مراسم نماز جمعه یوم الله 13 آبان1401 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه یوم الله 13 آبان 1401 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقایان عبدالله گرزین«نماینده بسیج دانشجویی» و «دکتر روح الله سُلگیمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران»، و اقامه اذان ظهر به افق شرعی با نوای جناب آقای سید سجاد ادیانی، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 19 سوره مبارکه محمد«ص»  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، آنی و لحظه ای ما را از یاد خودش غافل نسازد که یاد او و التزام به احکام او زمینه ساز عزت و سعادت است ؛ روی آوردن به تقوا و پرهیز از گناه و انجام واجبات در برنامه ی خدای رحمان برای تربیت انسان لحاظ و گنجانیده شده است و نقشه ی راه ما قرآن است و تأکید قرآن بر رعایت موازین تقوا است .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی محمد«ص» کلام الله مجید فرمودند: اطاعت از خدای عزیز ، عزت می آورد برای انسان ، و اطاعت از شیطان ذلت می آورد برای انسان . مزدوران شیطان بزرگ آمریکا ، نتیجه ای جز ذلت و خواری و نکبت نخواهند داشت .

آیت الله معلمی فرمودند: هر محقق ، جامعه شناس ، و تاریخ دان ، برود بررسی کند ، خدا میداند در هیچ دینی ، در هیچ مرام سیاسی در دنیا هم ، برای زن آن تکریمی را که قرآن دارد ندارند . ارزشی که قرآن برای زن اعلام میکند بالاترین ارزش است . ببینید ، سفارش پدر را خدا در قرآن فرموده است ، ولی وقتی به سفارش مادر رسیده ، ادامه میدهد که حملته امه کرها دارد ، و وضعته کرها دارد ، یعنی درباره ی زن ، خدای رحمان عنایت خاصی دارد  .در مورد موسی کلیم که هم پدر دارد و هم مادر ، خدای متعال ، مادر را عنایت فرمود و به دل مادر موسی افکند که اداء آن تکلیف را نماید و جان موسی «ع» را در پناه خدای متعال نجات دهد. اینها کرامتی است که خدای رحمان در کتاب کریمش به زن عطا فرمود و ارزش داد . در دورن جاهلیت دختربچه ها را زنده به گور میکردند ، اما اسلام آمد و فرمود يا أيها الناس إنا خلقناكم من ذكر وأنثى وجعلناكم شعوبا وقبائل لتعارفوا إن أكرمكم عند الله أتقاكم  . یعنی اگر با تقواتر باشی ، ارزش بیشتری داری ، چه زن باشی و چه مرد . نه مرد بودن ارزش است ، و نه زن بود تنها. انسان بودن و با تقوا بودن ، که چه مرد باشد و چه زن  باشد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی و قرائت آیه شریفه 52 سوره مبارکه فرقان کلام الله مجید ، فرمودند: امروز روز ملی مبارزه با استکبار است . امسال یک ویژگی خاصی پیدا کرده بود ، که حقیقتاً پرشور شما برادران و خواهران ، و جمع دیگری که شاید به هر دلیل موفق به حضور در نماز هم نشدند ، اما در اصل راهپیمایی ، حضور بسیار گسترده بود . یعنی برابر با اجتماع روز جهانی قدس و 22 بهمن و شاید سنگین تر . روز مبارکی را امروز خدای رحمان به ما عطا فرمود ، و در این مصلی ، مکان مقدس و مسجد و خانه ی خدا ، از ابتدای ورودمان تا قبل از آغاز خطبه ها ، برنامه های خوبی برگزار شد. تحلیل بسیار روشنگرانه ی برادرمان جناب آقای گرزین ، و دکلمه ی بسیار زیبا و جالب دخترخانم نوجوانمان ، و هم بیانات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران جناب آقای سلگی که فرزند شهید هستند . یادگاران شهدا باید در عرصه ی مدیریت الگو باشند و بحمدالله عمده شان اینچنین هستند و لذا مورد تکریم مومنین و همکاری قرار میگیرند.

امام جمعه قائم شهر فرمودند :ببینید ، استکبار ستیزی یعنی چه؟ مقام معظم رهبری پریروز که در جمع صدها نفر از دانش آموزان سخن میگفتند ، این نکته ی بسیار جالب را بیان داشتند که بعضی ها میگویند شما مرگ بر آمریکا میگویید وآنها سر لج می آیند و خصومت را افزایش میدهند ، پس چرا مرگ بر آمریکا؟ مقام معظم رهبری  فرمود که 28 مرداد 1332 مگر ملت ایران مرگ بر آمریکا میگفتند؟ نه خیر . دکتر محمد مصدق که روحانی نبود ، و ادعای اسلام خواهی هم نداشت اصلاً و نمیگفت من میخواهم حکومت اسلامی داشته باشم ، نه خیر . در هیچ مرحله و نطق و نوشته هایش این مسائل نبود . دکتر مصدق به عنوان یک شخصیت ملی هدفش این بود که نفت ایران را از سلطه ی انگلیس خارج کند . چون از روز اولی که در ایران چاه نفت حفاری شد ، اقدام به استحصال و بهره برداری از چاه نفت شروع شده بود ، در اختیار پیمانکاران انگلیسی بود . یعنی کشور مال ایران و نفت مال ایران بوده ، اما اختیارش در دست انگلیس بود . دکتر محمد مصدق ، تلاشش این بود که صنعت نفت ملی بشود و یعنی در اختیار ایران و تصمیمش با مسئولین ایرانی باشد نه انگلیسی . این ش ده بود آغاز اختلاف بین مصدق و شاه . شاه میخواست خودش را نگه بدارد ، لذا تصورش این بود که در سایه ی وابستگی به قدرت ها یعنی انگلیس و آمریکا خودش را نگه بدارد و مسأله برایش این نبود که نفت ملی بشود یا نشود ، نه خیر ، بلکه هرچه آنها میخواهند . اما مصدق این اندازه هنر را به خرج داده بود که تلاش کند نفت در اختیار ملت باشد ، اما کودتا را آمریکایی ها راه انداختند و شاه فرار کرده بود و رفت و زاهدی و پول و مأمور آمریکا آمده در تهران ، پول پاشیدند و اشرار تهران و اطراف را جمع کردند که به نفع شاه تظاهرات کنند و برعلیه مصدق شعار بدهند و دولت مصدق را ساقط کنند . با آنکه خود مصدق تمایلی به آمریکا داشت ، نه که دشمنی داشته باشد با آمریکا ؛ با داشتن تمایل و گرایش به آمریکا ، ما معذلک چرا آمریکا این کار را کرد؟ برای خاطر اینکه نفت ایران در اختیار انگلیس باشد ، برای آمریکا راحت تر است چون شیاطین با خودشان راحت میسازند . اما با یک نیروی مومن و مخلص نمیتوانند بسازند . آن وقت آمریکا علیه ایران اقدام کرده بود و بعد هم قبل پیروزی انقلاب ، شاه مستأصل شده بود و گذاشت رفت . ولی آمریکایی ها پشت سر رفتن شاه به ایران آمدند و به مسئولین شاهنشاهی آن ایام قوت قلب دادند و جرئت دادند برای کشتار مردم که مردم بترسند و صحنه را ترک کنند و فرار کنند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند : جوانهای ما الآن متأسفانه دارند فریب میخورند . بله فریب دادن آسان است . حرف و سخن چه حق و چه باطل اثر میگذارد . این فضای مجازی آزاد ، این تلفن همراه ، مخصوصاً دو سال کرونایی سبب شد که دانش آموزان ، با تلفن و تبلت و اینترنت و فضای مجازی انس داشته باشند و استکبار هم شروع کرد به شست و شوی مغزی دادن . خب این جوان چه بداند داعش کیست و چیست و چه جنایتی کرده و نمیداند جریان نفاق چه جنایتی در کشور مرتکب شدند و الآنه اینها از کجا تأمین میشوند و از کجا پول در اختیارشان قرار میگیرد؟ خب هرکسی که پول در اختیارشان میگذارد ، اینها مزدور همانها هستند ؛ آیا اینها برای خدمت به ملت دل میسوزانند؟ بله ما الآن مشکلات داریم و این حقیقت است ؛ صداقت چیز خوبی است و توجیه کردن مشکلات هم نه خیر ، باید بپذیریم مشکش داریم . همانگونه که رهبری معظم بارها تأکید فرمود بخشی برمیگشت به بد عمل کردن مدیران ، یعنی دقیقاً از 15 سال قبل ، رهبری میفرمود اقتصد مقاومتی ، اقتصاد مقاومتی ، ولی واقعاً جدی نگرفته بودند . حالا جاهایی را که خلاف رهنمود رهبر در جریان مذاکره با آمریکا ، چه اتفاقاتی افتاده ، واقعاً جای تحلیل و بحث و تبیین دارد . رئیس جمهور سابق به ظاهر ادعا میکردند که ما در همه ی مسائل با رهبری هماهنگیم ، اما خود وزیر امور خارجه یعنی آقای ظریف صریحاً در بعضی از جاها گفت که ما بعضی از جاها از رهنمود رهبری عبور کردیم ! ببینید ، خدای رحمان کافر و مومن را خود خدا خلق کرده است و همین خدایی که ما را خلق کرد آمریکایی و اسرائیلی ها را خلق کرد ، و همین خدا میفرماید فلا تطع الکافرین ، از آنها اطاعت نکنید . از آنها تمکین نکنید . ممکن است دچار سختی هم بشوید ، اما اگر تحمل کنید یاری میکنم . در برابر کفار ، باید اهل مقاومت و اهل جهاد باشید و جهاد کبیر داشته باشید .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: الآنه آمریکایی ها جنگ ترکیبی که رهبری تبیین کرده بودند که مرحله به مرحله پیش آمدند و در قدم اول منافقین و داعشی ها را راه انداختند ، که آتش تهیه کنند و تصمیمات بعدی شان ترور و انفجار باشد که نشانه اولش را در شاهچراغ در آن مرکز عبادی دیدیم که زن و مرد و کودک ها را به شهدات برسانند . آیا واقعاً آدمی که تجهیز میکند این ادم را و پول و اسلحه میدهد و مأموریت میدهد که این گونه جنایت را انجام بدهد ، آیا واقعاً آن جریان خیرخواه مردم میشود یا او دنبال منافع خودش است؟

آیت الله معلمی در ادامه فرودند: فردا روز فرهنگ عمومی است ، و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمود تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیان های بی جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است . غربی ها میخواهند ما را تابع فرهنگ خودشان ببینند . ببینید ، چرا در غرب آدم های فاسد مسلط هستند ؟ برای اینکه مردم مردم بی تفاوت و عیاشی شدند و دچار لا ابالی گری و بی مسئولیتی و بی انگیزگی شدند . آنها میخواهند همین شکل و همین سبک در کشورهای اسلامی مخصوصاً در ایران رقم بخورد . اینهمه که رهبری میفرمود تهاجم و شبیخون فرهنگی ، آنها میخواهند فکر و اندیشه ی جوانان ما را تخریب کنند تا زمینه برای سلطه ی خودشان فراهم بشود .

ایشان با اشاره به 14 آبان روز مازندران فرمودند: واقعاً باید از پیگیری استاندار محترم تشکر کنیم که پیگیری ایشان و موافقت رئیس جمهور در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب شد که در تقویم جمهوری اسلامی ایران ، 14 آبان به عنوان روز ملی مازندران ثبت شود ، که همزمان است با تأسیس حکومت علویان در مازندران. واقعاً افتخاری است که در هیچ نقطه از عالم ، قبل از مازندران پرچم حاکمیت اهل بیت برافراشته نشده بود . افتخار میکنیم و خدا را شاکریم که در سایه ی مکتب و پرچم اهل بیت زندگی کنیم.

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سید سجاد ادیانی اقامه شد.

در بین الصلاتین جمعه و عصر، از دانش آموزان بسیجی نمونه شهرستان با اهداء لوح ، تقدیر بعمل آمد.