مراسم نمازجمعه 20 بهمن 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نمازجمعه 20 بهمن 1402 شهرستان قائم شهر ، با استقرار نمادین تجهیزات گردان امام حسین «ع» لشگر عملیاتی 25 کربلا بمناسبت دهه مبارک فجر آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای سعید طبری ، و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دبیر هوشیاری با موضوعیت وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی ، اذان ظهر به افق شرعی با نوای آقای مهدی دیلمی اقامه ، و خطبه های نماز جمعه این هفته توسط امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر ایراد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی در آغاز خطبه اول با قرائت دعای سلامتی آقا امام زمان«عج» ، و دعوت خود و مستمعین به تقوای الهی و پرهیز از گناهان فرمودند: تبریک و تهنیت عرض میکنم ایام مبعث و اعیاد شعبانیه پیش رو را .

خطیب موقت شهرستان قائم شهر افزودند: ذکر صلوات بر محمد و آل محمد خود یک سلوک عرفانی و راه به سمت خدا رفتن و تواضع مقابل امامان است . ملائکه در مقابل آدم تواضع و سجده کردند و بار خود را بستند . تواضع در برابر امام و پیامبر ، باعث این میشود که انسان به توحید قدم بگذارد و این راهی است که آزموده شده است . صلوات ریشه گناهان را از بین میبرد.

خطیب موقت نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: تبریک و تهنیت عرض میکنم ایام الله دهه مبارک فجر و 22 بهمن را . در زمان معاصر ما این روز یوم الله است . در قرآن در سوره ابراهیم آیه 5 ، خداوند سبحان میفرماید که و ذکرهم بایام الله . این یعنی ضرورت یاد آوردن یوم اللهی که روز آشکار شدن قدرت الهی است . حقیقتاً در زمان معاصر ما حضرت امام «ره» مردم ایران را از آن خاندان و حکومت ژخیم پهلوی و از آن طاغوت نجات داد . طاغوتی که به ظلم به مردم مشغول بود . لذا روز پیروزی 22 بهمن ، به تعبیر قرآن است که روز آشکار شدن قدرت الهی است . ان شاءالله با حضور گسترده در روز 22 بهمن ساعت 10 صبح در میدان طالقانی به سمت میدان امام ، حضور گسترده خواهیم داشت و به شکرانه این پیروزی در آنجا قدم خواهیم نهاد.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید قاسم حسینی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید قاسم حسینی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دیلمی اقامه شد.

گفتنی است جناب آقای مولایی ، فرماندار شهرستان قائم شهر ، در بین الصلاتین جمعه و عصر ، مختصراً به ایراد بیانات و ارائه گزارش عملکرد بمناسبت دهه مبارک فجر پرداختند.