مراسم نماز جمعه 20 مرداد ماه 1402 شهرستان قائم شهر

مراسم نماز جمعه 20 مرداد ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز، و پس از دکلمه دانش آموز زهرا شجاعی با موضوع ایام سوگواری سالار شهیدان ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای معصومی، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 1 الی 4 سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان توفیق فهم و درک یات نورانی خود را به همه ی ما ارزانی بدارد و ما را در پایبندی به موازین کتابش موفق و در گرایش به تقوا و پرهیزگاری علاقمند بسازد تا با پرهیز از گناه و انجام واجبات ، به زیور تقوا مزین گردیم ان شاءالله.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارکه سوره مبارکه جاثیه کلام الله مجید فرمودند : نظم عالم را که بنگریم به حکمت کار خدا توجه بیشتری می‌کنیم . پیش بینی منجمین از اینکه کی آفتاب گرفتگی و یا ماه گرفتگی پیش می‌آید از علم غیب نیست بلکه بر اساس فرمول ریاضی و محاسبات حرکت ماه و زمین و خورشید است چرا که آنقدر حرکت این اجرام همچون خورشید زمین و ماه منظم است که یک دانشمند ریاضیدان می‌تواند متوجه بشود که کی محاق می‌شود و یا کی کسوف و یا کی خسوف خواهد بود . شبیه به اینکه در فضا مانعی وجود ندارد و اگر هواپیما در آسمان حرکت کند مانعی بر سر راهش نخواهد بود و بر اساس سرعت حرکتش در ابتدای حرکت می‌توانند پیش بینی کنند که چه ساعتی در مقصد فرود خواهد آمد . این بر اساس محاسباتی است که انجام می‌دهند . چرا که حرکت هواپیما هم یک سیر مشخصی دارد همچون خورشید و ماه.

آیت الله معلمی فرمودند: هم خداوند خود را حکیم معرفی کرده است و هم کتابش را کتاب حکیم می‌دانیم چرا که حکیم عالمیست که از اسراری باخبر است و حکیم مطلق هم خداست و اگر به یک عالم گفتند حکیم حکمت او محدود است و همه چیز را نشناخته است و نمی‌تواند بشناسد و در یک محدوده با مشخصه‌ای او صاحب حکمت محدود می‌باشد . کتاب این حکیم مطلق هم متضمن حکمت است و اگر انسان به درستی پایبند به این کتاب بماند در عمل می‌شود یک انسان حکیم که بر موازین حکمت عمل کرده است . کتاب خدا در اختیار همه مردم هست و شأنیت قرآن هدایت همه مردم است و اما بهره‌مند از قرآن متقین هستند و اگر تقوا نباشد انسان از قرآن بهره درستی نخواهد برد .

ایشان افزودند:نظم عالم خود کتاب تکوین است و کتاب حکیم کتاب تشریع است و اگر انسان خود را به معیار نظم قرآن منظم بسازد آن انسان سعادتمند و عزیز خواهد بود لحظه مرگ لذت بخش‌ترین لحظه برای آن انسان خواهد بود و عالم برزخ و عرصه محشر فضای رحمت و رضوان برای کسی که مطابق قرآن عمل کرده است . قرآن اصالتش از خداست و مصونیتش هم از عزت خداست . مطالعه در طبیعت برای خداشناسی بسیار تشویق شده است که بگردید در زمین و آثار رحمت خدایتان را بنگرید.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند : بهترین ذخیره عمل انسان و بهترین محصول زندگی انسان بندگی خدا و اطاعت فرمان خداست . امیدوارم خدای رحمان در مسیر بندگی همه ما را یاری بفرماید

آیت الله معلمی با اشاره به سالروز شهادت امام زین العابدین به نقلی فرمودند امام زین العابدین رنج‌های فراوانی دیدند و چه رنجی تلخ‌تر از بیماری و داخل خیمه بودن و دیدن عاشورا و تحمل اسارت .

ایشان با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک فرمودند بخش مهمی از فرصت اشتغال در همین صنایع کوچک است اما متاسفانه به دلیل رواج طلب راحتی در کار ،صنایع کوچک قدری متروک مانده است . صنایع دستی و حتی صنایعی که در داخل خانه انجام می‌شد، در زمره اشتغال است و اشتغال مبارک است و زمینه‌ساز خیر و برکت . اینکه انسان فرصتش را بیهوده نگذراند ولو به اندازه اینکه چیزی ببافد و چیزی تهیه کند و همه گونه کار حلال مبارک است و اشتغال زمینه ساز سلامتی و رزق و روزی است .

آیت الله معلمی با اشاره به روز تشکل‌ها فرمودند هیئت‌ها ،گروه‌ها و احزاب، کسی که خودش آمادگی نداشته باشد با دیگری الفت پیدا کند یا اصلاً اجازه ندهد که دیگری به او الفت پیدا بکند خیری هم در وجودش نخواهد بود . کلمه انسان از انس است و باید انسان‌ها به یکدیگر محبت و انس و مهربانی و الفت داشته باشند. مقام معظم رهبری هم در بیانی فرمودند که تشکل‌های اجتماعی باید تقویت شوند و باید کمک کرد و قدر دانست از این تشکل‌ها که آینده کشور با همین عزیزان و جوان‌ها خواهد بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند ۲۳ مرداد روزی بود که رسماً جزیره بحرین را نظام فاسد پهلوی به قدرت‌های استکباری هدیه کرد. بحرین جزیره ایست در قسمت جنوبی خلیج فارس و ۳۳ جزیره کوچک هم در حاشیه دارد با ۲۴ کیلومتر به مرز عربستان می‌رسد که متعلق به ایران بود اما آمریکا به بحرین چشم دوخته بود که آنجا پایگاه پنجم شکاری خود را مستقر کند و پایگاه دریایی خود را مستقر کند . ۷۰ درصد جمعیت بحرین شیعه هستند و ۳۰ درصد آن اهل تسنن . در سال ۱۳۴۵ یعنی ۵۷ سال قبل از شاه خواسته شد که زمینه سازی کند برای پیشکش کردن بحرین و شاه در یک سخنرانی خود گفته بود که نفت بحرین به پایان رسید و مروارید هم دیگر آنجا پیدا نمی‌شود، و بحرین از نظر ما دیگر اهمیتی ندارد . این برنامه‌ریزی از ناحیه انگلیس و آمریکا بود. روزنامه اطلاعات آن ایام که مدیر مسئولش مردی به نام سناتور عباس مسعودی بود می‌گوید که به ما دستور دادند که برای آماده سازی افکار عمومی به حداقل تا دو سال از بحرین خبری و اثری نشر پیدا نکند که مردم بحرین را فراموش کنند . و بعد هم کتابچه ای درست شد و برایش عنوان گذاشتند آزادمنشی ایرانیان و بحرین . که شاه با ژست دموکراسی بگوید ما به عهده مردم خود بحرین می‌گذاریم و از ایشان نظرسنجی می‌کنیم و رفراندوم برگزار می‌کنیم . ولی انگلیسی‌ها به سرعت گفتند که نخیر و رفراندوم مصلحت نیست چرا که اکثریت آنجا با شیعه بوده است و به همین دلیل رفراندوم را حذف کردند و انگلیسی‌ها پیش قدم شدند و برای آمریکا خوش خدمتی کردند . یکی از بخش‌های جنگ ترکیبی این ایام هم تطهیر پهلوی است که بگویند زمان شاه مثلاً بهتر بوده است . شما را به خدا اگر در این جنگ تحمیلی ۸ ساله بعد از انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران به فرض ۱۰ متر یا ۲۰ متر از مرز ایران به عراق داده می‌شد چه معرکه‌ای ایجاد می‌کردند؟ درود خدا به این شهدا و این جانبازان و رزمندگان و امام راحل که چه استوار و مقاوم ایستادند و از آب و خاک و فضای جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند. پهلوی بی‌غیرت مفت و مجان یک فرصت استثنایی تاریخی را از دست دادند و الان سلطنت طلب‌ها و بهایی‌ها ترویج می‌کنند که زمان شاه بهتر بوده . یکی از هنرهای شاه خوش خدمتی اش به انگلیس و آمریکا بحرین مظلوم است و الان شیعیان در آنجا نه تنها تحت سلطه ۳۰ درصد دیگر هستند بلکه تحت سلطه عوامل استکبار و شیطان بزرگ قرار دارند .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مناسبت روز مقاومت به مناسبت جنگ ۳۳ روزه در دوشنبه پیش رو فرمودند خاطره شیرین این روز پایان جنگ ۳۳ روزه در جنوب لبنان است . انگلیس فرانسه و آمریکا و همچنین شیوخ بی‌غیرت منطقه هم اردن هم مصر و هم عربستان به گونه‌ای طراحی کرده بودند و همه دست به دست هم داده بودند و یکی از وزرای آمریکا رسماً گفته بود که خاورمیانه آبستن است و می‌خواهد زایمان خاورمیانه بدون حزب الله لبنان کند . می‌خواستند حزب الله را ریشه کن کنند و در جنگ ۳۳ روزه می‌خواستند کار را تمام کنند که در نهایت این خود اسرائیل بود که کوتاه آمده بود در پایان یک هفته ولی آمریکایی‌ها فشار می‌آوردند که ادامه دهید چرا که مایه بی آبرویی آنها بوده است چرا که آنقدر مانور کرده بودند و بعضی از جریان‌های سیاسی داخل لبنان هم در سایه وابستگی به آمریکا و انگلیس و فرانسه در اطلاع رسانی به اسرائیل کمک می‌کردند برای سرکوب حزب الله ، اما بعد از ۳۳ روز رسماً اسرائیل تسلیم شد و دستش را بالا برد.

آیت الله معلمی افزودند مستحضرید که امسال انتخابات در پیش رو است هم مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان رهبری که باید هوشیار باشیم که عوامل شیطنت فراوان از خارج پمپاژ می‌کنند و از یک سمت سیاسیون داخل هم بگویند مردم بی‌میل هستند نسبت به انتخابات ولی وقتی ثبت نام شروع می‌شود از همان طیف بیشترین ثبت نام را انجام میدهند. در هر صورت این من و شما هستیم که باید اهل تشخیص باشیم و بدانیم که طبعاً هیچکس در همه رشته‌ها متخصص نیست و باید بنا را بر دیانت بگذاریم که اگر دیانت باشد نماینده به ملت خیانت نمی‌کند و اگر دیانت نباشد همه را خواهد فروخت و می‌خواهد دنیا را برای خود بخرد . بنا و اصل را بر دیانت افراد و سوابق و توانمندی‌هایشان بگذاریم.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید رضا میرزا آقایی اقامه شد.