مراسم نماز جمعه 10 آذر ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 10 آذر ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای سعید طبری  آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای معصومی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 24 و 25 سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند: این جنایت سنگینی که اسرائیلی‌ها در غزه مرتکب شدند را می‌بینید. آن وقت آیا واقعاً می‌توانیم قبول کنیم که این جنایتکاران هم بمیرند و کار تمام شود و حساب و کتابی نباشد در آخرت و این مظلومین و این کودکان و این زنان و غیرنظامی و نظامی زیر آوار جان بدهند و در مردن و در حساب کتاب آنها برابر باشند؟ نعوذ بالله . آن حکیمی که نظم عالم را برقرار ساخت فراوان آیات و نشانه برای هدایت گذاشته که دلایل و اثبات کننده وجود صانع حکیم و قادر متعال است .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی جاثیه کلام الله مجید فرمودند این‌هایی که نابخردانه سخن می‌گویند هرگز نمی‌توانند ثابت کنند و دلیلی بیاورند که بعد از مرگ خبر و حساب و کتابی نخواهد بود . چرا که حداکثر این است که این‌ها گمان می‌کنند که بعد از مرگ خبریم نباشد و این گمان گمان بیهوده‌ای است . بلکه عاقلانه این است که این باور را و اقلاً این احتمال را انسان داشته باشد که بعد از مرگ باید پاسخگو باشد . عدل الهی اقتضا می‌کند که هر انسانی کیفر اعمالش را به درستی ببیند . البته که بخش جزئی از کیفر اعمال در همین دنیا برای اینکه عبرت بندگان باشد محقق خواهد شد اما عمده جزا و کیفر اعمال می‌ماند برای آخرت .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: تنها وسیله نجات انسان رعایت حدود الهی است که اگر اتفاق بیفتد مصداق تقوا خواهد بود . تقوا یعنی پرهیز از گناه و معصیت و انجام واجبات و طاعت و بندگی خدای رحمان .

ایشان با اشاره به دیدار جمعی از بسیجیان با رهبر معظم انقلاب از گروه‌ها و استان‌های مختلف به مناسبت هفته بسیج در چهارشنبه گذشته فرمودند رهبری منطق و هدف امام راحل را در ایجاد شجره طیبه بسیج بیان فرموده بودند . مقاوم سازی حداکثری ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدها خطرها با حفظ روحیات بسیجی اتفاق می‌افتد . بسیج به حمدالله تشکل آبرومند و موفق و بزرگی شده است اما مهم خود روحیات بسیجی است که در سایر نیروهای دیگر مثلاً دولت و کارمندان دولت متبلور باشد . اگر روحیات بسیجی همواره حاکم باشد و نمایان باشد کارها برکت بیشتری پیدا می‌کند و کارها دلنشین برای مردم می‌شود. روحیات بسیجی یعنی اخلاص و ایثار و فداکاری و همواره به یاد خدا بودن و در فکر شناختن وظیفه و تکلیف و پایبندی به آن . اینجاست که انسان می‌شود یک مکلف بسیجی. 

امام جمعه قائمشهر با نقل بیانی از مقام معظم رهبری فرمودند پیش بینی و بشارت امام درباره تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی به حمدالله محقق شده است . امروزه مردم یمن که خودشان هم گرفتار هستند و ظلم دیده و ستم دیده هستند اما معذلک به یاری مظلومان فلسطین و غزه سر برآوردند و ابراز وجود کردند . و همچنین در مورد طوفان الاقصی فرمود که طوفان خاموش شدنی نیست و شکل‌گیری یک جغرافیای جدید سیاسی در غرب آسیا نتیجه این طوفان الاقصی شد . صهیونیست‌های پلید در عرصه و رودررو واقعاً مغلوب شدند که اگر کم نیاورده بودند متوسل به این بمباران‌ها و ضعیف کشی و مظلوم کشی نباید می‌شدند . واقعاً بالای چند هزار نفر کودک در بمباران‌ها به شهادت رسیدند. رهبری واقعاً خیلی روشن و شفاف و حکیمانه و منطقی در این بیاناتشان فرهنگ غرب را نمایان ساختند. بیان رهبری است که فرمودند این ظالمین با کار خودشان فرهنگ غرب را بی‌آبرو ساختند. واقعا بیانات روشنگرانه رهبر بر بی‌آبرویی آنها هم افزود که صهیونیست به جای مقابله با مقاومت فلسطین ، کودک کشی کند و زن کشی کند و غرب بی‌حیا بگوید که او دارد از خودش دفاع می‌کند؟ دفاع در عرصه میدان بود که مغلوب شدند اما بمباران هوایی چه دفاعی است جز اینکه جنایت جنگی و نسل کشی باشد . دل همه را به درد آوردند و هر بیننده و شنونده چه مسلمان آزرده شده‌اند و گواهش این همه تظاهرات که در کشورهای اروپایی به پا شده است .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز شهادت مدرس فرمودند ایشان یک عالم برجسته بود که ابتداءً به عنوان نماینده مراجع وقت برای نظارت بر مصوبات مجلس شورای ملی مشروطیت از حوزه نجف اعزام شده بود و آمده بود . اما بعد از مجلس دوم کاندید شد که عضو مجلس باشد و تاثیر بیشتری داشته باشد و همین اتفاق هم افتاد. در نهایت رضاخان نقشه سر به نیست کردن او را بعد از تبعید ایشان به کاشمر نهایی کرد در روز ماه رمضان . در تقویم جمهوری اسلامی سالروز شهادت ایشان به عنوان روز مجلس ثبت شده است برای توجه دادن به نمایندگان مجلس که ویژگی‌ها و خصوصیات مدرس را مجلسیان بنگرند و بشناسند سعی کنند که آن ویژگی‌ها را پی بگیرند . اگر امروز گفته بشود ما مثل مدرس نداریم اما می‌شود افراد همسو با مدرس را پیدا کنیم و اینگونه نیست که افراد همسو پیدا نشوند بلکه قطعاً پیدا می‌شوند. اگر مدرس نیستند یک درجه پایین‌تر در سنخ و سوی مدرس عمل کنند . ویژگی‌های مدرس برجسته‌اش اینکه در برابر تهدید جا خالی نمی‌کرد. او را می‌ترساندند اما او نمی‌ترسید و مقاوم می‌ایستاد . �خواستند او را به طمع بیندازند اما تطمیع در او اثر نمی‌کرد . ضعف نشان نمی‌داد و مقاوم بود و بصیرت بالا داشت و هوشیار بود . مجلس موثرترین نهاد در اداره کشور است موثرترین نهاد در جمهوری اسلامی ایران است برای اینکه در کل کشور برای همه دستگاه‌ها قانون را مجلس تصویب می‌کند. نظارت بر اجراییات کشور با مجلس شورای اسلامی است و انتخاب وزرا هم با مجلس است . اگر نمایندگان پاکدست و پاک چشم و سالم باشند قطعاً وزرای سالم را برمی‌گزینند . � انتخاب درست است که از فساد مالی در دستگاه‌ها نباید خبری باشد . نظارت بر کار وزرا و کار دستگاه‌ها، همه این‌ها در اجراییات کشور نقش مستقیم با مجلس است از تحقیق و تفحص و تذکر و سوال و استیضاح از دولت . اینجاست که امام راحل می‌فرمود مجلس در راس امور است و مجلس باید عصاره فضائل مردم باشد . عصاره عقل و دیانت و احساس مسئولیت مردم باشد .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائمشهر با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی فرمودند ایشان قهرمان مبارزه با استبداد داخلی و استعمار و استثمار بیرونی بود چرا که هم با انگلیسی‌ها جنگید و هم با نظامیان روسیه تزاری جنگید و هم با ماموران رضاخان که در نهایت در جنگل‌های گیلان مظلومانه به شهادت رسید اما شخصیت او در تاریخ ماندگار شد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائمشهر با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی در سال ۵۸ فرمودند با رای مردم ۹۹ و نیم درصد شرکت کنندگان به قانون اساسی رای مثبت داده بودند و لذا در تقویم جمهوری اسلامی ۱۲ آذر روز قانون اساسی نامگذاری شده است و همچنین روز معلولان که باید مسئولین نسبت به این عزیزان توجه و دلسوزی لازم را داشته باشند که هم قوانین مناسب برای آنها و هم اعتبارات مناسب برای ایشان و نگهداری ایشان در نظر گرفته بشود .

آیت الله معلمی با اشاره به روز دانشجو در پنجشنبه پیش رو مورخ ۱۶ آذر فرمودند روز دانشجو به مناسبت شهادت سه دانشجوی انقلابی در دانشگاه تهران در اعتراض به بازدید معاون رئیس جمهور آمریکا از دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ که برای تقویت و تثبیت شاه آمده بود و رفت که دانشگاه تهران را هم ببیند اما دانشجویان اعتراض کرده بودند و شعار بر علیه او داده بودند، نظامیان رژیم ستمشاهی پاسخ شعار را با گلوله داده بودند و سه تن از دانشجویان را به شهادت رسانده بودند.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای طبری اقامه شد.