مراسم روضه اربعین سالار شهیدان با حضور و ایراد بیانات آیت الله معلمی در اتاق اصناف شهرستان قائم شهر برگزار شد+تصاویر

پیش از ظهر سه شنبه مورخ 14 شهریور 1402 ، مراسم روضه اربعین سالار شهیدان با حضور و ایراد بیانات آیت الله معلمی در اتاق اصناف شهرستان قائم شهر برگزار شد.

مراسم روضه اربعین سالار شهیدان ، با حضور و ایراد بیانات آیت الله معلمی در اتاق اصناف شهرستان قائم شهر برگزار شد.
آیت الله معلمی در این مراسم ، ضمن تسلیت ایام عزای آل الله ، فرمودند: ان شاءالله خدای رحمان به همه ی عزاداران سالار شهیدان که در هر نقطه ی از زمین اجتماع و ابراز ارادت و علاقه و انجام وظیفه دارند ،و شما هم جزای خیر دهد.
ایشان افزودند: این ایام و این فرصت ها سزاوار طرح این معناست که چرا در نظام خلقت چنین چیزهایی اتفاق افتاده و می افتد؟ . باید بدانیم که راز و رمز عزت و عظمت در طول تاریخ اباعبدالله الحسین چیست؟ . در یک نقطه از دنیا به نام ایران ، نظامی به نام جمهوری اسلامی اتفاق افتاد ، اما در طول تاریخ ، در همین ایران ، سالها عزاداری ممنوع بود و اعمال قدرت میکردند که امام حسین فراموش بشود ولی نشد و پیش نبردند . سرّ قضیه چیست؟ هیچ انسان و قدرت انسانی در این نکته نمیتواند نقش داشته باشد مگر اراده الهی که وسیله میسازد و به دل همه ی مومنین می افکند که حضور پیدا شود .
عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: خدای رحمان برای چگونه زیستن انسان در این عالم نقشه ی راه عطا فرموده است ؛ نقشه ی راه خدا ، قرآن ، و نقشه خوانش هم خاتم پیغمبران و اوصیاء او . این بشر را برای پیمودن راه تعالی آزاد گذاشت خدا و هم اراده و عقل و اختیار داد و قدرت تشخیص داد و مکلفش ساخت . لذا یکی از شرایط تکلیف عقل است . کسی باید تابع خوبی باشد که بتواند تشخیص بدهد . انسانی که میتواند تشخیص بدهد مکلف است و بر اساس تکلیف الهی باید به موازینش پایبند باشد.
امام جمعه قائم شهر افزودند: اگر در طول تاریخ ، قدرت های مستکبر خواستند جامعه را از داشتن نظام الهی و این نقشه ی راه محروم کنند ، آیا همه باید تسلیم باشند؟ خیر ف بلکه هر کسی به اندازه تشخیص خودش باید حق را یاری کند . ایمان و عمل صالح و طرفداری از حق و صبر . باید حق را مطالبه کرد و اگر حق جایی ضایع میشود خاموش نباشیم ؛ این خصلت مومن موفق است که تواصی به حق و صبر دارد ؛ چون اگر بخواهیم طرفدار حق باشیم ، درد سر و مشکل هم پیدا خواهیم کرد . امام حسین «ع» مشکل سنگین و سنگین تری پیدا کرد فوق همه ی مشکلات و همه ی تصورات، ولی آدم های معمولی هم به اندازه توان خود و شرایط زمان خود مشکل پیدا میکنند و خلاصه پایبندی به موازین دین خدا گرفتاری ایجاد میکند برای انسان و آنجا جای صبر خواهد داشت.