راهپیمایی روز جهانی قدس و مراسم نمازجمعه 25 فروردین 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

راهپیمایی روزجهانی قدس شهرستان قائم شهر ، با حضور امت ولایتمدار برگزار ، و مراسم نماز جمعه شهرستان ، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوای جناب آقای سید صادق مسلمی آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط سردار اهوازیان «کارشناس جبهه مقاومت و همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» ، خطبه های نمازجمعه قائم شهر توسط امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید قاسم حسینی گل افشانی در آغاز خطبه ی اول با دعوت مستمعین به تقوای الهی و دوری از معاصی و گناهان فرمودند: امیدواریم خداوند سبحان ، نماز و روزه و طاعات همه ی ما را به کَرَمش قبول بفرماید ان شاءالله .

خطیب موقت جمعه  قائم شهر ضمن تقدیر و از بیانات سخنران پیش از خطبه ها ، با بیان روایتی از رسول اکرم«ص» فرمودند: از نسیم بهاری استفاده کنید ، که همان کاری را به انسان میکند که با درختان میکند و درخت را سرسبز میکند و حیات میدهد و زنده میکند . بهار معنوی هم همین است . در ماه مبارک رمضان هستیم و با نشاط معنوی و با دستاوردهای عظیم معنوی که تا امروز کسب کردیم ، به ویژه در شب های قدر ، و در بهار طبیعت ، بعد از مدتی خزانی خواهد آمد و این خزان سرسبزی درخت ها را خواهد گرفت ؛ ولی ما باید دوری کنیم از خزان و دستبردهای شیطانی نسبت به ذخیره و ثروت و سرمایه معنوی که در این شب ها کسب میکنیم .

 دکتر حسینی افزودند: ماه رمضان از انسان خیرالبریه میسازد ، از انسان مسجود فرشته ها میسازد . ماه رمضان و بهار معنویت ، از انسان لقد کرّمنا بنی آدم میسازد ، افضل من ملک مقرب و رضوان من الله الاکبر میسازد ؛ اما دستبردهای شیطانی ، تلاش میکند که این را از انسان بگیرد و از انسان شر البریه بسازد و از انسان فی قلوبهم مرض بسازد و از انسان لهم قلوب لایفقهون بها بسازد . بنابراین این ثروت و سرمایه معنوی باید تلاش بشود که حفظ بشود .

ایشان افزودند: برخی از این سفره ی معنوی بهره مند نبودند و مغبون بودند و بعضی ها حتی ملعون بودند و مراعات حدود الهی را نکردند . اما شما الحمدلله در زمره ی کسانی بودید که استفاده کردید و بهره بردید و مقبول بودید و ان شاءالله از این برکات ماه رمضان در طول سال بهره خواهید برد . جزای این ماه رمضان ، خود خدای سبحان است .

خطیب موقت نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: تقوا همان است که امیرالمومنین در وصیتنامه اش بارها به فرزندان عزیزش و همه ی ما سفارش کرده است . همچنین توجه به ایتام ، سفارش قرآن و اهل بیت و وصیت امیرالمومنین است . بعضی ها خیلی در این زمینه فعال هستند و برخی از ایتام را به عهده دارند و ماهانه کمک هایی را به آن ها میرسانند و خوب است ما از این فرصت استفاده کنیم و با کمیته امداد ارتباط برقرار کنیم و بعضی از بچه های بی سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش قرار بدهیم که واقعاً اثرات فوق العاده ای دارد . همچنین توجه به همسایه ها . توجه عمیق به قرآن در همه ی سال های زندگی . توجه به نماز . توجه به جهاد با اموال و انفس و زبان . جهاد با زبان همان جهاد تبیین آرمان های مردم فلسطین و جهان اسلام و انقلاب اسلامی است .

امام جمعه موقت قائم شهر فرمودند : جهان امروز پر است از دروغ ها و شایعات با ماهواره ها و شبکه های اجتماعی . جهاد زبان همان سخنی است که مقام معظم رهبری از مکتب امیرالمومنین «ع» وام گرفتند که جهاد تبیین است و امروز وظیفه ی همه ی ما است . معاویه بر علیه امیرالمومنین علی «ع» با آن منبرهای کذایی که داشت و شایعات و دروغ ها را راه انداخت و هنگام شهادت امیرالمومنین در محراب ، مردم شام بگویند مگر نماز میخواند؟ این همان دسیسه های معاویه و جنگ شناختی معاویه بود که اهل بیت تلاش کردند با جهاد تبیین ، اسلام و شیعه و معارف را به دنیا معرفی کنند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزودند: خیلی ها تلاش کردند که این نور انقلاب اسلامی و نور اهل بیت خاموش بشود . اما این نور خاموش نمیشود و هرچه گذشت مردم بیشتر با این معارف آشنا شدند . انقلاب اسلامی عظیم مردم ایران هم همینگونه است و سال های سال تلاش کردند و بر علیه این انقلاب توطئه کردند و تحریف و جعل کردند و دروغ و شایعات ساختند ، اما علیرغم همه ی این توطئه ها ، آن نوری را که خدا روشن کند ، کسی یارای خاموش کردنش را ندارد و امروز میبینیم که امروزه این نور به مردم فلسطین رسیده و این واقعاً عظمتی است که در صد کشور جهان گفته بشود که راهپیمایی قدس درحال برگزاری است و این یعنی گسترش انقلاب اسلامی به اقصی نقاط عالم و این یعنی زمینه ای برای ظهور مولانا بقیة الله «عج».

خطیب موقت جمعه قائم شهر افزودند: فرموده شده که ان شاءالله از فردا 26 فروردین ماه ، نیروی انتظامی با برنامه ی بسیار منظم ، هم در اماکن و هم در خودروها ، و هم نسبت به افرادی که در جامعه رفت و آمد میکنند وارد عمل میشود . در این فرصتی که تا به حال گذشته یک مقداری تحمل و تأنی و تأمل شده ، اما همچنان باید با این مسأله به صورت منطقی برخورد کرد و در واقع اینجا ممکن است یک عده ای با افراط برخورد کنند به بی حجابی که این برخورد تند جواب نمیدهد و عده ای هم ممکن است تفریط کنند در مطأله حجاب و اعتنا نکنند که این هم خطا است و واقع قضیه این است که سلامت اجتماعی لازم است و زندگی عفیفانه را مردم میخواهند و نیاز است در جامعه که این عفاف و حجاب حضور داشته باشد ، و الا طلاق گسترش پیدا میکند و نظام خانواده از بین میرود و صدمات بی شماری بر خانواده ایجاد میشود و منطقی این است که با دقت و نظم و برنامه درست و منسجم نسبت به این پدیده ای که اتفاق افتاده است برخورد بشود .

ایشان افزودند در تحقق شعار سال و مهار تورم ، همه ی ما میتوانیم دخیل باشیم . به ویژه مسئولین شهر ، فرماندار محترم و استاندار محترم و من به عنوان برادر کوچکتر خاضعانه درخواست میکنم که مسئولین محترم خودشان نظارت داشته باشند . نظارت اگر وجود نداشته باشد نمیشود کنترل کرد . بارها میشنویم افرادی برای نظارت بروند و گزارش ارسال کنند ، که این کفایت نمیکند و خودشان باید حضور داشته باشند . آنچه هم که دست ما است و ما و مردم میتوانیم کمک کنیم و مسئولین هم در این زمینه همّت داشته باشند .  

در قسمت پایانی خطبه دوم ،  اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

در بین الصلاتین جمعه و عصر ، قطعنامه ی روزجهانی قدس ، توسط جناب آقای عمران قبادی قرائت شد .

بیانات سردار اهوازیان