مراسم نماز جمعه 6 بهمن  ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 6 بهمن  ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای شهاب شادمند آغاز  و پس از اجرای گروه سرود پدر-دختری خادمین شهدا ، از مسجد حضرت ابوالفضل پل سه تیر ، و پایگاه حضرت نرگس ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 36 و 37 سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق درک و فهم آیات نورانی قرآن را به همه ی ما ارزانی بدارد و ما را در پایبندی به موازین دین ، و در پایبندی به موازین قرآن کریم موفق بدارد و بر اقتدار نیروهای مسلح ما بیافزاید و به رهبر معظم انقلاب ، طول عمر و دوام صحت عطا بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی جاثیه کلام الله مجید فرمودند: وحدت ربوبیت و عظمت دستگاه خلقت ، و اوصاف پنج گانه ی حمد و ستایش مخصوص خدای رحمان ، با تعبیرات رب ، مالک ، مدیر ، حاکم ، مربی ، ذات اقدس اله این عناوین را به خود اختصاص داده است . همه چیز در عالم هستی آفریده ی اوست . از یک بوته ی خاک خشک ، میبینید که نبات روییده میشود در اثر ریزش باران ، و مظهر قدرت خدای رحمان را همه جا ، هم در زمین و هم در آسمان ، انسان میتواند ببیند و دقت کند .

ایشان در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید فرمودند: حمد و ستایش که مخصوص خدا است و یعنی اگر از چیزی تعریف میکنیم ، این تعریف ثانیاً و بالعَرَض است ؛ از قبیل میوه ی خوب یا غذای خوب ؛ این میوه و این غذا ، خود به خود درست نشده است ،  بلکه حاصل قعل خالق است . پس ، از هرچه خوشت آمد و میخواهی تعریفش کنی ، اول خدا را حمد کن که خدایش آفریده است و هیچ چیز بدون اذن خدا آفریده نمیشود . و هیچ چیزی در برابر خدای رحمان نمیتواند بزرگ شمرده شود و بزرگی مخصوص خدا است. و خدایی که عزیز و حکیم است ، پس باید اطاعت بشود . ببینید ، اگر خدای ناکرده انسان بیمار بشود و پزشکی را باور دارد که متخصص است و تشخیص بیماری دارد و راه درمان را میداند ، طبعاً انسان دستورش را سعی میکند اجرا کند برای درمان . پس اگر خدا را عزیز حکیم شناختیم و ایمان آوردیم پس دستوراتش را باید تبعیت کنیم . مخصوصاً در این ماه بابرکت رجب . مفاتیح را میبینیم که ادعیه ی فراوان دارد ، از جمله اینکه بگوییم خداوندا تویی که اگر هرکه به غیر از تو امید بیاورد ، ضرر کرده و زیان میبیند و حاجتش را نزد افراد که مطرح میکند و خود را ذلیل میکند و او هم کاری انجام نمیدهد ، درحالی که اگر حاجت را به درگاه خدا ببرد ، خداوند وسیله ساز است . خدایی که مالک حوائج درخواست کنندگان است . کسی که میتواند مسئلت را درست اجابت کند خدا است . آنچه که در دل اقیانوس ها وجود دارد را خدا میداند و آنچه که در دل و خاطر انسان میگذرد را نیز خدا میداند . اگر در آنِ واحد ، جمعیت زمین در دنیا بگویند یا الله ، و خدا را صدا بزنند و مسئلت داشته باشند ، برای هر سوال کننده و دعا کننده ، گوش علیحده دارد خدای رحمان به این معنی که اگر حرف کسی را بشنود ، از دیگری غفلت کند. خدایی که وعده هایش وعده ی صادق است .  

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: پرهیز از معصیت و گناه امری لازم است . گناه را کوچک نشماریم که گناه کوچک هم نافرمانی خدا است کما اینکه گناه بزرگ هم نافرمانی خدا است. کسی که دلداده به ایمان به ذات اقدس اله است ، باید همه جا فرمان خدا را رعایت کند .

آیت الله علی معلمی در ادامه با اشاره به سالروز اامضای قرارداد ننگین کمپ دیوید ، ضمن تلاوت آیه شریفه 51 سوره مبارکه مائده کلام الله مجید فرمودند: این قرارداد در 46 سال قبل ،  بین رئیس جمهور وقت مصر و اسرائیل ، خلاف صریح قرآن بسته شده بود . خدا میفرماید اگر ادعای ایمان دارید ، یهود و نصارا را دوست نگیرید ؛ با اینکه اهل کتاب هستند ، و خدا میفرماید آنها را دوست نگیرید ، پس دیگر تکلیف بهایی ها مشخص و روشن است و از آنها هم باید مومنین فاصله ی بیشتری داشته باشند . اکثر شایئات ، گاهی از جریان انحرافی مرتبط به بیگانگان در جامعه پدید می آید ؛ لذا باید مومنین هشیار باشند . در آستانه ی انتخاباتیم . عوامل گوناگون و انگیزه های فراوان ، هم نسبت به تخریب افراد ، و هم نسبت به اصل انتخابات پیدا میشوند . خدا میفرماید مبادا یهود و نصرانی را دوست خود فرض کنی و به آنها نزدیک بشوی. آنها کنا همدیگر هستند و دیدید که فاصله بین اسرائیل با آمریکا از نظر موقعیت جغرافیایی چقدر است ؛ اما آمریکا رسماً و مستقیماً کنار اسرائیل ایستاده است علیه مسلمان های مظلوم سرزمین فلسطین و غزه . 70 سال قبل ، مرحوم امام رحمة الله علیه این فریاد را با درست دیدن آینده بلند کرده بود . ابتدای کار ، اگر یک ذره این کشورهای عربی ، و رؤسای بی غیرتشان استقامت و مقاومت میکردند ، مسلمان های فلسطین اینگونه گرفتار نمیشدند . در اثر کنار کشیدن آنها و کوتاه آمدن در برابر اراده ی آمریکا ، این بلیه به سر مسلمان ها آمد . حالا سرزمین فلسطین و قبله ی اول مسلمان ها که مسجدالاقصی بوده است و در داخل همین هفته ، فردا ، شنبه هم سالروز تغییر قبله به کعبه است و فردا روزی بوده است که رسول خدا در مدینه مشغول نماز بوده است و وسط نماز ، جبرئیل آمد و قبله ی پیغمبر و مسلمین را به سمت کعله تغییر داد ، چرا که یهودی ها باز دست به کار شده بودند که شما به سمت قبله ی ما نماز میخوانید و قبله ی ما را دارید و یهود و نصارا جَو سازی میکردند و امین وحی آمد و رسول خدا را به سمت مسجد الحرام در حال نماز برگردانید ؛ و لذا است که آن نماز با دو قبله برگزار شد و آن محلی که پیغمبر این نماز را به جا آورده بود ، آنجا مسجد ساخته شده به اسم مسجد ذوقبلتین . یعنی مسجدی که دو قبله داشت و بار اول هب سمت بیت المقدس و در همان نماز به سمت مسجدالحرام ، مسلمان ها مأمور شدند و همراه پیغمبر برگشتند . این قرارداد کمپ دیوید سبب شده بود که سلطه ی اسرائیل بیشتر بشود. و اینکه ادامه آیه است که ای مسلمان ها و مومنین ، اگر شما هم بخواهید گرایش پیدا کنید به سمت یهود و نصارا ، نعوذبالله شما هم از همانها میشوید به غلط نام مسلمانی پیدا میکنید . این ایرانی هایی که به نفع اسرائیل و آمریکا تبلیغ میکنند ، هرچند که بگویند مسلمان هستند ، اما به واقع اینها هم یهود هستند ؛ مسلمانی نشانه میخواهد ، ماهیت میخواهد . خداوند میگوید که آنها اهل ستم هستند و خدا هم ظالمین را دوست نمیدارد .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به سالروز حماسه باشکوه مردم انقلابی مازندران در شهر هزار سنگر آمل در شش بهمن فرمودند: یک مشت عوامل بیگانه ، اتحادیه کمونیستها .  اوائل انقلاب ، مخصوصا در جنگ تحمیلی ، اتحاد جماهیر شوروی که پشت صدام بود ، در داخل هم عواملی داشتند . اینهایی که در جنگل آمل لانه کرده بودند ، و بعد به آمل حمله آوردند ، کمونیست بودند و مرتبط با اتحاد جماهیر شوروی. ولی الحمدلله آن اتحاد جماهیر شوروی دیگر نابود شد.

ایشان در ادامه با اشاره به سالروز وفات عقیله ی بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها و بیان مصیبت آل الله افزودند: پایمال نشدن خون اباعبدالله الحسین ، نتیجه ی جهاد تبیین زینب و زین العابدین است . یعنی زینب هم مردانه خطابه ایراد کرد .هم در بازار کوفه و هم در بازار شام و هم در مجلس یزید . بانگ رسای تو ستم سوز شد / کشته ی مظلوم تو پیروز شد / خواست که غم دست تو بندد ، ولی / غم که بوَد در برِ دُختِ علی / قامت تو قامت غم را شکست / دُختِ علی را نتوان دست بست.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سید سجاد ادیانی اقامه شد.