راهپیمایی روز جهانی قدس و مراسم نمازجمعه 17 فروردین 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

پیش از ظهر جمعه 17 فروردین 1403 ، راهپیمایی روزجهانی قدس شهرستان قائم شهر ، با حضور آیت الله معلمی ، مسئولین استانی ، و امت ولایتمدار برگزار ، و مراسم نماز جمعه شهرستان ، با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوای جناب آقای مهدی دیلمی آغاز ، و ضمن اجرا و قرائت قطعنامه روزجهانی قدس توسط جناب آقای عمران قبادی ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی«دبیر ستاد اقامه نماز استان مازندران» ، خطبه های نمازجمعه روز قدس شهرستان قائم شهر توسط آیت الله معلمی ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 30 الی 33 سوره مبارکه دخان کلام الله مجید ، فرمودند:  آجرکم الله و جزاکم الله امید که خدا به همه شما عزیزان قشرهای مختلف اهل ایمان و مدیران و مسئولان و سروران عزیز روحانی در این آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که در هوای آفتابی حضور بسیار معنادار پیدا کردید. استفاده کردیم و بهره بردیم از افاضات و بیانات برادر فاضلمان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر ابراهیمی تشکر می‌کنیم از ایشان.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره شریفه دخان کلام الله مجید فرمودند همواره در طول تاریخ رد فرد انسان‌ها و جامعه انسانی در معرض امتحان و ابتلا قرار می‌گیرند که باید هوشیار و بیدار باشیم مبادا گرفتار غفلت از یاد خدا و از نعمت‌های الهی و از پایان کار در دنیا و غفلت از مرگ بشویم . غفلت اساس گرفتاری انسان می‌شود ولی ذکر و یاد خدای رحمان و توجه به الطاف کریمانه او و نعمت‌های فراوان او شکرگزاری و تبعیت و اطاعت از فرامین الهی وسیله نجات خواهد بود . پروردگارا می‌خواهیم تو را بنده باشیم و در مسیر بندگی ضعف داریم و مشکل داریم که تو ما را یاری بفرما . پروردگارا در این آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان همه این جمع و همه کسانی که در این راهپیمایی بزرگ تاریخی و تاریخ ساز حضور داشتند مشمول مغفرت بی‌پایان خویش قرار بده.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: برادران و خواهران عمده ماه مبارک رمضان گذشت و فرصت کمی باقی مانده است و این آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان است . سعی کنیم اگر در گذشته بهره‌ای نگرفتیم حداقل از این فرصت باقیمانده با یاد خدا پناه ببریم به خدای رحمان در سایه روزه و تلاوت قرآن و دعا و مناجات که زمینه مغفرت را و زمینه آمرزش و استجابت دعا را برای خود فراهم سازیم . به خدا پناه ببریم و از او مدد بخواهیم برای پیمودن همین راه یعنی برای اطاعت از او باید از خودش مدد بخواهیم . دایا می‌خواهیم تو را بنده باشیم و از تو استعانت می‌جوییم . ما را از عنایت خاص خویش محروم مگردان .

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز قدس است . انقلاب عظیم اسلامی دستاوردهای بزرگ فراوانی داشت و دارد . از جمله دستاوردهای آن قطع رابطه با اسرائیل غاصب پلید بوده است . واقعاً لکه ننگی بود بر دامن ملت ایران که ایران اسلامی در شناسایی اسرائیل غاصب به عنوان یک دولت پیش قدم شده بود . در میان کشورهای اسلامی و عربی و غیر عربی اولین کشوری که اسرائیل را به رسمیت شناخته بود ایران بود که فریاد امام هم همان ایام بلند شده بود که ای شاه تو را نصیحت می‌کنیم که چرا علی رغم میل و خواست ملت با اسرائیل روابط سیاسی برقرار کردی . اینکه امام فرمود علی رغم میل ملت، چون مستشاران و کارگزاران نشستند و طراحی کردند و چند لایحه را به رای مردم گذاشتند تا نمایش دروغ بدهند که مردم خواهان آنها هستند و مردم آنها را قبول دارند. الله اکبر . ببینید اگر حرف و کار برای خدا باشد هر چند ممکن است زمان ببرد اما قطعاً نتیجه خواهد داشت و نتیجه خواهد داد . سال ۴۱ شاه رفراندوم برگزار کرده بود که نمایش دروغ بدهد ملت او را قبول دارد. اما ۲۲ بهمن رسید و سرتاسر کشور ملت به صحنه آمدند و گفتند مرگ بر شاه . له زمان می‌برد چون خدا صبور و اصبر الصابرین است اما وعده او حق است اتفاق خواهد افتاد .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائمشهر در ادامه فرمودند ظالم به نابودی می‌رسد هرچند ممکن است که ما عجله داشته باشیم و کم صبر باشیم . وقتی انقلاب پیروز شد روز و حتی یک هفته تمام نشده بود که امام راحل دستور داد سفارت اسرائیل تعطیل آن محل در اختیار سازمان آزادی بخش فلسطین قرار بگیرد و تبدیل به سفارت فلسطین شد . شکل گیری حزب الله در جنوب لبنان از جمله برکات نظام اسلامی بود و روحیه گرفتن گروه‌های جهادی در خود فلسطین از برکات انقلاب اسلامی بود. قبل از پیروزی انقلاب گروه‌هایی در فلسطین مخالف اسرائیل تحرکاتی داشتند ولی بسیار محدود بود و امکانات و نیروی کافی نداشتند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه این روحیه مقاومت آنها هم جان تازه گرفتند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائمشهر افزودند اعلام روز جهانی قدس ابتکاری الهی بود و واقعاً یک امر قدوسی و معنوی و الهامی بوده است که زمینه ساز بازیابی هویت اسلامی در دفاع از آزادسازی قبله اول مسلمین و حمایت از مردم مظلوم و آواره فلسطین شد . امام می‌فرمودند من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبان آن یعنی آمریکای غدار به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از ایام الله است و می‌تواند تعیین کننده باشد، به عنوان روز جهانی قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند . ببینید از مهمترین کلید واژه‌های مکتب امام ، فلسطین و قدس مظلوم و مظلومیت فلسطینی‌ها و محکومیت تجاوزات اسرائیل حمایت‌های استکبار جهانی از اسرائیل بوده است .

امام جمعه شهرستان قائمشهر در ادامه فرمودند ببینید عزیزان چند چیزی اخیراً ظرف همین یک هفته در حال وقوع است و آن حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جنوب دمشق و تحرک‌های تروریستی در راسک و چابهار به صورت همزمان برای فشار آوردن جهت افزایش قیمت سکه و دلار در بازار ایران . همه این‌ها از یک جا طراحی و سرازیر می‌گردند. هم حمله هوایی به کنسولگری و هم تحرکات تروریستی راسک و چابهار و اطراف آن برای ایجاد ناامنی به هم ایجاد ناامنی بیشتر در بازار اقتصادی ایران . همه این‌ها شئت گرفته از برنامه‌ریزی دشمنان بیرونی و بعضا استفاده از عوامل داخلیشان است .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای مهدی دیلمی اقامه شد.