خطبه 21/شهریور/1393

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

خطبه هاي نمـاز جمعه در مورخه1393/6/21

توسط حضرت آيـت الله معلمي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر

 

 

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه اول  فرمودند: مرحوم صاحب تفسیر مجمع البیان امی الاسلام بیانی دارد؛ بار اول قبل از بعثت رسمی گاهی رسول خدا به خانه می آمد با همسرش خدیجه در میان می گذاشت می فرمود گاهی که من تنها هستم صدایی رو میشنوم نمیدونم کیست کسی را نمی بینم اما صدایی را میشنوم. خدیجه گفت: خالق مهربان بدی تو را نمی خواهد خیر تو را می خواهد اگر چیزی را میشنوی خیر است نگران نباش و فرمود من شما را اینگونه میشناسم شما امانتدار امین هستید شما صله ارحام به جا می آورید و شما صداقت در گفتار دارید لذا خداوند خیر شما را میخواهد.

امام جمعه قائمشهرفرمودند: در اینجا نکته ای کاربردی وجود دارد انسان اگر بخواهد از خیر خدا بهره ببرد باید مواظب باشد چه چیزهایی زمینه ساز است، زمینه سازی هایی همچون امانتداری، صله ارحام، صداقت در گفتار انسان را اماده دریافت الطاف الهی میکند.

حضرت آیت الله معلمی افزودند: خدیجه بر اساس یک نقل رفت پیش پسرعمویش ورقه که کتابخوان و حکیم بود و در نقلی دیگر به پیامبر پیشنهاد داد باهم برویم و با او در میان بگذاریم اگر خدیجه تنهایی رفته بود و خصوصیات پیغمبر را نقل کرده بود ورقه گفته: اینطوری که تو داری میگی بدان که احمد فرستاده خداست وجبرییل است که بر او نازل میشود و سعادتمند است هر کس به دین او بگرود و عده ای با او مخالف و اهل شقاوت میشوند از این دو دسته عده ای به بهشت ماوا میگیرن در اثر پیروی ازدین و شریعت این پیغمبر مرسل و جمعی دیگر گرفتار قول و زنجیر جهنم میشوند.

نقل دوم اینکه پیغمبر به نوفل پیغام داد گاهی صدایی میشنوم که نوفل پیغام داد اگر باز هم شنیدی حواست را جمع کن سخنش را در ذهنت نگه دار وبرای من بیاور، در دفعه بعد بر پیامبر نازل شد سوره توحید را خواند . پیامبر به نوفل گفت که سوره توحید و لا اله الّا الله را بر من خواند ورقه گفت بشارتت باد شهادت میدهم که ابن مریم به امادنت بشارت داده است که تو نبی خدا هستی فعلا باید بخوانی و بعد ها که دشمنان کارشکنی کردند ماموریت به جهاد پیدا میکنی .

از انچه که می گوییم و از انچه که  میشنویم توفیق فهم ودرک درست و پایبندی در عمل به همه ما مرحمت بفرما

خدایا در مسیر تقوا و پرهیزگاری اجتناب از گناه انجام واجبات یاریمان بفرما

خدایا همه بیماران خاصه رهبر معظم انقلاب شفای عاجل مرحمت بفرما

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ﴿١﴾

  مَلِکِ النَّاس ِ﴿٢﴾

 إلَهِ النَّاسِ﴿٣﴾

 مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ﴿٤﴾

 الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ﴿٥﴾

مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ﴿٦

 

برادران و خواهران گرامی  همه شما را به تقوا و پرهیزگاری به فرمان صریح خدای رحمان،عبودیت و بندگی دعوت مینمایم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری فرمودند:امروز روز سینما است سینما مثل رسانه مثل صدا و سیما که میتواند مرکز رسانه ای فرهنگی مثبتی باشد میتواند مرکز اموزش اخلاق وتربیت و ادب باشد اما اگر مدیریت درست نباشد بد اموزی بد اخلاقی بد رفتاری از اون مرکز اموخت اینها ابزاری هستند که هم میشود استفاده درست بشود و هم استفاده غلط بشود در همین هفته گذشته روزنامه مطلبی را بیان کرد حجاب و بی حجابی چه ضرری برای امنیت جامه دارد اگر حجاب یک امر دینی و شرعی است اگر طرف نماز نمیخواند حساسیت نشان نمی دهیم حالا بی حجاب بیرون امده چرا حساسیت نشان دهیم به این می گویند شبهه افکنی حق اگر عریان وروشن باشد کم تر کسی پیدا میشود که مخالفت کند باطل هم اگر روشن باشد مشتری ندارد ولی اگر حق وباطل باهم قاطی میشود انوقت مشتری پیدا می کند میشود شبهه.

خطیب جمعه قائمشهر در ادامه افزودند: در هفته گذشته از خود کارمندان دانشگاه آزاد نامه ای نوشته درد و دل تحت عنوان گزارش یک جشن کتابی چاپ کردند وسیع که پیش همه کارمندان واتاق ها ریختند مفت ومجانی این پول از کجا می آید؟ پول از جیب بچه هایی که آمدن دانشگاه درس بخوانند  که مبلغی برای کارهای فرهنگی دریافت میکنند. مبلغ برای کار فرهنگی یعنی کار فرهنگی برای جوان ها اما جزواتی چاپ میشود فقط دنبال اهداف سیاسی هستند.

حضرت آیت الله معلمی افزودند: کفران نعمت از زمان پیغمبر هم وجود داشت انسان باید از زمان بهترین استفاده را بنماید. خدای رحمان  فرصت حاکمیت دین ، فرصت ولایت فقیه که مبتنی ولایت بر اهل بیت پیغمبر را به انسان داد در چنیین شرایطی واقعا حیف است که انسان با ماهیت نظام نا همگون باشد.  

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

دیدگاهتان را بنویسید