مراسم نماز جمعه 13 بهمن  ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 13 بهمن  ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگویی اعضای شورای اداری ، مسئولین اداره های شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای قدمی ، و پس از اجرای گروه سرود دانش آموزی دبستان امانت ، از روستای باغدشت ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای حسن علیزاده ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 1 الی 3 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم که از انذار الهی بیمناک و از وعده‌های او امیدوار، دل به خدا و دین خدا داشته باشیم و مسیر عبودیت و بندگی را غفلت نکنیم و خدای رحمان همه ما را در سایه قرآن عاقبت به خیر بگرداند ان شاءالله.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: ضمن تشکر از فرماندار و مجموعه شورای اداری شهرستان قائمشهر به جهت برپایی میز خدمت و پاسخگویی به مراجعات مردمی با اشاره به روز فناوری فضایی فرمودند همه دنیا در پیمودن راه صنعت و علم و پیشرفت‌ها از تجربیات همدیگر استفاده می‌کنند و برخوردار می‌شوند. ولی به فضل الهی با همه مضیقه‌ها و تحریم‌هایی که استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است اما معذلک علی رغم میل دشمن و به کوری چشم استکبار جهانی این لحظه که ما به یاد خدا نشسته‌ایم تا اقامه نماز جمعه کنیم حداقل ۸ ماهواره جمهوری اسلامی در فضا فعال هستند که حقیقتاً اعجاب برانگیز است و معجزه آسا که این صنعت در کشور پیشرفت کرده است . سایر کشورها از خیلی جلوتر شاید داشته‌اند اما از آغاز کارشان تا به موفقیت رسیدن سال‌ ‌ها زمان می‌برد. چندین بار می‌فرستادند و بین راه آسیب می‌دید و برمی‌گشت یا از بین می‌رفت ولی در جمهوری اسلامی زمان بسیار محدود و با فرصت بسیار زمانی کم پیشرفت‌های بسیار بزرگ حاصل شده‌ است به حمدالله که این‌ها عنایت الهی است . هر دستگاهی خالصانه و مخلصانه برای خدا و تحت امری که از سوی رهبری معظم دریافت می‌کند اگر رهنمود را جدی بگیرند خدای منان یاریشان می‌کند بدون شک و شبهه. اشکالاتی که در اداره کشور در طول سال‌ها پدید آمد همه نشئت گرفته از جدی پی نگرفتن رهنمود رهبری بوده است . خدای منان خلق و بندگانش را رها نمی‌گذارد. کسی که در جایگاه هدایت و رهبری مردم قرار گرفته است و خودش صاحب اخلاص باشد با نیت خیرخواهانه قطعاً خدای منان عنایتش را شامل حال او می‌گرداند . لذا خیلی از خواص درباره شخص رهبری قبل از ارتحال امام و بعد از ارتحال امام به همین نکته واقف شدند که عنایت الهی اتفاق افتاد که این چنین همچون امام راحل بدرخشد و رهنمود دهد. بله بودند آدم‌هایی که رهنمود پیغمبر و یا امام معصوم را کفران می‌کردند.

امام جمعه قائمشهر افزودند دانش را اگر آدم رها کند ولو بلند مرتبه باشد سقوط خواهد کرد اما در سایه دانش و در سایه فناوری‌های نو و جدید انسان اعتلا پیدا خواهد کرد . رهبری معظم هم فرمودند دستیابی دانشمندان جوان ایران عزیز به فناوری‌های پیشرفته مهمترین زیرساختی است که دستیابی به آینده روشن را ترسیم می‌کند و امکان‌پذیر می‌سازد . الحمدلله که در عین آستانه دهه فجر امسال چندین ماهواره پشت سر هم به فضا آن هم با موفقیت در مدار قرار بگیرند کار بسیار ارزشمندی است.

ایشان با اشاره به سالروز تشکیل دولت انقلابی در ۱۵ بهمن ۵۷ افزودند یک شورای انقلاب بود و یک دولت انقلابی که هر دو قبل از پیروزی تشکیل شدند. این بیان امام است که فرمودند ما می‌گوییم دولت‌ها باید مردم را خوب اداره کنند و خوب خدمت کنند که مردم بفهمند دولت خیرخواه مردم است و رده‌های پایین‌تر مدیران دستگاه‌ها هم باید با سعه صدر و تحمل بالا ارباب رجوع را پذیرا باشد دلسوزانه و خیرخواهانه برای حل مشکل آنها .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده اقامه شد.

گفتنی است در پایان نماز ، از دانش آموزان گروه سرود دبستان امانت ، با اهدای لوح تقدیر و هدایا توسط آیت الله معلمی ، فرماندار و مسئولین شهری ، با حضور جناب آقای حاج مهدی مستشرق «رابط ستادهای نماز جمعه استان مازندران» تجلیل بعمل آمد.