مراسم نماز جمعه 27 مرداد ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 27 مرداد ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای جعفر احمدی«عضو شورای اسلامی شهر قائم شهر» و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای دیلمی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر ایراد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در آغاز خطبه ی اول با قرائت دعای سلامتی آقا امام زمان«عج» و دعوت مستمعین به تقوای الهی ، فرمودند: یکی از مهمترین عواملی که سبب شد به ویژه مردم کوفه از امام حسین علیه السلام فاصله بگیرند و چه بسا در مقابل امام حسین علیه السلام بایستند دنیا پرستی مردم بوده است و همچنین دلدادگی به دنیا . توجه به دنیا باعث شده که آنها از امام و اباعبدالله الحسین علیه السلام فاصله بگیرند . د بیان اباعبدالله الحسین علیه السلام هم آمده است که حضرت می‌فرماید: خیلی از مردم بنده دنیا هستند و دینداری ایشان دینداری واقعی نیست . این دینشان بر سر زبانشان هست و شما می‌دانید که مردم کوفه از سایر شهرها بیشتر اهل بیت علیه السلام را می‌شناختند و این مردم کوفه بودند که به حضرت نامه دادند و مردم شهرهای دیگر اصلاً نامه‌ای به حضرت نداده بودند ولی با این حال توجه آنها به مسائل مالی برایشان آن شرایط را رقم زده بود . در آن زمان یک سهمی از بیت المال به مردم، به ویژه مردم عرب داده می‌شد که کم کم سهم موالی را کم کردند و سهم اعراب را بیشتر کردند . در واقع آن سهم بیت المال که به افراد می‌رسید به اسم عطا به رئیس قبیله آنها می‌رسید . وقتی مسلم بن عقیل در کوفه دارالعماره را محاصره کرد و ابن زیاد داخل دارالعماره بود تعداد کسانی که داخل دارالعماره بودند بیشتر از ۲۰۰ ، ۳۰۰ نفر نبودند در حالی که مسلم با ۴ هزار نفر دارالعماره را محاصره کرده بود . ابن زیاد تدبیری اندیشید و رئیس قبایل را مجموعه‌های زیادی را شامل می‌شدند از در پشتی مخفی دارالعماره آنها را وارد دارالعماره کرد و آنها را تهدید کرد که اگر از اطراف مسلم فاصله نگیرند و از بستگان شما و از قبیله شما اگر حتی یک نفر در کنار مسلم باشد همه آن عطا و سهم را قطع می‌کند و آنها هم به بستگان خودشان در کنار مسلم پیغام فرستادند و آنها را باز داشتند مسلم که با ۴۰۰۰ نفر نیرو رفته بود شب تنهای تنها ماند . اینجاست که می‌گوییم توجه به دنیا و دنیا پرستی کار آنها را به کجا کشانده است . البته که دنیا پرستی خواص آن دوران از عوام بسیار بسیار بیشتر بوده است .

ایشان افزودند: هرچه که از انقلاب هم می‌گذرد عده‌ای ک توان بیشتری پیدا می‌کنند و پول بیشتری پیدا می‌کنند و ثروت و سرمایه بیشتری پیدا می‌کنند، نقد و اعتراض‌هایشان هم بیشتر می‌شود و فاصله‌شان هم از انقلاب افزایش پیدا می‌کند . برای مثال قارون در دوران موسی پیغمبر یک فرد انقلابی بود همراهی می‌کرد با موسی و وقتی که موسی به پیروزی رسید و بعد پول‌های زیادی پیدا کرد قارون، سرمایه اش به حد وصف ناپذیری زیاد شد.

دکتر حسینی در قسمت پایانی خطبه اول ، با اشاره به سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها به روضه خوانی مصائب آل الله پرداختند.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: تقوای الهی کشتی نجاتی است که انسان را از دنیا پرستی دور می‌کند. همین دنیا پرستی سبب شد که مردم در برابر حسین علیه السلام بایستند . کشتی نجات از دریای عمیق دنیا تقوای الهی و پرهیز از دنیا میباشد که انسان را بیمه می‌کند در برابر دوستی دنیا.

استاد حوزه و دانشگاه افزودند یکی از موضوعات مهم این ایام توجه به اربعین اباعبدالله الحسین و زیارت حضرت در اربعین است . امام حسن عسکری هم فرمودند یکی از ویژگی‌های مومنین زیارت اربعین است. آنها که توان دارند خوب طبعاً توفیقی است که اگر رفیق شود حرکت کنند و زائر اربعین اباعبدالله الحسین بشوند و آن‌هایی که توان ندارند می‌توانند به آنهایی که تمکن مالی برای حرکت ندارند و توانش را دارند کمک کنند و یا به این موکب‌های موجود کمک کنند که قطعاً در ثوابش شریک خواهند بود که این باعث می‌شود نشانه اربعین در مومن وجود داشته باشد .

ایشان با اشاره به فضائل زیارت اباعبدالله الحسین در اربعین افزودند می‌بینیم که در طول تاریخ چگونه محبان اهل بیت عصمت و طهارت مورد حمله و هجوم و جسارت قرار گرفتند. چنانکه همین هفته گذشته دیدید که برای بار دوم به حرم شاه چراغ آنگونه از سمت تروریست‌های داعشی جسارت شد و تعدادی شهادت رسیدند و تعداد بیشتری مجروح شدند. چرا که می‌دانند آنجا محل معنویت و ارتباط انسان‌ها با اهل بیت و امام حسین علیه السلام است و تلاش‌های گسترده‌ای می‌کنند که این ارتباط را قطع کنند . یکی از اهدافشان هم می‌تواند این باشد که گسترش ناامنی بدهند و این امنیت به عنوان بزرگترین توفیق نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدشه‌دار بکنند و یا یکی از اهدافشان این باشد که بخواهند این توفیقاتی را که این روزها دولت به دست می‌آورد، از جمله آزادسازی ثروت و سرمایه ایران به مبلغ ۶ میلیارد دلار از کره جنوبی و نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار از عراق و نزدیک به ۵ میلیارد دلار از ژاپن تحت الشعاع قرار بدهند که طبعاً این‌ها پیروزی‌های بزرگیست برای اینکه تحت شعاع قرار بگیرد ممکن است کارها و توطئه‌های مختلفی را انجام بدهند . البته که ما باید منتظر باشیم تا اثر این پیروزی‌ها بر سر سفره مردم مشخص بشود که مشخصاً این قدری زمان بر است.

ایشان افزودند: موفقیت‌های دولت در این روزهای یک برگ برنده‌ای برای ایرانی‌هاست و بالاخره مجبور شد آمریکایی که ایران را تحریم می‌کند خودش تسلیم بشود که این ثروت و سرمایه‌ها به جمهوری اسلامی برگردد. اینجاست که مقام معظم رهبری می‌فرماید ما آن شیب‌های تند را پشت سر گذاشتیم و دیگر نزدیکی‌های قله هستیم و این را باید آمریکایی‌ها واقعاً بدانند. که هرچه که تحریم بکنند قطعاً ملت ایران زیر بار زورگویی‌های آنها نخواهند رفت .

ایشان با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد در سال ۱۳۳۲ که آمریکایی‌ها رژیم فاسد پهلوی را بر مردم ایران تحمیل کردند و ابقایش کردند و یک دیکتاتور بدون شمشیر و زور احاطه پیدا کرد و مستقر شد که دست نشانده دولت بیگانه بوده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مناسبت روز جهانی مسجد در دوشنبه پیش رو فرمودند واقعاً حال مساجد امروز خوب نیست و مسجدی که محل انقلاب و تجمع رزمندگان و بسیجیان در ۸ سال دفاع مقدس بوده است و همیشه هنگام سیل و زلزله و این حوادث پایگاه اصلی مسجد است ولی الان حال مسجد خیلی خوب نیست و آنگونه که باید منشا تحولات قرار بگیرد نیست و داریم متاسفانه مساجد زیادی را که اقامه نماز هم در آن صورت نگیرد. 

ایشان با اشاره به استقرار سفیر جمهوری اسلامی در عربستان و سفر وزیر امور خارجه به عربستان افزودند: قطعاً عربستانی‌ها خیلی هم مشتاق نیستند که با ما برادر باشند ولی این‌ها هم فهمیدند که جمهوری اسلامی یک قدرت است در سطح جهان ، وقتی دیدند که هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نیست که حتی نتوانستند از این‌ها حمایت کنند و انصارالله با موشک پالایشگاه عربستان را آرامکو را خراب می‌کند و آنا هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، و فهمیدند که آمریکا کاری از دستش ساخته نیست و آمریکا هم که نیرو فرستاده تا قدری اعاده حیثیت بکند و بگوید که حضور دارد ولی نیروهای دریاییش را وقتی به اینجا میفرستد، این یعنی نقاط ضعفش در منطقه بیشتر شده است. آنها که از جمهوری اسلامی فاصله گرفته بودند حالا می‌دانند که با قدرت نظامی جمهوری اسلامی چاره‌ای جز مذاکره با ایران ندارند ، و امیدواریم که ان شالله این‌ها باعث بشود که جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی روابطشان بیش از پیش تقویت بشود ..

دکتر حسینی افزودند: ما می‌بینیم که امروز جوانان ما در برابر چه هجمه‌ای از مباحث فرهنگی و عفاف و حجاب قرار دارند که واقعاً حفظ ایمان در این شرایط کار سختی است و جا دارد اینجا تشکر کنیم از زحمات فرماندهی نیروی انتظامی و همکاران ایشان که در همین ۲۶ مرداد ماه در طرح امنیت محل محور حدود ۲۶ نفر را دستگیر کردند که ان شاالله قوه قضاییه هم زحمات این‌ها را لحاظ بفرماید که خدای ناکرده زحماتشان هدر نرود که شبانه روز در تلاش هستند .

ایشان در ادامه فرمودند جای تقدیر و تحسین دارد که فرمانده محترم عزیزمان جناب آقای سرهنگ قزلباش در این همایش اسوه در حسینیه عاشقان ثارالله خم شدند و مخلصانه چادر یکی از دختران گروه سرود را به چشم بکشد که باید آفرین گفت به این فرمانده که برای عفاف و حجاب زحمت می‌کشند و در مسیر این شهدا گام برمی‌دارند.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

لازم به ذکر است ، در بین الصلاتین جمعه و عصر ، دانش آموز نوجوان آقای شنتیا سلیمانی از مدرسه پسرانه مهدیه به اجرای دکلمه خوانی پرداختند و پس از اقامه نماز عصر ، با اهدای لوح و هدیه توسط حجت الاسلام والسلمین حسینی از ایشان تجلیل شد.