خطبه 6/تیر/1393

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

خطبه هاي نمـاز جمعه در مورخه1393/4/6

توسط حضرت آيـت الله معلمي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر

 

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه اول فرمودند :امیدوارم خدای رحمان توفیق شکر گزاری از نعمت های الهی مادی و معنوی به همه ی ما عنایت بفرماید .

امام جمعه قائمشهر با اشاره به خطبه های هفته قبل در فضیلت سوره مبارکه ضحی فرمودند:بعد از آن که خدای رحمان دستوراتی به پیغمبر داد آن گاه با این تعبیر می فرماید : نعمت خدایت را کتمان نکن بلکه بازگو کن ، طبع بشر این گونه است که مشکلات گذشته را فراموش کند و همیشه تلبکار باشد و توقع بیشتری داشته باشد،البته توقع شرایط بهتر داشته باشند اشکالی ندارد به شرط این که گذشته را هم فراموش نکند لطف و مرحمت خدا را به خاطر بیاورد و خدا را شاکر و سپاس گزار باشد . اما نه این که داده های خدا را فراموش کند و زیر پا گذارد و همیشه از خداوند طلبکار باشد. بعد از آن که ذات اقدش اله نعمت هاخود را به رخ پیغمبر خدا کشید و دستورات را به او داد و در نهایت در یک جمله به او گفت یاد آوری نعمت های الهی انسان را از ناسپاسی نجات می دهد ، یاد آوری نعمت ها گاهی با زبان است که انسان خدا را شکر کند ، گاهی هم در عمل است ، اگر به سراغ نیازمند بروی و خودت دنبال تجملات زیاد نباشی اگر بتوانی بچه یتیمی را، همسایه نیازمندی را، فامیل نیازمندی را کمک برسانی برای قبرو قیامتت ماندگار خواهد بود .

آیت الله معلمی افزودند:از پیغمبر خدا نقل شده : هنگامی که خدا بر بنده اش نعمتی را عطا فرمود خدا دوست دارد اثر نعمت را ببیند نه این که آدم انباشته و پس انداز کند بلکه بنمایاند دیگران را که کمک می کند بقیه مومنین می فهمند خداوند به او داده و او دارد به مومنین کمک می کند این بازگو کردن عملی نعمات الهی می باشد. پیغمبر نعمت معنوی داشت رسالت نبوت و ….. هم باید نعمت معنوی را به دیگران عرضه کرد هم نعمت های مادی و ظاهری را.

امام صادق (ع) فرمود: هر چه که خدا به  توداد ،هدایت کرد تورا احسان کرد بر تو و همه این ها را بازگو کن تا شکر نعمت خدا کرده باشی اگر خدای رحمان به کسی چیزی عطا کرد اما او کتمان کند و دیگران نفهمند که او دارد او دشمن خدا نا میده می شود

ایشان فرمودند :مر حوم شیخ صدوق نقل می کند : مردی به نام ابوهاشم جعفری احساس می کرد از نظر معیشت مشکل دارد ، آمده بود پیش امام دهم برای این که از وضع زندگی خود ناله بکند اما همین که نشست خود آقا امام علی النقی(ع) شروع کرد به حرف زدن و فرمود ابوهاشم کدام نعمت خدا را می خواهی شاکر باشی، ابوهاشم می گوید من در درونم خجالت کشیدم و از شرمندگی سرم را پایین انداختم و ندانستم که در پاسخش چی بگویم آقا امام علی النقی(ع)  فرمودند: خداوند به تو ایمان داد تو سرمایه ی ایمان به خدا داری نتیجه ایمان به خدا این است که دیگر بدنت طعمه جهنم و آتش نخواهد شد ، خداوند سلامتی به تو داد و بیمار نیستی ، این عافیت تو را به بندگی خدا کمک می کند ، خداوند به تو قناعت داد ، قناعت تو را نگهدار می شود . ابوهاشم میدانی چرا این گونه حرف زدم برای آن که مبادا لب به شکایت بگشایی و گرنه معنای آن این نیست که تورا از کمک محروم سازم، آقا امام علی النقی(ع)  دستور داد صد دینار برایش بیاورید . و به او گفت بدان که نعمت های الهی را باید شاکر باشی. «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ ﴿۱۱﴾»آدم های سالم توانمند ها روزه را غفلت نکنید که پشیمان نشوید.

خدایا به تو پناه می آوریم همه ما را در مسیر عبودیت و بندگی و تقوا و پاکی یاری بفرما!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ﴿١﴾

 مَلِکِ النَّاس ِ﴿٢﴾

إلَهِ النَّاسِ﴿٣﴾

مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ﴿٤﴾

الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ﴿٥﴾

 مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ﴿٦﴾

صدق الله العلی العظیم

 

خطبه دوم:

خطیب جمعه قائمشهر در آغاز خطبه دوم فرمودند:همه دوستداریم اهل پاکی و طهارت تقوا باشیم ، یکی از راه های رسیدن به تقوا همین روزه ماه مبارک رمضان است. ای کسانی که ایمان آوردید تقدیر حتمی است بر شما روزه ، ادیان پیشین همه انبیا روزه داشتند شاید به تقوا برسیم ، امیدواریم که خدای رحمان هر آنچه که زمینه ساز تقوا و پاکی است ما را در آن مسیر موفق بدارد!

حضرت آیت الله معلمی با اشاره به سالروز انفجار در سخنرانی مقام معظم رهبری در مسجد اباذز تهران فرمودند: عنایت الهی شد که ایشان حیات دوبار پیدا کنند استکبار بنا داشت که سرنگون کنند انقلاب اسلامی را 7 تیر ماه هم دفتر مر کزی حزب جمهوری اسلامی را که در نهایت 72 تن از نیکان و در راس آنان شهید بهشتی به درجه شهادت نائل شدند که چهار تن از آنان مازندرانی بودند شهید شیخ عبدالوهاب قاسمی شهید عباس علی ناطق نوری شهید فوادالدین کریمی شهید شیخ عبدالحسین اکبری  .

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد : این مسائل فرهنگی را نمیدانم دولتمردان چه توجیهی دارند ، در مرکز استان گفتند که  برای تماشای والیبال خانم ها و آقایان می توانند مختلط بیایند مسئولین فرهنگی استان این قدم اول می باشد به کجا می خواهد ختم بشود دورنمای بسیار خطرناک، زشت و زننده ای دارد به ارزش ها و باور های این جامعه احترام بگذارید حال که بحمدالله جامعه یکدست گوش به فرمان رهبری مشکلات را تحمل میکنن بنا بر کمک به دولت حتی مطالبات بحق را مطرح نمیکنند وعده های دولت و رئیس جمهور را مطرح نمیکنند برای خاطر این که دولت فرصت پیدا کند اما چرا بحث های حاشیه ای ایجاد بشود تا اصل مسائل فراموش بشود .

آیت الله معلمی تصریح کردند: الان شرایط بسیار بد می باشد دشمن از برخورد نظامی با ایران قطع امید کرد ولی شیوه های بسیار رزیلانه و پست را در پیش گرفته است، بعد از انتخاباتی که در عراق انجام شد دیدند که اهل مقاومت صاحب اکثریت آرا شدند برای این که تحمل نکنند انتخابات عراق و سوریه را این گونه مزدوران جنایتکار را وارد میکنند و احساس موفقیت میکنند و می گویند مسلمانان را به جان هم انداخته ایم. همان گونه که رهبر انقلاب  در 14 خرداد کنار مرقد امام راحل فرمود دوست و دشمن را بشناسید اینان تکفیری ها جاهل و نادان اند دشمن اصلی آن هایی هستند که این ها را تجهیز می کنند و به جان مسلمانان می اندازند.

پیغمبر می فرماید هرکه ماه رمضان را روزه بگیرد و دانش را به گناه آلوده نکند و زبانش را از گناه حفظ کند و دیگری از و آزرده نشود خداوند گناهانش را می آمرزد و از آتش دوزخ نجات پیدا می کند برای آزادی از جهنم و راه رسیدن به بهشت می باشد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید