مراسم نمازجمعه 8 دی 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر


مراسم نماز جمعه 8 دی ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای قبادی آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 30 و 31 سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان همه ی ما را از غفلت زدگی نجات بدهد . غفلت از حقایق امور ، غفلت از پایان کار ، غفلت از حساب پس دادن به درگاه حضرت حق ، که بسیار خطرناک است . پروردگارا  به همه ی ما توفیق عبودیت و بندگی خودت مرحمت بفرما و ما را از آلوده شدن به هوس ها و هواهای دنیایی و نفسانی و ابلیسی مصون و محفوظ بدار.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی جاثیه کلام الله مجید فرمودند: عمل انسان ، مکمل ایمان و سند ایمان است . اگر ادعای ایمان باشد ، ولی عمل ، عمل صالحی نباشد ، آن ادعا بی سند است و بی اصالت .در خیلی از آیات قرآن ، به این نکته ی ظریف اشاره شده است. یک وقتی است که شخص ، یک عمل صالح انجام میدهد ، ما ایمان به خدا نداشته باشد . مثلاً خیراتی در جامعه میکند که مردم از او تحسین کنند و پاداشش همان تحسین مردم میشود . و یا اگر منتظر تحسین مردم نباشد ، واقعاً جدی از عمل نیکو خوشش می آید ، ولی بندگی خدا را نداشته باشد ، در عین حالی که عمل خوبی داشته باشد ، احساس میشود جایگاه این افراد در فردای قیامت اعراف است . اعراف نه عذاب جهنم را دارد ، و تنعم بهشتی را . اگر عمل صالح برای رضای خدا باشد ، اوج ایثار انسان و اوج اخلاص و بالا رفتن درجه ی شخصیتی انسان است .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: در آغاز خطبه ی دوم ، شهادت یکی از سرداران رشید ، و یکی از یاران و همرزمان مخلص حاج قاسم سلیمانی ، سید بزرگوار ، سید رضی موسوی را به پیشگاه ولی عصر و نایب به حقش رهبر معظم انقلاب ، و به همه ی همرزمانش و به خانواده ی عزیزش و به همه ی علاقمندان به رزمندگان و مقاومت و نیروهای مسلحمان تسلیت عرض میکنم . آن چه که از ماهیت پلید رژیم صهیونیستی از 70 سال قبل تا به امروز ، امام راحل در کلماتش بود ، میفرمود امروز دنیا تماشا میکند . ببینید ، آنچه که امام در طول هفتاد سال در حال حیات خود حضرت امام راجع به اسرائیل میگفت ، بعضی از کشورها و مردم باور نمیکردند و درک نمیکردند ، اما امروز ماهیت پلید اسرائیل برای تمام دنیا نمایان شده است . ایستادن در عرصه ی مقابله و نبرد تن به تن را عاجز هستند ، اما با استفاده از پیشرفته ترین سلاح هایی که آریکا در اختیارشان میگذارد ، مخصوصاً هواپیماهای جنگی ، از آسمان بر سر مظلومان بی پناه آتش میریزند. اگر واقعاً بنا داشتند به قول خودشان حماس را نابود کنند ، به فضل الهی ، حماس سربلند ، هنوز بعد از قریب به سه ماه در برابر اسرائیل ایستاده است و آنها حماس را حریف نشدند ، ولی کودک و زن و ناتوان را که در خانه زندگی میکردند و در میدان نبرد دستی نداشتند هدف قرار میدهند. یعنی فلسطینیان مرد میدان در معرکه ایستاده اند ، ولی فلسطینی های خانه نشین بی دفاع غیر مسلح را که بالای 20 هزار نفر میشوند به شهادت رسانده اند . دنیا دارد تماشا میکند ، که این جنگ نیست ، بلکه این جنایت جنگی است . مقاومت فلسطین ، با دشمن صهیونیست جنگ دارد ، ولی صهیونیست ، در مقابل ، جنایت میکند ، نه جنگ رو در رو.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائمشهر در ادامه با اشاره به دیدار های رهبر معظم انقلاب در هفته ی گذشته فرمودند: یک دیدار روز شنبه با جمعی از مردم خوزستان و استان کرمان داشتند مقام معظم رهبری و دیدار دیگر هم چهارشنبه با جمعی از بانوان ، به واسطه ی اهمیت این ایام که محتوای سخنان را حتماً عمده شما دریافت کردید و در جریان هستید . مثل همیشه همچون طبیبی حاذق . ببینید ،  یک وقتی یک طبیب بیماری را تشخیص نمیدهد ، هم خودش سرگردان است و هم بیمار را سرگردان میگذارد ، اما یک وقتی طبیب بیماری را تشخیص میدهد و راه درمان و علاج را هم درست راهنمایی میکند ، لذا طرف اگر عمل کند ، از بیماری نجات پیدا میکند . حقیقتاً بینی و بین الله ، خدایا تو گواهی ، از دل و سرّ و باطن افراد باخبر است خدای رحمان. خدایی که اگر کسی حرف بزند او میشنود ، و اگر حرف نزند هم خدا از باطنش خبر دارد که در دل او چه میگذرد . در این ظهر جمعه ، در این خطبه ی نماز جمعه ، بینی و بین الله تشخیصم را عرض میکنم که رهبر انقلاب، امروز به منزله ی طبیب حاذق ، حکیم عمیق و بلندپایه که بیماری جامعه را ، بیماری افراد را و مشکل موجود را درست میفهمد ، درست درک میکند و راه علاج را هم درست راهنمایی میکند . در طول مدت ، امام هم اینجور بودند ، و رهبری هم همینگونه بودند ، شبیه به خود انبیا .پیامبران میگفتند ، ولی اصحاب ، بعضی عمل میکردند و بعضی عمل نمیکردند و خرابکاری پیش می آمد. اولیاء معصوم ، امامان معصوم ، حجت خدا بر خلق میگفتند ، اما بعضی از همان اطرافیانشان هم درست عمل نمیکردند . اگر کسی بگوید وقتی رهبر میگوید ، ولی بعض دیگران عمل نکنند آیا فایده ای بر آن هدایت مترتب است ؟ پاسخ اینکه رهبر که بالاتر از پیغمبر نیست ، خدای رحمان حکمتش اینگونه اقتضا کرد که به افراد علق بدهد و حجت هم ارائه بشود ، راه خلاف و صحیح هم نمایانده بشود ، که همان تعبیر قرآن انا هدیناه السبیل ، حال ، میخواهد انسان بهشت را برگزیند ، یا خیر . اجباری در عملکرد بندگان قرار نداده است خدا و بندگان را آزاد گذاشته است . اما راه را هم نمایانده است و حجت را هم تمام کرده است .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزودند: مقام معظم رهبری فرمودند: دخالت در سیاست و مقدرات کشور را برای بانوان حق و وظیفه است  . فرمود: شما هم حق دارید در مسائل سیاسی و اجتماعی حضور و ورود داشته باشید . جان سخن در هر دو برنامه این بودکه : راه حل مشکلات کشور انتخابات است . اگر از شرایط موجود ناراضی هستی و ناخوشایند است ؛ یعنی از گرانی افسار گسیخته ، و اینکه در بعضی از جای ها عدم رعایت عدالت و اگر نابسامانی در اداره ی بعض امور میبینیم ، چاره در دعوت شیطان که دشمن میگوید چون مشکل دارید در انتخابات شرکت نکنید نخواهد بود . بلکه دعوت رحمانی و روحانی ، در این است که اگر از وضعیت موجود ناراضی هستی ، سعی کن با شرکت خود در انتخابات و انتخاب درست ، پایه ی آینده را بهتر بسازی. البته تأکید داشتند مقام معظم رهبری که از نمایندگانی که صاحب تجربه هستند استفاده بشود و از جوان ها هم استفاده بشود و تلفیق و ترکیبی از آدم های باتجربه و جوانان توانمند انتخاب بشوند . حال ، چه کسانی تجربه دارند ؟ ببینید ، کار نمایندگی را جویا بشویم که رسالت و مسئولیت نمایندگی را بشناسیم ، بعد ببینیم این آدم در این جایگاه آیا درست عمل کرد یا نا درست؟ آنچه که در کشور اتفاق افتد ، اساس و پایه اش در مجلس گذاشته میشود . اگر مجلس مجلس مردمی با پرهیز از اسراف و تبذیر و با پرهیز از فساد مالی و شفاف و صادق و سالم باشد ، خدا میداند برای فرستادن آدم های سالم ، آدم باید برود خواهش کند برای آمدن در عرصه . آن قدر فضای انتخاباتی بعضاً آلوده شد، که هرکسی ورود پیدا کند ، خدای ناکرده خیال بشود آدم هوسمندی باشد که بخواهد کیسه اش را پر کند ، اما هستند و پیدا میشوند کسانی که فکر انقلاب و امام و شهدا باشند . ببینید استکبار جهانی چقدر از ما شهید گرفته و چقدر خسارت بر ما وارد کرده است . آنها میخواهند ما را سرکوب کنند تا مجدداً زیر سلطه ی آنها قرار بگیریم ، اما راه علاج را خدای رحمان روشن ساخت ، در کتاب کریم و حکیمش ، قرآن مجید ، در آیات فراوان . شما ببینید ، مردم فقیر و پابرهنه ، اما یک دستِ یمن ، با تأسی از فرهنگ انقلب اسلامی ، ایستادند و مقاومت کردند و چه عزتی پیدا کردند ، که امروزه بزرگترین قدرت های استکباری از آنها در هراس هستند. اما اینجا بعض سیاسیون کج فهم ، هرکدامشان میخواهند برای خودشان سازی بزنند ، اما یمنی های یکپارچه ، همه شان گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب هستند . درست است که فاصله دارند و تبعیت ایران را ندارند ، اما اندیشه ی امام ، و رهبری ، به آنها رسیده است و آنها از این اندیشه دارند تبعیت میکنند .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به سالروز یوم الله 9 دی فرمودند: فردا روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ، 9 دی است . آن فتنه ی سنگینی که چند ماه کشور را گرفتار کرده بود ، ولی جوشش ایمانی و تعهد مذهبی مردم در 9 دی نمایان گشته بود ، آن راهپیمایی های خودجوش به دفاع از امامت و ولایت اتفاق افتاد . بصیرت یک امر حیاتی است . امیر المومنین سلام الله علیه میفرماید :  اَلعامِلُ عَلی غَیرِ بَصیرهٍ کَالسّائِرِ عَلی غَیرِ طَریقٍ ؛  آدم بدون شناخت درست و بصیرت اگر بخواهد کاری کند ، مثلاً بدون شناخت درست بخواهد به کسی رأی بدهد یا از جریانی و یا کسی حمایت کند ، میفرماید حالش به مانند حال کسی است که راه را گم کرده است و به جای راه اصلی و درست ، راه دیگر را در پیش گرفت و این راه دیگر را هرچه با سرعت بیشتر برود ، بیشتر فاصله پیدا میکند با مقصد خود و هرقدر خود را خسته هم کند ، هیچ حاصلی هم ندارد و از مقصد هم دور میشود . بصیرت این اندازه مهم است .

ایشان با اشاره به سالروز ولادت صدیقه اطهر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در چهارشنبه ی پیش رو و همچنین سالروز تولد امام راحل ، فرزند رشید آن بانوی بزرگ ، که به همین مناسبت روز زن نامگذاری شده است افزودند: در همین روز ، از قضا سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان او که در کنارش به شهادت رسیدند هم هست  که به عنوان روز مقاومت در تقویم جمهوری اسلامی است . دشمن خیال میکرد با شهادت حاج قاسم ، دفتر مقاومت بسته میشود ، اما بحمدالله علیرغم انتظار دشمن ، چراغ مقاومت پرفروغتر گشت .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد

 در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_115142_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_115145_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_115404_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_115410_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_115413_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_115416_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_115813_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_120329_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_122223_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_122235_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_122238_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_122302_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_124207_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_124438_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن IMG_9989-1-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن IMG_9990-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن IMG_9991-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن IMG_9992-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن IMG_9993-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن IMG_9994-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن IMG_9995-1-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن IMG_9997-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_125241_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_125245_copy_1024x768-600x400.jpg است
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 20231229_125249_copy_1024x768-600x400.jpg است