مراسم نماز جمعه 31 شهریور ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 31 شهریور ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای رضا قدمی آغاز و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای نورعلی رمضان زاد ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیه شریفه ی 16  سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند : با آرزوی توفیقات مضاعف در مسیر عبودیت خدای رحمان امیدواریم خدای منان لحظه به لحظه و آن به آن بر بصیرت ما بیفزاید . شیطان همیشه در کمین انسان است برای گمراه ساختن و فریب دادن . اینکه قبل از هر کاری سفارش شده که گفته بشود اعوذ بالله من الشیطان الرجیم این یک هشدار است که بگوید مراقب باشید مبادا شیطان وسوسه کند شما را و مبادا بر شما غلبه پیدا کند به راهی که خودش می‌خواهد شما را ببرد . امیدواریم خدای رحمان همه ما را از وسوسه‌های ابلیسی و نفسانی مصون و محفوظ بدارد .

امام جمعه قائم شهر افزودند: گاهی انسان در نعمت غوطه ور است ولی گرفتار غفلت می‌شود و غفلت او را به کفران نعمت می‌کشاند که اینجا هوشیاری می‌خواهد، و پناه بردن به خدا میخواهد که انسان در شرایط نعمت بتواند قدردان نعمت الهی باشد. الان همین رژیم غاصب و کودککش و جلاد متجاوز که نامیده می‌شود رژیم اسرائیلی و ملت اسرائیلی این‌ها پیشینه داشته‌اند و در اصل بنی اسرائیل امت موسی بودند اما از کتاب آسمانی خود و مسیر الهی منحرف شدند و عصیان پیشه کردند .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: کسب روزی اگر در سایه نبوت و در سایه آیین الهی باشد پاکیزه است و اما اگر نه در کسب و به دست آوردن مال اگر رعایت شئونات الهی نشود ناپاک خواهد بود . لذا دزدی و اختلاس اینکه حالا یک نفر در روز روشن حق دیگری را ضایع می‌کند و یک نفر در تاریکی شب و یا یکی در معامله می‌دهد و کلاهبرداری می‌کند و جنس نامرغوب را مرغوب جلوه می‌دهد و انواع مختلف فریبکاری که این‌ها دور از فرهنگ وحی هستند . برتری جامعه وابسته است به فرهنگ درست و اقتصاد درست که از قانون الهی سرچشمه گرفته باشد.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی با تلاوت آیه شریفه 190 سوره مبارکه بقره کلام الله مجید افزودند: سزاوار است برای اینکه در محضر عدل الهی شرمنده نباشیم روسفید باشیم همواره توجهمان به فضائل انسانی و تقوا و پرهیز از گناه و انجام واجبات متمرکز باشد . گاهی انسان به ظاهر در عرصه و مسیر هست اما دنیا و فریبندگیش انسان را گرفتار می‌کند. می‌بینیم که گاهی انسان‌ها که حتی اهل نماز و حتی اهل جبهه بوده‌اند اما وقتی که پای منافع مادی پیش بیاید می‌لغزند که اینجا مهم است که مظاهر فریبنده دنیا انسان را نلغزاند . هفته دفاع مقدس و فرصت بسیار ارزشمند که در یک کلمه کوتاه اگر راز و رمز موفقیت رزمندگان آن ایام را جویا بشویم بهترین تعبیر را رهبر معظم انقلاب و امام راحل درباره این عزیزان داشتند که آن اخلاص و عبودیت و بندگی خدا و وارستگی بوده است . من به چشم خودم سنگر بعثی‌ها را دیدم وقتی که بعثیون از بستان در یک عملیاتی که بستان آزاد شده بود خالی شدند سنگر بعثیون سنگر بسیار محکم که حتی داخل سنگر هم بعضاً کاشی کاری بوده است و آثار فساد از خمر و غیره در سنگرشان به جا مانده بود ولی سنگر رزمندگان ما تسبیح و سجاده و قرآن و کتاب دعا و بندگی . ببینید گاهی شرایط عمومی جامعه می‌شود شرایط ایثار و فداکاری، ولی گاهی هم به عکس .

ایشان با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکا جهت شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل افزودند این سفر سفر رئیس جمهور بعد از سفر رهبر معظم انقلاب در دوران ریاست جمهوری به آمریکا و بعد از سفر شهید رجایی به این اجلاس سالانه سازمان ملل واقعاً تاریخی اتفاق افتاد . موضع قاطع رئیس جمهور که آمریکا را در خاک خودش زیر سوال برد و حقایق را صریح عنوان کرد . هیچ یک از کشورها جرات نداشتند این گونه حقایق را بگویند که این قدرت ایمان است . در ادامه حالا یک آدم مفلوک سیاسی اینجا در فضای مجازی بخواهد فریب دهد با الفاظ و حرف‌هایی که فقط از روی حسادت از موفقیت‌های این دولت ریشه می‌گیرد که به جای اینکه این مراحل موفقیت‌های دولت را ببینند و احساس غرور کنند و احساس غیرت کنند که این نه فقط ثمره شخص آقای رئیسی بلکه این ثمره انقلاب و ثمره ملت رشید ایران است و مردم ایستادند که امروز رئیس جمهور چنین فرصتی پیدا کند . اما حالا بعضی‌ بی‌حیاها به جای افتخار کردن و خدا را شاکر بودن بخواهد موفقیت‌ها را نادیده بگیرد و با عناوین فریب دهنده نماز خواندن رئیس جمهور در هواپیما را زیر سوال ببرد . بله رئیس جمهوری که اهل نماز شب نباشد نمی‌تواند این موفقیت‌ها را به دست آورد که این موفقیت‌ها ثمره اخلاص نیمه شب است.

ایشان با اشاره مجدد به سالروز آغاز تهاجم بعثی‌ها به خاک ایران افزودند صدام غیر از آنکه هدفش همان هدف آمریکا بود هدف دیگری هم داشت که آمریکا و اسرائیل و انگلیس هدفشان ساقط کردن جمهوری اسلامی بود و هدفشان برگرداندن اوضاع به قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ بود اما صدام ملعون شخصاً اهداف دیگری هم داشت و دیگر اینکه امام از سال ۴۴ تا سال ۵۷ امام راحل در نجف حضور داشت اما قبل از پیروزی انقلاب چرا از عراق خارج شد؟ نکته‌ای دارد که خیلی کم هم گفته شده است این طلب شما بماند و اگر اجل مهلت بدهد در آستانه ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب دهه فجر عرض خواهم کرد.اینکه گفته می‌شود جمهوری اسلامی شکست داده است نه تنها شکست اینکه عراق از خاک ایران بیرون رانده شده و آنها می‌خواستند جمهوری اسلامی را بشکنند و نشد بلکه واقعاً ابعاد مختلف مادی و معنوی دارد‌.

ایشان افزودند طبق آیه قرآن کسی اگر به جنگ شما آمد شما باید در راه خدا قتال کنید باید دفاع کنید . شما دشمنی و عدوان ابتدایی نباید نسبت به کسی داشته باشید اما اگر دشمن حمله کرد آنجا جای جهاد فی سبیل الله است سوره توبه هم فرموده است که چرا نمی‌جنگید با آنهایی که عهدشان را شکستند. عراق با ایران قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر داشتند ولی وقتی انقلاب پیروز شد و صدام ملعون احساس کرد که ارتش در ایران متلاشی شده است آن قرارداد را در برابر دوربین تلویزیون پاره کرد . بله از سمت ایران شاه امضا کرده بود و اگر بعد از پیروزی انقلاب ملت ملت ایران می‌گفتند ما آن امضا را قبول نداریم حرف قابل شنیدنی بود که شاه را قبول نداشته باشند و معاهده و امضای او را هم قبول نداشته باشند اما از طرف عراق خود شخص صدام امضا کرده بود . چیزی را که خودش امضا کرده بود را مقابل دوربین تلویزیون پاره کرد و دستور حمله داد .

آیت الله معلمی افزودند منزلتی که خدا به رزمندگان مومن با اخلاص و مجاهدان فی سبیل الله داد واقعاً سزاوار غبطه برای همه است . چشم دو جور آدم به آتش جهنم نزدیک نمی‌شود که یکی چشمیست که از خشیت الهی همواره اشک داشته باشد و دیگری چشمی که در مرز نگهبانی می‌دهد در راه خدا برای دفاع و حفظ ناموس مسلمین و مملکت اسلامی.

ایشان افزودند : خلاصه دشمن دست بردار نبود و قطعاً یک وقتی به ما آسیب می‌رسانید اما این جنگ ۸ ساله سبب شد که امروزه به فضل الهی چشم قدرتمندترین نیروی نظامی دنیا هم از جمهوری اسلامی بترسد چرا که امروز روز اول پیروزی نیست که صدام حمله کند و موشک بزند که خودش نداشت و به او داده بودند تا دزفول و تهران و قم را بزند و هواپیمایش تا نیروگاه شهید سلیمی نکا را بمباران کند . آن دوران گذشت و امروز توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران از دشمنان چشم زهره گرفته است که اگر نبود معطل نمی‌کردند همان گونه که در افغانستان و عراق نیروی نظامی پیاده کرده بودند اینجا هم به سراغ ما می‌آمدند ولی به فضل الهی صلابت نیروهای مسلح ما از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی بسیج از دشمن چشم زهره گرفته است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائمشهر افزودند ببینید کار دشمن به کجا رسیده است از استیصال که فرماندهان نیروی انتظامی ما را تحریم می‌کردند و حالا رسیدن به فرمانده‌های مرکزی و استان‌ها از جمله فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران سرتیپ دوم سردار مفخمی که او را تحریم کردند و باید به او بگوییم که سردار رشید اسلام باید به شما تبریک بگوییم این تحریم دشمن را که امام راحل می‌فرمود هر وقت دشمن از شما تعریف می‌کند در خودتان شک کنید هر وقت دشمن از شما بد می‌گوید آن وقت بدانید که راه درستی را در پیش گرفتید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائمشهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی فرمودند فرصتی بسیار مبارک است که پاییز فصل ریزش برگ‌ها از درخت است و فصل رویش استعدادهای جوانان و نوجوانان ما برای شکوفا شدن در فضای تحصیل . داشتن مدارس غیردولتی اگر به انگیزه کمک به دولت و کاستن از هزینه دولت باشد کار بسیار خوبیست ولی اگر این نباشد و خدای نکرده مدارس غیردولتی برای تفاوت باشد و یک امتیاز برتر باشد برای آنها که در این مدارس تحصیل می‌کنند نسبت به تحصیل کرده‌های مدارس دولتی اگر این باشد جفا است به ملت و انقلاب و جفا در برابر خدا. خدا کند همه فرهنگیان ما توجه کنند به ایمان معاد و مرگ که دنیا می‌گذرد و ولی عملکرد انسان برای انسان می‌ماند. ای فرهنگیان شریف و متدین سعی کنید بگویند که مدارس دولتی نه تنها از مدرسه خصوصی کم ندارد بلکه در امتیازات بالاتر گاهی نمایان بشوند . یعنی این شیوه که اگر شکوفایی استعداد و طی مدارج بالای علمی به تحصیل در مدارس غیردولتی باشد خوب این یک تبعیض است در جامعه و ناروا است و از شان نظام مقدس جمهوری اسلامی فاصله گرفته می‌شود .

ایشان افزودند برای سالگرد قائله سال گذشته برنامه‌ها داشتند و خیلی تلاش کرده بودند و سال قبل علنی نکرده بودند آموزش‌ها را و رسانه‌ای نکرده بودند مقدمات کار را به پنهان عمل کرده بودند ولی امسال از عصبانیت از ناکامی خودشان واقعاً خداوند گمراهشان کرد و آمدند مقدمات کار را آشکارا و علنی کردند و بعضی از ایرانی‌هایی که مزدوری برای استکبار و عوامل استکبار می‌کنند دعوت شدند در اسرائیل و اونجا برایشان تصویر گرفتند و منتشر کردند و توجیه کردند که چگونه امسال اغتشاش را پیش ببرند که خوشبختانه با عدم توجه جامعه به وسوسه‌های شیطانی و ابلیسی ، مواجه شدند . بحمدالله ملت اهل بصیرت هستند و آنها خیر ملت را نمی‌خواهند و تسلط دوباره خود و منافع خودشان را لحاظ دارند.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شده  و در بین الصلاتین جمعه و عصر ، خانم محمودی دانش آموز مدرسه فجر نور به دکلمه خوانی با موضوع عفاف و حجاب پرداختند و در انتهای مراسم نمازجمعه با اهدای لوح تقدیر توسط آیت الله معلمی از ایشان تجلیل بعمل آمد.