مراسم نماز جمعه 18 فروردین ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 18 فروردین ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین ، رؤسا و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای محمد آرام ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای محمد حاجیان ، و خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد..

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 9 سوره مبارکه احقاف  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، توفیق فهم و درک آیات نورانی قرآن را به همه ی ما مرحمت بفرماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی احقاف کلام الله مجید فرمودند: استمرار ولایت ، استمرار امامت ، لطف خدای رحمان است بر بشریت . در هر مقطع تاریخی ، جامعه ی ایمانی ، استعداد و لیاقت داشتن امامت و ولایت را داشته باشد ، خدای رحمان لطفش را دریغ نمینماید . ببینید ، در زمان حیات امام ، این سوال موجود بود که چه کسی میتواند جای امام بنشیند و مثل امام هدایت  و رهبری کند . همان موقع هم بر همین اندیشه و باور بودیم که که اگر جامعه لیاقت امامت و ولایت را داشته باشد ، خدای رحمان لطفش را دریغ نمینماید . همواره در طول تاریخ حجج الهی ، پیامبران و امامان معصوم از ناحیه ی قدرتهای استکباری ، مورد خشم و غضب قرار میگرفتند ، اذیت میشدند ، و این جریان همچنان ادامه دارد . در همین ایام و روزگار ما ، چرا در این اغتشاش ، سیب هدف دشمن رهبری بود؟ برای خاطر اینکه مانع سلطه ی دشمن ، رهبری است. بعضی ها جلوتر متمسک میشدند به صلح امام حسن و میگفتند که اگر سازش با طاغوت غلط بود چرا امام حسن صلح کرده بود؟ اما مومنین دقت کنید نکته را ؛ ببینید همه ی شرایط برخورد با قدرت های استکباری تجربه شده در طول تاریخ اسلام ؛ شرایطی را که معاویه پذیرفته بود ، آن شرایط به نفع شیعیان بود اگر پایبند میماند و امام حسن نمیپذیرفت ، متهم میشد ؛ هم در آن ایام و هم برای آینده ، که چرا ستیزه جویی کردید و پیشنهادی که به نفع مومنین بود را نپذیرفتید . امام حسن مجتبی پذیرفت ، تا عبرتی برای آیندگان و تاریخ بماند . بعد از آن که به ظاهر صلحنامه امضا شد ، معاویه در یک منزل عقب تر از محل تعهد ، در حضور جمع با این ادبیات عنوان کرد که : تعهداتی که به حسن بن علی«ع» سپردم همه را زیر پا گذاشتم و به هیچیک از آنها پایبند نیستم . ببینید ما آن ایام نبودیم ، اما این ایام ، امضای برجام را که دیدید و خارج شدن آمریکا از تعهدی را که خودش امضا کرد و پذیرفت را که دیدید ؛ لذا بعد از امام حسن مجتبی«ع» هیچ امام معصومی با قدرت طاغوتی مصالحه ای نداشت . آقا موسی بن جعفر ترجیح داد زندانی باشد ، ولی با طاغوت مصالحه نکند . چرا که مصالحه ی امام حسن ، با طاغوت زمان برای او درس و عبرت بوده است .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند: مقام معظم رهبری تحلیلی داشت که به صورت کتاب در آمد با عنوان انسان دویست و پنجاه ساله ؛ یعنی امامان معصوم ، از رحلت رسول خدا تا 250 سال که غیبت امام زمان آغاز شده ، یازده تَن از این امامان که در جامعه حضور داشتند ، راهنمایی میکردند ، 11 نفر بودند ، ولی نور واحد بودند ؛ یعنی اگر آقا امام زین العابدین هم جای آقا موسی بن جعفر بود ، باید بگوییم که زندانی میشد ، و آقا امام باقر هم اگر جای امام حسن بود به شهادت میرسید ؛ این نور واحد هستند ، معنایش این است که اختلاف سلیقه ی اینها نبود ؛ شرایط طاغوت زمان این دگرگونی ها و اختلافات را پدید آورد . اگر جامعه استعداد داشتن ولایت و امامت را حفظ کند خدای رحمان لطفش را دریغ نمینماید . مطمئنم و با اعتقاد عرض میکنم که در خیلی از موارد ، هم امام راحل ، و هم رهبر معظم ، مؤید مِن عند الله هستند ، یعنی با تأییدات الهی ، با کمک غیبی کارها را پیش بردند و پیش میبرند . مهم این است ، که امت وفاداری خود را به امامت و ولایت حفظ کند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: ایام و لیالی پیش رو ، بسیار با اهمیت ، که لیلة القدر خیر من الف شهر . برای درک لیله ی قدر، نه یک شب ، بلکه سه شب را باید غنیمت شمرد ، تا با عنایات الهی به فضائل لیل هی قدر برسیم .

آیت الله معلمی افزودند : این ایام و روزها ، مهمترین موضوع ، برای جهان اسلام مسأله ی قدس است . مسجد الاقصی و مسلمان های مظلوم . نظام پلید صهیونیستی ، اسرائیل غاصب ، در درون دچار شکاف و آشوب و فتنه شد ،که در یکی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری شنیدیم که ما گفتیم 25 سال بعد ، حالا خودشان عجله میکنند و دارند از بین میروند ؛ برای سرپوش نهادن بر اوضاع داخلی ، هجوم به مسجد الاقصی را برنامه ریزی کردند ؛ ما اینجا در ایران فقط ماه رجب را اعتکاف داریم ، اما اعتکاف ماه  رمضان خیلی تأکید شده و خیلی برکات دارد ؛ خود رسول خدا در دهه ی آخر ماه رمضان مقید بود برای اعتکاف ؛ مسلمان های سرزمین اشغالی فلسطین ، ماه رمضان هرساله این برنامه را داشتند و امسال هم طبق روال قبلی داخل مسجد الاقصی معکتف شدند ، ولی مأمورین هجوم آوردند و در حالی که آنها از ورود خبرنگاران ممانعت کرده بودند ، این تعداد مختصری که عکس منتشر شده است ، مخفیانه گرفته شده و بیرون درز پیدا کرد . آنها نگذاشتند جنایتشان را مردم جهان ببینند . وحشیانه ترین رفتار را با معتکفین داشتند . با قصاوت فوق العاده ، با ابزار آلات سنگین با مردمی که برای نماز و اعتکاف و عبادت داخل مسجد بودند ، و اصلاً حتی در تظاهراتی مثلاً نبودند ، برخورد کردند . چرا؟ برای اینکه یک بلوایی به پا کنند . مومنین ، دوستان ، این قرآن این کتاب خدا ، این سند محکم ، میفرماید : أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ  ؛ مومنین ، دشمنی سخت تر ، سنگدل تر از یهود ندارند . یعنی سایر طوائف دشمنی هم که میکنند ، کینه ی آنها به اندازه ی کینه ی یهودی ها نمیرسد شرارت آنها به اندازه ی شرارت مسلمان ها نمیرسد . مسلمان روزه دار ، داخل مسجد معتکف ، چه گناهی داشت؟ چرا اینگونه زدند ؟ بعد از آسیب ها و جراحت ها ، 500نفر را اینها دستگیر کردند ، واقعاً حمله ی وحشیانه و جنون آمیز را چماق به دستان صهیونیست علیه مسلمان های معتکف در مسجد اعمال کردند . حالا آنهایی که مدعی حقوق بشرند ، میگویند خرابکاران و اغتشاشگرانی که آمده بودند آتش بزنند و تخریب کنند را چرا دستگیر و محاکمه کردید و این نقض حقوق بشر است! ولی چنین جنایت سنگین مقابل چشم جهانیان نمایان شد ، و حالا موضع گیری های دنیا را ببینیید و نتیجه ی استقامت را ببینید .

امام جمعه قائم شهر افزودند: این کشور کوچک حاشیه خلیج ، امارات ، پیمانی را با اسرائیل امضا کردند به نام پیمان ابراهیمی ؛ یعنی ابراهیم پیغمبر را که شما قبول دارید و در قرآن شما یک سوره به نام ابراهیم هست ، بگویند مورد قبولشان است و به نام ابراهیم پیمان بستند ، برای اینکه یار بگیرند در جرگه ی مسلمین . الآن نسبت به این جنایتی که آنها انجام دادند ، امارات هم لب باز کرد و محکوم کرد این قضیه را . آنها داشتند یار میگرفتند که همه ی اینها همراه شوند با اسرائیل ؛ یکی از موفقیت های بزرگ ، که درست است که در بخش اقتصاد و معیشت و گرانی اجناس مشکل داریم ، که البته این هم آیا مشکل یک شبه و یک ساله است؟ نه خیر ، این مشکل ریشه اش به بیش از 15 سال قبل برمیگردد که رهبری تأکید میکرد اقتصاد مقاومتی . چاره در برابر دشمن تسلیم شدن نیست ، بلکه چاره در برابر دشمن قوی شدن است . فرمان خدا در قرآن هم همین است ، و خدا میگوید که در برابر دشمن مهیای دفاع باش ، نه تسلیم . وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ ؛ الآن ما در بُعد صنایع نظامی و دفاعی ، ماشاءالله چه پیشرفتهایی کردیم ؟ پسفردا روز ملی فناوری هسته ای و روز هنر انقلاب اسلامی است . بخشی از بیانیه ی گام دوم این است که محصول تلاش چهل ساله اکنون برابر چشم ما است . کشور و ملتی رکورد دار در شتاب پیشرفت های علمی ، و رکورد دار در رسیدن به مراتب بالا در دانش ها و فناوری های مهم از قبیل هسته ای و سلول های بنیادین و نانو و هوافضا و امثالهم . سنگ بنای انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب شهیدانی ازقبیل شهدای هسته ای نیز داده است . به پا خیزید و دشمن بدخواه و کینه توز را که از جهاد علمی شما به شدت بیمناک است ناکام سازید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: یکشنبه روز قطع رابطه ی آمریکا با ایران در سال 59  . همان وقت ها بود که امام راحل تأکید داشت که این رابطه رابطه ی گرگ و میش است . آمریکا قدم به هر کشوری که گذاشت ، قدمش برای ملت آن کشور نحس بوده است ، ولی ملت های مسلمان در سایه ی تعالیم قرآن میتوانند به عزت و اعتلا برسند . ما در یک بخشی الآن ضعف داریم ، ولی در بخش های دیگر بحمدالله توجه جهانیان جلب شده است ؛ یک روزگاری همین آمریکایی ها متهم میکردند که نظام ایران ، جمهوری اسلامی ناکارآمد است ، و الآن متهم میکنند که ایران دارد روسیه را در جنگ علیه اوکراین کک میکند و متهم میکنند که ایران دارد سلاح میدهد به روسیه! یعنی در ردیف قدرتهای بزرگ مطرح میکنند ایران را . بله بحمدالله به فضل الهی چشم جهان خیره شده از پیشرفتهای دفاعی جمهوری اسلامی که هیچوقتی آغاز گر جنگ علیه هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود ؛ اما باید توان دفاعی باشد تا انسان آسیب پذیر نشود .  

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: جمعه ی آینده ، شبش از شب های قدر است و جمعه ی آینده روز جهانی قدس . ممکن است یک جمعه ی دیگر هم آخر داشته باشیم ، یعنی پنجشنبه میشود 29 رمضان ، و مکن است اختلافی بشود ، و الآن خیلی از کشورهای اسلامی روز جهانی قدس را برنامه و راهپیمایی دارند . حالا اگر برای جمعهی آخر گذاشته شود ، ممکن است بعضی از کشورها همان روز را عید اعلام کنند و لذا این که یک جمعه ی قبل روز جهانی قدس بشود ، سابقه هم دارد و این اتفاق افتاده بود ؛ روح امام راحل هم شاد خواهد شد که یک روز جلوتر با حضور گسترده ی مومنین این اجتماع برپا بشود ؛ مخصوصاً امسالی که واقعاً جنون آمیز و وحشیانه عمل میکنند و در داخل که خودشان درگیر هستند ، حالا سراسیمه شده اند و به جان مسلمان های روزه دار و معتکف در مسجد الاقصی افتادند ؛ باید امسال فریاد رساتر علیه اسرائیل و حامیان آنها که آمریکا و انگلیس هستند به خواست خدای رحمان بلند شود .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام افزودند: رهبری برخورد بدون رودروایسی با هرگونه فساد را تأکید داشتند و کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی دانستند . ببینید ، بعد از اغتشاشات ، این فتنه ی اغتشاش یک چیز بود و فتنه ی کشف حجاب یک فتنه ی دیگر در کنار فتنه ی اغتشاش . میخواستند زمینه سازی اغتشاش را فراهم کنند و اگر چند صبحی نظام تحمل کرد ، به مصلحتی بوده است و هرکسی نباید پیش خود مجتهد بشود و در مسائل شرعی اظهار نظر داشته باشد . ببینید ، رهبری یک نکته ی جالبی را فرمود که بعضی از این خانم ها اگر بدانند که کشف حجاب خواسته ی کیست و از کجا دارد تحریک میشود این کار را نمیکنند . دشمن کشف حجاب را یکی از ابزار برخورد با مقاومت قرار داده است . کسی نقل کرد کارشناسان امریکایی و انگلیسی ، ایام جنگ ، فرزندان رشید شما مردم ، بعضی که آنجا داوطلب برای خط شکنی میشدند را به وسیله ی عوامل مختلف شناسایی میکردند و میگفتند بروید خانواده های آنها را تحقیق کنید که از چه خانواده ای برخاستند ، و در نهایت به این نتیجه رسیدند که در آن خانواده ، مادر و پدر ، تقیدات مذهبی شان بیشتر بوده است و مادر برای شیر دادن به بچه با وضو عمل میکرد . میگفتند برای اینکه با این روحیات مقابله کنیم ، باید خانواده ها را تخریب کنیم . تخریب خانواده اقسام مختلف دارد و یک قسمش همین کشف حجاب است . قسم دیگرش بی اعتنایی دادن نسل جوان به نماز و روزه و سایر مقدسات دینی ؛ دشمن از اعتقادات دینی جامعه ی ما آسیب دیده است و میخواهد جبران کند . لذا رهبری فرمود که هم حرام شرعی است طبق حکم قرآن و خدا و پیغمبر و هم حرام سیاسی ، یعنی امروزه دشمن ملت ایران میخواهد کشف حجاب صورت بگیرد . لذا الآن عزیزان نیروی انتظامی باید با قاطعیت مقابله کنند و میکنند و شما مومنین و همه ی مردم و خانواده ها ، باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر باشید . نباید به هم حواله کنیم و باید همه احساس مسئولیت کنیم که کُلُّکُمْ راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْئُولْ .

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

لازم به ذکر است در بین الصلاتین جمعه و عصر ، دانش آموزان دختر متوسطه اول ایراندُخت و دبستان نو اندیشان ، سرود جمعی حجاب را اجرا  ، و الواح تقدیر و جوایزی توسط آیت الله معلمی دریافت کردند.