مراسم نماز جمعه 10 فروردین ماه 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 10 فروردین ماه 1403 شهرستان قائم شهر ، با مرثیه خوانی مصیبت حضرت امیرالمومنین علی «ع» با نوای جناب آقای فضل الله روحانی زاده آغاز ، و پس از اجرای جناب آقای سعید طبری ،  و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای رمضانپور ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 21 الی 23 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق متابعت و پیروی از کتابش ، و از اولیاء خود را نصیب ما بگرداند و ما را همواره موفق بدارد که در مسیر توحید ، در مسیر ایمان ،  و در مسیر اخلاص به وحدانیت خدای رحمان ، ثابت قدم و استوار بمانیم و ما را از هر لغزش و انحرافی، چه اخلاقی ، و چه سیاسی و رفتاری ، مصون و محفوظ بدارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی دخان کلام الله مجید فرمودند : اگر بخواهیم بدانیم خصلت فرعون چه بود ، باید بدانیم که همیشه استکبار ، و اصلاً در روزگار ما ، همین قدرتهای استکباری خصلتی انتقال یافته نسل به نسل و دوره به دوره دارند . ابزار زندگی تغییر یافته است ، و تغییر خواهد کرد ، چنانکه روزی بشر اسب سوار و شتر سوار بوده و روزی هم خودرو سوار شده است ، ولی در هر دو مقطع ، انسان و خصلت های انسانی تداوم دارد . خوی استکباری ، مانع میشدند فرستادگان خدا را و مزاحمت میکردند برایشان . چرا الآن با جمهوری اسلامی ایران مزاحمت دارند و با افتخار میگویند تحریم های فلج کننده وضع کرده اند برای شکستن؟ چون آنها میخواهند بر این منطقه تسلط داشته باشند و صاحب اختیار مردم باشند . مردمی که زیر سلطه ی آنها نروند با آنها مخالفت خواهند کرد .

ایشان در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید افزودند: چه بسیار اقوامی که جایگاه بلندی داشتند ، اما در سایه ی نافرمانی و معصیت و عصیان به درگاه الهی ، همه از آنها ساقط شد و حتی برای ورثه ی آنها هم نمانده است و دیگران به آنها دست یافتند . بله خداوند اینگونه قدرتنمایی میکند و میدان میدهد و مهلت میدهد ، اما تحقق وعده های الهی حتمی است .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای رمضانپور اقامه شد.