مراسم نماز جمعه 30 شهریور ماه 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 30 شهریور ماه 1403 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگویی مسئولین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و پس از اجرای جناب آقای شهاب شادمند ، و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای فتحی «ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر» ، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد .

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 44 و 45 سوره مبارکه زخرف کلام الله مجید، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان توفیق فهم و درک مفاهیم قرآن را  بهتر از گذشته به همه‌ی ما عنایت بفرماید  و ما را در پایبندی در عمل و موازین قرآن یاری بگرداند. در این مظنه استجابت به درگاه او از عزّ و جل مسئلت داریم که گرفتاری از کافه مومنین و دفع شر از سر مومنین در اقصی نقاط عالم مخصوصا در لبنان و فلسطین و کوتاه شدن دست ظالمین جنایتکار که در پی  شکستی که متحمل شده‌اند در عرصه میدان شده اند ، دست به چه جنایت ضد بشری ، منفجر کردن دستگاه های شبیه به همین تلفن‌های همراه را یکدفعه در کل شهر ، که شاید بعضی از شماها دیدید در صفحه تلویزیون ، بقال عطار کارگر مشغول کار خودش ، یک مرتبه تلفنش منفجر می‌شد و او را می سوزاند. میگن حرارت اون انفجار پانصد درجه است. الان آب جوش یکصد درجه حرارت می بینه جوش میاد . حساب کنید پانصد درجه حرارت  چه می کند با انسان . چقدر وحشیانه عمل می‌کنند و چقدر فریب کارانه شعار حمایت از حقوق بشر می دهند.  وقتی که در یک شهر این همه دستگاه‌  به اصطلاح دریافت کننده را  منفجر می‌کنند کودک جوان پیر زن مرد ، همه را که به تصور شیطانی خودشون شاید در این جمع چندتا مبارز باشد . مرد میدان مبارزه در میدان مبارزه. نیستند، و دست به چنین جنایت ضد بشری میزنند. خدایا شر این اشرار ضد بشر را از سر مردم کوتاه بگردان.  پروردگارا گذشتگان ما را ببخش و بیامرز. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیات مبارکه سوره زخرف کلام الله مجید فرمودند : این کتاب که بر شما نازل شده برای یادآوری و برای نشان دادن راه صحیح زندگی و برای نجات از گرفتاری‌های دنیا و آخرت است. در نفی بت پرستی و ابطال  عقاید مشرکین می‌فرماید: کدام فرستاده خدا اجازه داد که با پرستی کنند ؟  هیچ فرستاده خدایی اجازه نداد و آن شرک ، یک مسیر انحرافی بوده است. این مسیر انحرافی طبعاً از یک نقطه ای آغاز میشود. من به شما عرض کنم مومنین ،الآن تهاجم فرهنگی در ابعاد مختلف  در ابعاد مختلف از یک نقطه صفر شروع میکنند و بعد به هدف مورد نظر خودشون برسند. ازجمله آنها  راهیابی ادوات موسیقی در مجالس عزا داری برای متوفی.  با این توجیه که بگویند : این نوع نغمه موسیقی مطرب نیست. بله الان قدم اول این نغمه و موسیقی مطرب نیست. موسیقی حزن آور ، اما زمینه ساز یک جریان انحرافی دیگری خواهد بود . مخصوصاً داخل مسجد مناسب نیست و شان مسجد باید حفظ بشود. نباید مومنین اجازه بدهند که ادوات موسیقی را برای مراسم متوفی در مسجد بیاورند. یعنی از یک نقطه ای که به تصور خودشون قابل دفاع است شروع میکنند و بعد انحرافات بعدی یکی بعد از دیگری پشت سر می آید .

آیت الله معلمی در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید فرمودند : تمسک به قرآن  یعنی محکم گرفتن ؛ تمسک به قرآن زمینه ساز نجات انسان است. پیامبر عظیم الشأن هم فرمود : خانه هایتان را  به تلاوت قرآن نورانی کنید.  حالا هم قلب نورانی می شود، اما در این بیان فرمود اصلا فضای زندگی تان را . محل زندگی خانه قبر نباشد، تاریک و بی نور و  فضای خلوت و تنها نماند ؛  تلاوت قرآن نورانی می سازد این فضا را. یهود و نصاری عبادتشان را در  کنیسه و کلیسا اونجا انجام می‌دهند، هفته ای یک روز می‌روند ، ولی وقتی از اونجا برگشتن بیرون آمدند دیگر زندگی  وکار ومنزلشان بوی و عبودیت و بندگی خدا ندارد . ولی در اسلام عزیز سفارش شده برای نماز واجب بیایی مسجد ، اما نمازهای نوافل هم سفارش شده در همان منزل و در فضای خلوت و مخصوصا تلاوت قرآن درون منزل نورانی میسازد فضارا . حالا ممکنه قدم اول انسان نورانیت را  درک نکند لمس نکند، اما هست اینچنین. اگر در خانه تلاوت قرآن تکرار بشه  ادامه پیدا کنه صاحب خیر شود خیر اون خانه افزایش پیدا می کند و برکت در اهل خانه ایجاد می‌شود  و اون خانه ای که در اون قرآن تلاوت می شود اون منزل اون ساختمان اون حیاط اون فضا برای اهل آسمان نورانیتی دارد و همانگونه که ستارگان آسمان برای اهل زمین  سوسو می کنند نور میدهند خانه‌ی نورانی به نورانیت قرآن و به تلاوت قرآن برای اهل آسمان به منزله ستارگان برای اهل زمین می شوند.  آدمی که انس با قرآن داشته باشد در اعلی درجه انسانیت قرار می‌گیرد. یک پله پایین تر از انبیاء مرسل قرار می گیرد  . خواندن قرآن البته که مقدمه است و پله اول کار است و  اما هدف اصلی  تبدر و  فهمیدن در ک کردن.  خواندن نباشد تدبر هم نخواهد بود  و پشت سر خواندن است ؛ لذا اول اصل خواندن را تاکید می‌کند و بعد هم تدبر در قرآن را . حافظا در گنج فقر و خلوت شبهای تار،  تا  بود وردت دعا و درس قرآن غم مخور .