مراسم نمازجمعه 19 مرداد 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر + راهپیمایی نمازگزاران جمعه در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

مراسم نماز جمعه 19 مرداد ماه 1403 شهرستان قائم شهر ، با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید با نوای جناب آقای مهدی دیلمی آغاز ، و پس از اجرای جناب آقای سعید طبری ، و اجرای گروه تواشیح دانش آموزی دارالثقلین ، اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه ، و خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر ایراد شد   

حجت الاسلام والمسلمین دکتر میر قاسم حسینی ، در آغاز خطبه ی اول با قرائت دعای سلامتی آقا امام زمان «عج» و دعوت مستمعین به تقوای الهی فرمودند: تقوا یعنی مراعات قوانین الهی  قوانین  مادی یا طبیعی همین قوانین بشری است که مثلا شما باید  هنگام رانندگی مراقب باشی  سرعت بیش از حد مجاز نداشته باشی از خطوط ممتد سبقت نگیری تقوا  یعنی مراقبی که از قوانین تجاوز نکنید  یکسری قوانین معنوی وجود داره  مراقبت اون قوانین یعنی همین تقوا  مراقب باشد چشم به هر چیزی نگاه نکند مراقب باشد زبانش به هر سخنی باز نشه  مراقب باشید هر مجلسی نره مراقب باشد هر لباسی نپوشد این مراقبت رو ازش تعبیر می‌کنند به تقوای الهی امیدواریم که همه ما اهل مراعات قوانین باشیم و خداوند توفیق تقوای الهی به همه ما مرحمت بفرماید  .

مدرس حوزه و دانشگاه افزودند: خب اوایل ماه صفر هست در ماه صفر  حوادث بسیار  اندوهناکی وجود داره از آغاز این ماه تا پایان این ماه  در اول این ماه اسارت  اهل بیت ابی عبدالله الحسین«ع» سپس شهادت امام حسن مجتبی«ع» در هفتم این ماه و همینطور شهادت امام رضا در پایان این ماه و در اوج،  شهادت رسول خدا پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم  در بیست و هشتم ماه سفر . این حوادث  مصیبت بار باعث شده که گمان بشود که ماه صفر ماه نحسی است  و معروف هم هست مشهور هم هست که ماه صفر ماه نحسی هست اما این درست یا نه ؟ قطعا خود این ماه به عنوان یک زمان ذاتا نحس نیست  نحوست این ماه بخاطر حوادثی است که در این ماه اتفاق افتاده و زمان ها همه با هم برابرند  چنانچه مکان ها همه مثل هم هستند  اما گاهی یک اتفاقاتی در برخی از مکان ها می افته او مکان ها میشن مبارک میشوند مقدس . چنانکه اینجا مصلی جمعه است .  یا جایی مسجد یا حسینیه است و جایی  مسجدالحرام  و کعبه در آن قرار داره مکان مکان مقدسی است .  اما وقتی مکانی مگان گناه و مکان قمارخانه است اون مکان مکان نامقدسی است . زمان هم همین است ،  گاهی زمان زمان مقدسی است ،  هنگام اذان هنگام خطبه های نماز جمعه هست  ماه رمضان شب قدر است که قرآن می فرماید انا انزلناه فی لیله مبارکه ما قرآن را در شب مبارکی نازل کردیم  یعنی به جهت اینکه قرآن نازل شده آن شب شب مبارکی است.  لذا گاهی زمان‌ها مقدسند مبارک اند . گاهی هم زمان ها نحسند  به خاطر عذابی که در اونجا وجود داره . قرآن می‌فرماید بر آن قوم  گنه‌کار  طوفان و عذاب نازل کردیم در ایامی نحس.  وقتی که قراره عذاب در یک ایامی بیاد اون ایام میشه ایام نحس.  هم ایام نحسات داره هم یمن نحس دارد. پس می شود یه روزی روز نحس باشد . اما به جهت عذابی  که اونجا است  وگرفتاری‌هایی که اونجا وجود داره.  ولی اگر یک کسی در ماه صفر بهترین توسلات را داشته باشد و بیشترین عبادت ها رو انجام بده این براش ماه خوبیه اما اگر گناه کند نحس است. هر روز که گناه نکند روز مبارکی است. روزی که انسان گناه نکند روز عید و خوشی است. بنابراین این ایام ایام نحس به معنای ذاتی و مطلق نیست.

ایشان با اشاره به ایام اسارت اهل بیت امام حسین «ع» فرمودند: امام حسین هرگز برای قدرت و بدست آوردن حرکت نکرد. البته که برای حکومت البته آماده بود . اما  هدف اصلی امام حسین حکومت کردن نبود.  امام حسین برای شهادت هم آماده بود اما هدف امام حسین شهادت هم نبود. هدف امام حسین امر به معروف و نهی از منکر بود و اقامه دین بود و  احیای دین جدش رسول الله بود اما در این مسیر هم حاضر بود جانش رو بده که داد و هم حاضر بود اگر زمینه فراهم بشه حکومت تشکیل بده . گاهی خون پاک یک شهید یک تاریخ رو تحول ایجاد می کنه  . شما ببینید این ایام خون  شهید حاج قاسم سلیمانی چه اتحاد و انسجام بین ایران و عراق ایجاد کرده یا خون این مجاهد شهید اسماعیل هنیه چه اتحادی بین مردم مظلوم فلسطین و ایران ایجاد کرده . خب ایشان چطور فراتر از این می‌توانست از فلسطین حمایت کند این شهید بزرگوار  اسماعیل هنیه ؟خون خودش را داد در این مسیر .  و باعث شد یک  لشگر انبوهی بر علیه اسرائیل مهیا  بکند. امام حسین هم وقتی میبیند سخن و کلام بر مردم گمراه اثر ندارد میفرماید جانم را میدهم تا دین جد در مسیر درست قرار بگیرد .

خطیب موقت نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: نکته اول این خطبه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بویژه مردم مظلوم غزه هست چرا باید از مردم فلسطین مردم غزه ، حمایت کنیم ؟ بخاطر اینکه ما مسلمانیم . امام رضوان الله تعالی علیه فرمود مسئله فلسطین مسئله اول مسلمانان است  ما اگر مسلمانیم باید مسئله اول ما حمایت از مردم مسلمان باشد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم  فرمود : کسی روزگار را سپری بکنه  و توجه به امور مسلمانان نداشته باشند مسلمان نیست. اگر کسی بشنوه که یک مسلمان صدا می زنه مسلمانان کمکمان کنید ،  جوابش را نده او مسلمان نیست . همه ما صدای مظلوم مردم غزه را شنیدیم. همه ما صدای  استغاثه مردم غزه را شنیدیم . در مقابل چشمان ما  بیش از پانزده هزار کودک را به شهادت رساندند. بیش از دوازده هزار زن را به شهادت رساندن . ضمن اینکه ما شیعه هستیم پیرو امیر المؤمنینیم. پیروان علی  باید پیرو سخنان و سبک امیر المؤمنین باشند. فرمود که دشمن ظالمین باشید و یار و یاور مظلومین باشید. آفرین باید گفت به مردم یمن  پیروان واقعی امیر المؤمنین که از همان روزهای آغازین  شروع کردند به حمایت از مردم مظلوم غزه در حالیکه از همه کشورهای دنیا شاید ضعیف تر باشند  . هم از لحاظ اقتصادی هم از لحاظ معیشت و …  اما ایمان شان از همه مردم دنیا قوی تره . آفرین باید گفت . ما شیعه ایم و وظیفه پیروان امیر المونین اینه که ما کنار مظلومین باشیم و دفاع بکنیم از مظلومین و دشمن ظالمین باشیم .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی و تکبیر نماز و ادعیه با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

در پایان مراسم نمازجمعه ، راهپیمایی نمازگزاران جمعه شهرستان قائم شهر در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی برگزار شد .