر و بیشتر ، به وسیله ی کُلت به سینه ی هردو بسیجی گلوله زدند . باید مسئولین ذیربط فکری کنند . نباید همیشه بسیج دست خالی باشد و هیچ وسیله ی دفاع از خود نداشته باشد . اگر توقع داریم بسیج از نظام دفاع کند ، باید جان خودش هم حفظ بشود . یا به سرعت باید منافذ ورودی مزدوران بیگانه را مسدود کنند ، یا اینکه بسیجیان را مسلح . حتی متأسفانه نیروی انتظامی ما هم عزیزان به صورت انفرادی برای حفاظت از خودشان مجاز نیستند از اسلحه استفاده کنند . خب اینها یکی از اشکالات کار است .الآن دیگر با این حادثه ای که در حرم اهل بیت ، حضرت احمد بن موسی رخ داد ، جریانی که نه برای حرم های اهل بیت احترام قائل است و نه برای نمازگزار که در حال نماز بودند در آن حرم ، و نه به پیر رحم میکنند و نه به جوان ، دیگر جای کوتاهی نیست. اغتشاشگران حالا برای جریانی که اینگونه تروریست ها را به سمت ما فرستادند ، آیا اینها میخواهند خیرخواه ما باشند ؟

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزده اقامه شد.