مراسم نماز جمعه 12 مرداد ماه 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 12 مرداد ماه 1403 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای شاکری ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای رحیمی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد   

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 26 الی 28 سوره مبارکه زخرف کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان  همواره ما را موفق ب ذکر بدارد .   ذکر یعنی یاد خدا یاد آمدن یاد رفتن؛ مرگ؛  یاد پایان کار و حساب پس دادن  خدای منان ما را از این مفاهیم غافل نگرداند.  خدای من نان در این مظنه ااستجابت به الطاف کریمانه اش دعاهای ما را مستجاب بگرداند.  گذشتگان جمع نمازگزاران غریق رحمت ،بیماران شفای عاجل ، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیات مبارکه سوره زخرف کلام الله مجید فرمودند :

 در برابر دعوت رسول خدا مشرکین مکه  تمسک میجستند به روش و به شیوه‌ی گذشتگان خودشون.  آدابی که آنها داشتن فرهنگی که آنها داشتن را می‌گفتند ما همین آداب و همین فرهنگ را  ادامه می‌دهیم و  زیر بار پذیرفتن دعوت رسول خدا نمی رفتند. ولی از سوی دیگر  افتخار می کردند که ما از نسل ابراهیم هستیم. بله قبائل مختلفی از عرب از نسل ابراهیم خلیل بودند.  در میان همه انبیاء  ابراهیم این ویژگی را دارد  که همه‌ی ادیان همه پیروان حتی هم تا امروز همین گونه است. اونایی که واقعا متدین به دین مسیحی هستند برای ابراهیم احترام قائلند . اونهایی که معتقد به دین یهودیت هم هستند برای ابراهیم احترام قائلند.  افتخار می‌کنند خیلی ها که ما از نسل و از دودمان ابراهیم هستیم . حالا این جنایاتی را که مسیحی‌ها الان انجام می‌دهند یهودیها انجام می‌دهند شبیه به این معنا که در میان مسلمانان هم آدمی پیدا می شود ادعای مسلمانی دارد و راحت هم خون مردم را می‌ریزد . راحت هرگونه جنایت می‌کند. خب همین شیوه در میان ادیان دیگر  گسترده تر سنگین تر وجود داره  . نکته ای که امروز در این آیه  مورد توجه باید باشد این است. اینهائی که شیوهآبا و اجداد را برای ادامه میپسندیدند. خدای رحمان با نازل ساختن این آیه بر خاتم پیغمبران به اینها هشدار می‌دهد که شما دروغ می گویید. از یک سمت به ابراهیم افتخار می کنید  و از سوی دیگر ندای ابراهیم را زیر پا می گذارید نادیده می‌گیرید .

آیت الله معلمی در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید فرمودند : شیوه همیشه ی  آدم ها وقتی که گرفتار هوا و هوس شدند ، عذرخواهی میکنم بلا نسبت مومنین ، کسی که گرفتار آلودگی‌ اخلاقی و رفتاری چه در بُعد اخلاقی شخصی چه در بعد مسائل سیاسی اجتماعی  یک میزان قابل قبول خداپسندانه را برای خودش اتخاذ نمی‌کند و  فقط دنبال منافع شخصی مادی دنیا عمل می کند یا فقط برای حفظ یک منصب یا رسیدن به یک منصب فکر می‌کند  این‌ها نمی‌توانند درست خدا را بندگی کند. خدا را کسی بندگی میکند که تابع امر الهی باشد.  تابع امر الهی . دین خدا زبان انسان را کنترل می کند.  آغاز سعایت نکنید . حالا یک کسی پیش شما از دیگری عصبانی بود یک کلمه حرف زد ، نباید شنونده ببرد به دیگری منتقل کند به سرعت کف دست دیگری بگذارد و اسباب یک نفرت اسباب بدبینی و نفاق باشد.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: امر مقدس تقوا  نجات بخش است برای انسان ؛ پرهیز از اونچه که خدای رحمان نهی کرده است سعی بر انجام آن چه را که خدای منان واجب ساخته است. اگر انسان مطیع امر خدا باشد در پایان کار روسفید  و اگر خدای نکرده عصیان و نافرمانی داشته باشد طبعا پایان کار شرمساری خواهد داشت . امیدواریم که ان‌شاءالله این حضور این اجتماع و در سایر اجتماعاتی که آیات قرآن خوانده میشود و کلمات اولیاء خدا مطرح می شود ، خداوند جزای خیر عنایت فرماید. شهادت آقا اباعبدالله برای ماندگاری آثار دین ازجمله اونها نماز ازجمله اونها روزه و سایر واجبات.  برای احیای امر دین از جان مایه گذاشت و از جان جوانانش مایه گذاشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند: امروز سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری است ، یعنی دوازدهم مرداد  چند مرحله ای که رئیس جمهور ها به صورت طبیعی چهار سال خودشون را می گذراندند،  دوازدهم  مرداد ماه سال روز تنفیذ بود ولی امسال جلوتر اتفاق افتاد ، چرا ؟ برای  خاطر این که چهار سال این عزیز  شهید تمام نشده و سه سالش هم تمام نشده بود. عزیز شهید رئیسی  او در دوازده  مرداد سال  هزار و چهارصد  مراسم تنفیذش بود.  چهارصد و یک ، یک سال و چهارصد و دو دو سال . چهارصد و سه اگر ادامه می‌داشت در قید حیات بود تازه امروز سه سال دوران ریاست جمهوری‌اش تمام می‌شد . چه خدمات بزرگی در اقصی نقاط کشور بحمدالله اتفاق افتاد. درحالی که واقعا شرایط اقتصادی شرایط یک بیمار سخت بود.  بیماری گاهی یک باره عارض میشه اما در درمان زمان می‌برد طولانی می شود . درمان کردن بیماری اقتصادی هم زمان می‌خواست . ولی  فوق حد تصور حرکت هایی پدید آمد و ارتقا پیدا کرده بود وضعیت در این  قسمت پایانی عمر مبارک رئیسی از اون شرایط تحویل گرفتن دولت در سه سال قبل.  

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر فرمودند: حالا  با این جنایت صهیونیستها  ، کسی مبادا ندانسته  پدافند هوایی ما و مسئولین نظامی و اطلاعاتی و امنیتی ما را متهم به کم کاری و ضعف نکند. بحمدالله پدافند قوی هم هست.  شما ببینید اسرائیل پیشرفته ترین پدافند های آمریکا در اختیار اوست . اسرائیل پیشرفته ترین پدافند های آمریکایی در اختیار او است ولی بحمدالله پرتابه های وعده‌ی صادق در سرزمین فلسطین اشغالی درست بر هدف فرود آمد. همونجوری که در آن  عملیات وعده صادق که رهبری وعده فرمود که تنبیه بشه اسرائیل ، خوب اونا هم پدافند داشتند و می خواستند مانع بشوند. نه تنها خودشون ، بلکه ناتو به کمک اونها آمد. هوای فضای اسرائیل را را مراقبت می‌کردند که اجازه ندهند موشکی به سمت اسرائیل برود و اونجا فرود بیاید ولی بحمدالله اونوقت این اتفاق افتاد . کار دزدکی  خوب از قدیم و ندیم معروف بود که آسان است.  غافلگیر کردن هنر نیست . این سمت  از پیش اعلام شد منتظر باشید تنبیهتان می کنیم. خب پس طرف مقابل قطعا دنبال  ابزارآلات دفاعی گشت که بهتر از خودش دفاع کند  به خلاف این که دزدانه یک حرکتی رو انجام بدهند. واقعا حادثه بسیار تلخی که بر همه تلخ گذشت. همه‌ی اقشار. چرا ؟ چون این عزیز یک شخصیت محبوب بود.  همان تعبیر که  رهبری معظم درباره ایشان فرمود هنیئاً لک یا هنیه ،  گوارا باد بر تو  این عزت و این افتخار و این شهادت. مهمان جمهوری اسلامی بود. خلاصه آغاز کار یک دولت جدید بود مراسم تحلیف بود .چقدر اینها شرارت دارند  چقدر این ها کینه دارند. حالا تفسیر قرآن را درک کنیم  در سوره مائده خدا به پیغمبر میگه به همه‌ی مسلمانان میگه شما در آینده دریافت می کنید لمس می کنید حس می کنید خوب می فهمید  که سخت ترین دشمن علیه شما یهودی ها هستند . این گونه جنایات ، آیات قرآنی را تفسیر می کند که این اسرائیل پلید تابع موسی کلیم نیست؛  تابع شیطان بزرگ است. لذا سرتاسر کشور همیشه فریاد بلند است مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل.

ایشان فرمودند:  یکشنبه  پسفردا روز حقوق بشر  روز حقوق بشر . آمریکایی ها و حتی بعضی از کشورهای اروپایی عنوان حقوق بشر را  ابزار برای پیشبرد مقاصد خودشون قرار می‌دهند. یعنی از دیگران می‌خواهند حقوق بشر را رعایت کنید  اما خود هر گز پایبند به حقوق بشر نیستند . اونها چه پایبند باشند چه نباشند ، هر انسان مسلمان ناچار است و باید حقوق دیگران را ملاحظه کند. ببینید همسایه حق دارد ، علاوه براینکه همسر انسان حق دارد انسان باید حق او را رعایت کند.  اولاد حقی دارد برگردن پدر و مادر . باید حق فرزند را هم رعایت کنه . اهل دین اهل محل اهل شهر . آقا امام حسن عسکری بیان دارد اون کسی که حقوق دیگران را بهتر می فهمد بهتر درک می کند و درک کرده است و برای اداء حق دیگران  قرص و محکم ایستاده و عمل می‌کند در پیشگاه خدا بالاتر میشه شأنش.خیلی از جاها بعضی از مسائل حق دیگری ضایع میشه ولی آدم خیلی کوچک فرض می کنه . در مسیر و عبورومرور  این چند ماشین پارک شده اون سمت ماشین پارک شده یکی دیگه یاد این سم دوبله پارک کنه یکی اون سمت دوبله پارک کنه. بابا حق دیگران را حق رهگذر را داری ضایع می کنی . چرا انسان  مفت و مجانی بیخودی گناه کسب کنه . چرا وجودش خیر نباشد برای دیگران. چرا باید همیشه مزاحمت برای دیگران آدم داشته باشد. ببینید بندگی خدا فقط نماز نیست . بندگی خدا در همه ابعاد و شئونات زندگی رعایت و اجرای دستورات  .

آیت الله معلمی افزودند: روز دوشنبه  سالروز بمباران اتمی در هیروشیما.چند سال قبل بود ؟ اگر گفتی چند سال قبل آمریکا نقشه جغرافیایی را الان اگر پیش رو بگیرید آمریکا کجا است  ، هیروشیما کجاست  . از کجا تا کجا رفته  بمباران شیمیایی کرد در سال هزار و نهصد و چهل و پنج میلادی ؛ قبل هفتاد و نه سال قبل . آمریکا هیروشیما را بمباران اتمی کرد  بعد از این ، الان به ما میگه که شما حق ندارید فعالیت اتمی بکنید؛ شما حق ندارید فعالیت هسته ای بکنید. ممکن است به سلاح‌های هسته ای دست پیدا کنید.  اگر یک کشوری هم به فرض الان دنبال  فعالیت‌های هسته ای برود و بخواهد سلاح های هسته ای بسازد ، خودش ذلیل شده که پیشرفته ترش را در اختیار دارد!  وقتی که هفتاد و نه سال قبل سلاح‌های اتمی را به کار برده در طول این مدت اون صلاح را  تقویت کرده کیفیت اش را برد ش و تخریبش را افزایش داده . او میداند که جمهوری اسلامی بنا بر اعتقادات شرعی ، و فتوای مقام معظم رهبری سلاح های کشتار جمعی و هسته ای را حرام میداند ؛  ترسش این است که مبادا با به دست آوردن دانش هسته ای پیشرفت های اقتصادی پیدا کند ، پیشرفت های صنعتی پیدا کند  . آنها می‌خواهند کشورها  ذلیل و  توسری خور باشند  و دست نیاز به سمت آنها دراز کنند.  امام و انقلاب و شهدا ایستادن که از اون ذلت وابستگی به آمریکا درآیند .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و ادعیه با نوای جناب آقای سعید طبری اقامه شد.