مراسم نماز عید سعید فطر قائم شهر به امامت آیت الله معلمی در مصلی جمعه شهرستان برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر شنبه مورخ 2 اردیبهشت ماه 1402 ، مراسم نماز عید سعید فطر شهرستان قائم شهر ، با استقرار پایگاه ویزیت رایگان جعیت هلال احمر شهرستان قائم شهر و ارائه خدمات به مراجعین و نمازگزاران آغاز ، و ضمن اجرای ذاکر اهل بیت جناب آقای محمد حاجیان ، نماز عید فطر شهرستان به امامت آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری اقامه ، و خطبه های نماز عید فطر توسط ایشان ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی  1 سوره مبارکه انعام  کلام الله مجید ، فرمودند: حمد خدا را که آسمان و زمین را آفرید و نور و ظلمت قرار داد . اگر نور نبود ، زمین جای زندگی نبود و اگر ظلمت نبود ، تعادل برقرار نمیشد و آنانی که بی خردی پیشه کنند و برای خدا شریک قائل میشوند ، چرا نظم عالم را نمینگرند؟ ؛ پروردگارا ، همه ی مومنین در اقصی نقاط عالم، برای اقامه نماز عید حضور پیدا میکنند ، این بندگان مومنت اینجا حضور پیدا کرده اند ، زبان حال همه این است که لا نُشرِک بالله شیئا . خدایا برای وحدانیت تو ، شریک قائل نیستیم  و وحدانیتت را باور داریم . پروردگارا در این روز بزرگ به طمع دریافت مغفرت که جایزه ی بزرگ تو است آمده ایم ، الها ما را مأیوس و دست خالی برمگردان .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خطبه های امیرالمومنین در عید فطر فرمودند: آنچه که در آسمان ها و آنچه که در زمین آفریده شده است برای خدا است و او حکیم است و خبیر است و با حکمت آفرید و از اعمال بندگان با خبر است و آنچه در زمین در حرکت است و میجنبد ، خدا میبیند و میداند و آنچه از زمین میروید ، از انواع مختلف نباتات و این ایام میبینیم انواع مختلف نباتات که هریک برای خود خاصیتی دارد ، و همچنین هرچه که از آسمان نازل میشود به قدرت خالق است و آنچه که از زمین بالا میرود به حکمت او است ، و این همه ستارگان و ماه و خورشید در آسمان که معلقند و سقوط نمیکنند ، همه در حیطه ی قدرت خالق حکیم قادر متعال است . خدایا به همه چیز قادر و ما آمده ایم که رحمتت را دریافت کنیم و بخواهیم که مغفرتت را شامل حال همه ی ما بگردانی .

خطیب نمازعید فطر شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن قرائت فرازی از خطبه امیرالمومنین علی «ع» در روز عید فطر فرمودند: کافران دو قِسم هستند . یک دسته مدعی داشتن کتاب آسمانی هستند ، مثل مسیحیت و مثل یهودیت ؛ اما از کفار غیر اهل کتاب ، خصومت و دشمنی شان با امت اسلام در طول تاریخ بوده است ، کما اینکه در روزگار خود میبینیم که اسرائیل خبیث بر سر مردم مظلوم فلسطین چه آورده است و چه می آورد و چه تعدادی انسان ها آواره شدند از زندگی خود و مستغلات خود و املاک خود و الآن در جنوب لبنان و جنوب سوریه و در کناره ی اردن غریبانه در میان اردوگاه ، فقیرانه و بی امکانات زندگی سپری میکنند ، که همه ی این گرفتاری ها از ناحیه کفره ی اهل کتاب است. کتاب را زیر پا گذاشتند ؛ مفاد تورات این نیست که اهل تورات اینگونه بر مردم ستم کنند . مفاد انجیل این نیست که اهل انجیل بخواهند اینگونه سلطه بر سایر کشورها داشته باشند .

آیت الله معلمی در ادامه نیز با اشاره به بیانات امیرالمومنین در روز عید سعید فطر افزودند : خدا را یادکنیم تا خدا ما را یاد کند . یادآورنده ی کسی که او را یاد داشته باشد و از خدای خود غافل نباشد خدا است . در همه ی شرایط زندگی باید پناه ببریم به خدا از غفلت از یادش . کارمند اداره در مواجهه با ارباب رجوع ، کاسب بازار موقع معامله ، باید خدا را در نظر بگیرد . سود فراوان انسان را ممکن است بفریبد ، اما یاد خدا است که موجب نجات انسان میشود . همه ی لحظات زندگی انسان باید مملو از یاد خدا و ملاحظه ی او باشد . پروردگارا از فضل و رحمتت مسئلت میکنیم ، همه ی ما را به کرمت ببخشی و بیامرزی و باران رحمتت را بر ما نازل بفرمایی.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر با بیان نقلی از امام هادی«ع» افزودند : معصوم «ع» فرمودند : عیدها چهار عید هستند برای شیعه ؛ عید فطر و عید قربان و عید غدیر و روز جمعه . روز جمعه عید اهل ایمان است . همه اجتماع کنند و با هم خدا را بخوانند ؛ شاید در جمع نمازگزاران ، کسانی پیدا شوند که خدای رحمان مأیوسشان برنگرداند و دعایشان مستجاب بشود ، که در آن صورت همه بهره میبرند و محیط بهره میبرد . لذا نماز را در طول شبانه روز ، مخصوصاً جماعت ، به ویژه نماز جمعه را غفلت نکنیم . روز عید ، روز دریافت جایزه از خدای رحمان است و پیامبر عظیم الشأن میفرمود که منادی حق در روز اول شوال ندا میدهد که ای اهل ایمان ، بشتابید به درگاه خدا روی بیاورید ، تا جایزه ی خود را که مغفرت باشد و استجاب دعا ، دریافت کنید . جایزه های الهی ، مثل جایزه های سلاطین نیست ، بلکه جایزه ی الهی رحمت است و مغفرت است و استجابت دعوات .