مراسم نماز جمعه 18 اسفند ماه 1402 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + راهپیمایی در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

مراسم نماز جمعه 18 اسفند ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگویی معاضدت قضایی در هفته بزرگداشت مقام شهید به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای امینی«رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قائم شهر» و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای بابکی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 8 الی 10 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، بیش از پیش توفیق فهم و درک آیات نورانی قرآن را به ما عطا بفرماید و ما را در مقام عمل برای پایبندی به موازین دین الهی و قرآن که نجات بخش انسانیت است یاری بفرماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی دخان کلام الله مجید فرمودند : برای اهل یقین کفایت می‌کند مطالعه در وضع آسمان‌ها و زمین برای رسیدن به این حقیقت که جهان هستی خالق یکتا دارد. اینکه عالم هستی مدیر واحد دارد . آن کسی که سزاوار پرستش است یکتاست . برای انسان عادی جای این سوال نیست که بگوید خدا فرزند کیست یا آفریده کیست . عقل انسانی به آن عرصه راه ندارد و فکر کردن بیشتر در آن عرصه گرفتار می‌سازد . فرض کنید انسان برود در میان کویر لوت و در وسط کویر ببیند که یک بنایی آنجا استوار است . حتماً آنجا به این یقین می‌رسد که یک انسانی آمده و این بنا را به پا کرده است. وگرنه خود به خود پدید نیامده بود . این عالم هستی و این زمین و آسمان‌ها را کسی پدید آورده است . این نظم بسیار منظم و دقیق انسان را به این نتیجه می‌رساند که خالق زمین و آسمان خدای یکتای بی‌همتا است و کار او منظم می‌باشد .‌ خداوند بشر را آزاد گذاشت ولی عقل و همچنین هوس داد و نقشه راه و پیغمبر داد و حجت را بر او تمام کرد که اگر بخواهد انسان درست عمل کند مشکلی نخواهد داشت و راحت می‌تواند راه صحیح زندگی عالی را بیابد .

آیت الله معلمی در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید فرمودند ماه مبارک رمضان را هم در پیش داریم و شب قدری که مقدرات بندگان و مواهب الهی در چنان شبی نازل می‌شود پیداست که یک ارتباطی دارد. عمر آدمیزاد و سالم بودن و بیمار بودن و حتی زائر خانه خدا شدن در شب قدر تقدیر می‌شود و نوشته می‌شود. آیا غیر از این است که قرآن هم برای معنویت و آخرت انسان و هم برای دنیای انسان اثر دارد و اثربخش است؟ انسان پایبند به موازین قرآن زندگی دنیایش هم زندگی طیبه می‌شود و زندگی دنیای او هم زندگی بهشتی می‌شود همان گونه که خدا در آخرت به نیکوکاران وعده بهشت داده است یعنی ثمره پایبندی به قرآن دنیا را هم بهشت می‌سازد که البته سختی و گرفتاری دارد .

ایشان با اشاره به آیات کلام الله مجید فرمودند: همه ضرر می‌کنند مگر مومنین و صاحبان عمل صالح . در عین حالی که زندگی در سایه قرآن همین دنیا را نیکو می‌سازد برای انسان برای رسیدن به آن نتیجه نیکو ، سختی‌هایی هم سر راه وجود دارد که حداقل آن عبور کردن از تمایلات نفسانی است که می‌خواهد انسان را به سمتی بکشاند و انسان باید مقاومت کند تا به انحراف کشیده نشود و آلوده نشود به معصیت و گناه که اگر این سختی‌ها تحمل بشود نتیجه‌اش نتیجه بهشت و رحمت الهی است که از همین دنیا آغاز می‌شود و لذا است که فرمودند برای مومنین لحظه جان دادن و آخرین نفسی که می‌کشد آخرین باری که چشمش از دنیا بسته می‌شود چشمش به رحمت و رضوان الهی گشوده می‌شود آخرین نفس سختی دنیا منتهی می‌شود به راحتی رحمت الهی.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: امروز آخرین جمعه از ماه شعبان است و ماه مبارک رمضان را در همین هفته پیش رو توفیق خواهیم داشت . بیانی است از آقا امام رضا در مورد انتهای ماه شعبان که تذکر می‌دهد که بیشتر ماه شعبان رفته است و کمترش مانده است که مومن مراقب باشد تا جبران کند که اگر قصور و تقصیری در گذشته از ماه شعبان باشد . امام معصوم تذکر می‌دهد که به امور مهم زمینه‌ساز مغفرت الهی اهتمام بشود یعنی به نماز و روزه آخر ماه شعبان و عدم اشتغال به کارهای کم اهمیت و کم فایده . بلکه توصیه می‌کند به اینکه برای یکی از گناهانمان توبه کنیم قرائت قرآن و استغفار به درگاه خدا و نماز فراوان و مخصوص نماز آخرهای شب که نماز شب اکسیر است و اثربخش.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: با اشاره به حماسه حضور امت اسلام در انتخابات هفته گذشته فرمودند بحمدالله انتخابات ۱۱ اسفند در سرتاسر کشور واقعاً به خوبی برگزار شد. دشمنان خیلی سرمایه‌گذاری کرده بودند برای تضعیف این حماسه حضور . واقعاً خدا خیر بدهد به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هم از اداره اطلاعات و هم اطلاعات سپاه و هم خود مخصوص نیروی انتظامی که از همون فروردین ماه که رهبری معظم فرمودند امسال انتخابات داریم نیروی انتظامی برنامه‌ریزی کرده بود برای رصد کردن و مراقبت کردن. عوامل دشمن در درجه اول می‌خواستند فضای انتخابات را فضای وحشت معرفی کنند . این یعنی اگر خدایی نکرده صبح روز جمعه ۱۱ اسفند یکجا ترقه‌ای در فضای انتخاباتی منفجر می‌شد، دشمن مترصد بود که خبرش را همه جا پراکنده کند که به خیال خامشان مردم بترسند و پای صندوق‌های رای نروند که عوامل دشمن برای این‌ها خیلی سرمایه‌گذاری کردند . در یک بخش در فضای مجازی که تبلیغات سنگینی برای اینکه فکر جامعه ما را نسبت به انتخابات بدبین کنند تبلیغ می‌کردند که استقبال را تضعیف کنند. 

آیت الله معلمی افزودند: شرایط جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و همینطور این حماسه حضور مردم ما در انتخابات، ماهیت پلید آمریکایی‌ها را خوب برملا می‌کند . خود آمریکایی‌ها با ۲۵ درصد یا کمتر از ۲۵ درصد آرا بر سر کار آمدند آنجا را عنوان دموکراسی می‌دهند در شرایطی که ۷۵ درصد به آمار خودشان نیامده بودند ولی اینجا که بالای ۴۰ درصد مشارکت مردم برای حضور پای صندوق‌های رای بوده را نمیتوانند ببینند. 

پدر بزرگوار دو شهید دفاع مقدس افزودند در دوران جنگ در دنیا جا افتاده بود که ایران ایستاد و از خود دفاع کرد اما آیا واقعاً همه ایران ایستاده بودند و آیا همه خانواده‌ها رزمنده داشتند در حالی که کل بسیجی‌ها و رزمنده‌ها به ۴ میلیون نرسیده بودند و رقم آنها پایین ۴ میلیون بوده است اما نتیجه کار ایشان برای همه ایران عزت آورد . لذا همه ایران نسبت می‌دادند که مردم ایران دفاع کردند . که مردم ایران تسلیم نشدند و ایستادند . لذا تعبیر به جهاد را در بیان رهبری معظم می‌بینیم زیرا که این حرکت واقعاً یک حرکت جهادی بود از آنجایی که دشمن هم تهدید می‌کرد که ممکن است شرکت در انتخابات خطر بیافریند و هم اینکه انتخابات را جدی معرفی نمی‌کرد تا مردم را بدبین کند این یعنی از جوانب مختلف سعی می‌کردند که مردم را از پای صندوق‌های رای آمدن ناامید کنند. در چنین شرایطی بالای ۴۰ درصد حضور مردم بسیار جا افتاده در دنیا است که خیلی از کشورها این اندازه را هم اقبال ندارند . برای مثال در خیلی از کشورها ، اصلاً جریمه می‌گذاشتند که اگر کسی در انتخابات شرکت نکند جریمه‌اش کنند. اما آیا در جمهوری اسلامی ایران به کسی اجبار دارند که چرا در انتخابات شرکت نکردید مثلاً؟ . بلکه اینجا فضای دموکراسی و آزادی جدی و ۱۰۰ درصد است اما آنجا با چه ترفندهایی رای گیری از مردم اتفاق می‌افتد . اما معذلک آنجا رئیس جمهوری که با مشارکت ۲۵ درصد آرای مردم به سر کار می‌آید جمهوری اسلامی ایران را متهم بسازد که در اینجا مردم آزادی ندارند و از این حرف‌ها .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای بابکی اقامه شد.

در پایان مراسم نمازجمعه ، آیت الله معلمی و مومنین نمازگزار جمعه ، در حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین ، و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی ، از مصلی جمعه ، تا مسجد جامع شهرستان راهپیمایی کردند.