مراسم نماز جمعه 23 تیر ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 23 تیر ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگویی ادارات امور مالیاتی و تأمین اجتماعی، به مراجعات مردمی آغاز، و پس از اجرای جناب آقای سعید طبری ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای دکتر متدین «رئیس دفتر نظارت و ارزیابی انتخابات شورای نگهبان شهرستان قائم شهر» ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای دهنوی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 33 سوره مبارکه احقاف  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان به همه ما توفیق درک و فهم آیات نورانی اش را مرحمت بفرماید .ما را در پایبندی عملی به موازین کتابش که موازین تقوا و پرهیزگاری و دینداری است توفیق عطا بفرماید و ما را یاری کند که در مسیر بندگی از هر لغزشی مصون و محفوظ بمانیم . خدای رحمان هم توانایی شنیدن و هم توانایی دیدن و هم توانایی اندیشیدن را به بشر عطا فرمود که باید از این ابزار بهره بگیرد در مسیر شناخت صحیح از حقایق عالم و آیین الهی و پایبندی در عمل به موازین الهی .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارکه سوره احقاف کلام الله مجید فرمودند این جهل است اگر انسان سلیقه‌های شخصی خود را بر موازین الهی مقدم بدارد و هوسمندانه زندگی یا مدیریت کند و یا در مسائل اجتماعی اقدام کند .

ایشان با تشکر از بیانات سخنران پیش از خطبه‌ها افزودند سالروز تاسیس این نهاد حیاتی شورای نگهبان را گرامی می‌داریم که بسیار مهم است و خیلی عوامل استکبار تلاش کرده بودند و تلاش می‌کنند که این نهاد را تضعیف کنند و همان‌هایی که تبلیغات را پمپاژ می‌کنند نهادهای نظارتی‌شان به نفع قدرت‌های استکباری کنترل بیشتری دارند. اما اینجا به نفع کسی نیست کنترل بلکه به اساس موازینی که منطبق است با قانونی که مصوب شده است برمی‌گردد به موازین دینی و اخلاقی . آنهایی که این پایبندی‌ها را تخریب می‌کنند پایبندی به سود قدرت‌های استکباری را روز به روز تقویت و گسترده می‌سازند .

آیت الله معلمی افزودند عذاب الهی بی‌جهت به کسی نمی‌رسد بلکه نتیجه عمل انسان است که اگر عمل عمل خدا پسندانه باشد هرگز عذاب نمی‌شود آن انسان بلکه از بهره الهی خوشنود می‌شود . اگر دل انسان دل ایمان به خدا باشد برگشت انسان رضایتمندانه می‌شود و هم خدا از عمل او راضی و هم او از جزای الهی راضی خواهد بود.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی افزودند: عزت انسان در سایه بندگی خداست و بندگی خدا مقتضی ترک گناه و انجام واجبات است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند: امروز سالروز نزول سوره مبارکه هل اتی یا همان سوره انسان یا سوره دهر می‌باشد. و در تقویم جمهوری اسلامی ایران هم روز تکریم خانواده گفته شده است که آن خانواده ممتاز بشریت را در آن سوره ستوده است . امیدواریم که با تاسی از خانواده رسول خدا که همه کرامت‌های انسانی در آنجا متبلور است را خانواده‌ها سعی کنند که به موازین پدری و مادری و فرزندی خود پایبند باشند که آنگاه خانواده می‌شود فضای نور و رحمت و محل دعا و فرود آمدن فرشتگان الهی.

ایشان افزودند همین جمعه مصادف است با گشایش اولین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال ۶۲ . امام راحل فرموده بودند مجلس خبرگان مجلسی است که باید شما یعنی خود اعضای خبرگان و ملت بدانند که این مجلس پشتوانه کشور است برای حفظ امنیت و استقلال و آزادی کشور . برای اینکه کشور زیر سلطه استکبار نرود باید مجلس خبرگان باشد و فقیه عادل توسط آن انتخاب شود .دشمنان و عوامل رسانه‌ای آنها در فضای مجازی برای تخریب افکار آحاد جامعه ما مخصوصاً نسل جوان اینگونه ترویج می‌کنند که شاه را کنار زدند تا دیگری به سر کار بیاید . حاشا و کَلّا که چنین باشد. امام از همه قصرهای شاهانه نفرت داشت و در یک منزلی که عرصه و عیانش ۱۲۰ متر بیشتر نمی‌شد زندگی می‌کرد و همچنین اعضای خبرگان سوگند یاد کردند که اگر آن موازینی که امامان معصوم مشخص کردند در این فقیه نباشد به مردم بگویند اگر می‌خواهند فقیهی را انتخاب کنند برای رهبری این موازین را احراز کرده باشد فقیهی که خویشتن‌دار باشد هوای نفس نداشته باشد و حافظ دین باشد و اطاعت فرمان خدا را داشته باشد و مخالفت هوای نفسانی را پیشه کند. نعوذ بالله که اصلاً بتواند چنین فقیهی گرفتار حالت استبداد بخواهد بشود . تبلیغات دشمن می‌خواهد ریشه‌های اتصال ما را قطع کند .ولایت اصالتاً و به ذات مال خدای رحمان است و از خدا به پیغمبر و و از پیغمبر به امام معصوم و در عصر غیبت از امام معصوم به فقیه عادل تفویض شده است . ولایت فقیه جلوه‌ای از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است .

 آیت الله معلمی با اشاره به بیان رهبری که فرموده بودند انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و با اراده همواره دارای انعطاف است اما تجدید نظرپذیر و اهل انفعال نیست فرمودند اگر هجمه به حجاب آورده شد آیا باید منفعل بشویم و عقب بنشینیم نخیر نعوذ بالله چرا که حجاب اصل قرآنی است و حقیقتاً جای گله دارد ببینید عنوان کردند لایحه جدید عفاف و حجاب را  که الان چند ماه است می‌گذرد ، چرا متوقف است و این واجب قرآنی و شرعی که شعار مسلمان‌ها است و هر کسی که قرآن را باور دارد حجاب را باور دارد و باید در عمل هم پایبند باشد . مدتی است الان این لایحه در مجلس مانده است در مجلسی که لقب انقلابی گرفته است که باید به سرعت اقدام بکند و نشان بدهد تعهد خویش را در مسیر ارزش‌های اسلام و نظام و انقلاب . این مسیر روشن انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی پیش روی مسئولان ما و مردم ما گشوده است . هفته مالیات را هم این هفته داشتیم که مالیات هم اشکالات قانونی دارد که مجلس شورای اسلامی باید آن را اصلاح کند. چرا که مالیات را بر درآمد عنوان کرده‌اند یعنی هرجا درآمد است باید کنارش مالیات باشد ولی متاسفانه بعضی از اقشار را قانون از پرداختن مالیات معاف کرده است در حالی که بعضاً آن قشر بسیار متمول هستند . ولی از پرداخت مالیات به بهانه حمایت از آن کار معاف بشوند .بله حمایت از کار بسیار کار خوبیست که باید سر جایش باشد و حمایت کنند و امکانات لازم را در اختیار بگذارند. اما وقتی تولید می‌شود و درآمد دارد مالیات بر درآمد باید تابع درآمد باشد و هر کجا درآمدی وجود دارد کنارش مالیات باشد ایشان با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان فرمودند در بیان رهبری آمده است که انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن از نقطه صفر آغاز شد و هیچ تجربه پیشین وجود نداشت بدیهیست که قیام‌های مارکسیستی و امثال آن نمیتواانست برای انقلابی که از متن ایمان و اسلام پدید آمده است الگو محسوب شود ترکیب جمهوریت و اسلامیت و ابزارهای تشکیل و پیشرفت آن جز با عنایت الهی و قلب نورانی و اندیشه بزرگ امام به دست نیامده است و این نخستین درخشش انقلاب بوده است . شورای نگهبان نهادیست که تضمین می‌کند مشروعیت مصوبات مجلس را و صلاحیت افراد کاندیدا شده نمایندگی را در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و ریاست جمهوری را . چیزی که اهمیت بیشتری از چیزهای دیگر دارد این است که با حفظ اسلامیت باید این نهضت را حفظ کنیم چرا که این نهضت از اول اسلامی بود و تا اینجا هم اسلامی هست و باید اسلامی بماند و اسلامیت اداره کشور نیاز به داشتن شورای نگهبان دارد. مصوبات مجلس را تطبیق می‌دهد و صلاحیت کاندیداها را بررسی و شناسایی و اعلام می‌کند.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی اقامه شد.

لازم به ذکر است در بین الصلاتین جمعه و عصر ، جناب آقای دریابیگی«دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران» به ایراد بیاناتی پرداختند.