مراسم نمازجمعه 16 شهریور 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه شانزدهم شهریورماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه توسط جناب آقای حسینی «ریاست محترم اداره  کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان» ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیاتی از سوره مبارکه الرحمن کلام الله مجید ، فرمودند: همه جا حکمت الهی وجود دارد ، منتها فکر کردن و تدبر میخواهد . این که تأکید شده است در قرآن تدبر و اندیشه کنید  دال بر همین موضوع است .

ایشان در ادامه افزودند: الآن در این آشفته بازار اقتصادی که گفته اند سکّه قیمتش فزونی یافته است ، خب بعضی از کسبه زرگر خرید قبلی داشتند ، از قبل از این گرانی ها ، خرید ارزان داشتند ، اماالآن خودشان را توجیه میکنند که من ارزان نباید بفروشم الآن . خب به میزانی که خرید داشتی باید سود همان خرید را محاسبه و دریافت کنی. این که خرید قبلی را  به قیمت روز محاسبه و بفروشند توجیه نفسانی است . دلش میخواهد سود ببرد ، ولی غافل است از اینکه مبادا این سود برای او مضر باشد ،یا مفید باشد.اگر انسان یاد خدا باشد ، میشود کاسب حلال.که اینقدر خریدم بوده ، اینقدر هم باید سود ببرم . بله باید سود برد ، اما نه سود گزاف ناحق.

امام جمعه قائم شهر در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: رجوع ما به محضر حضرت حق خواهد بود . مبادا از یاد آن لحظه غفلت کنیم.

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اجلاس پیشین مجلس خبرگان رهبری فرمودند: دغدغه ی همه ی اعضای مجلس خبرگان ، اوضاع آشفته و گرانی افسارگسیخته  ایست که در بازار و در سرتاسر کشور متأسفانه پیش آمده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه با اشاره به اعطای اختیارات بیشتر رئیس دستگاه قضا از جانب مقام معظم رهبری افزودند : رسیدگی های قضایی به نوبت صورت میگیرد . نظر رئیس قوه قضاییه این بود که اگر طبق این روال بخواهد رسیدگی صورت گیرد کار از کار میگذرد . اینجا نیاز بود که خارج از نوبت رسیدگی بشود مسائل.

امام جمعه شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: یک نظریه ای وجود داشت که یک تیم اقتصادی را مقام معظم رهبری تعیین بکند ، که ایشان فرمودند : خیر ، کار موازی درست نیست .کار باید سرعت بگیرد و انقلابی عمل بشود و نیروهای تازه نفس وارد بشوند به کار ، اما در درون همین دولت تا دولت کار بکند و هرکجا نیاز به اختیارات و نیرو و راهنمایی داشت مطرح بکند . و بدانید جنگ اقتصادی داریم ، ولی جنگ سنگین تر از جنگ اقتصادی متأسفانه جنگ روانی است .

ایشان افزودند: شک نکنید کشور در حال پیشرفت است که دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی ایران این قدر به تکاپو افتاده اند.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دهنوی اقامه شد.

sat8_img_9226.jpg

reu2_img_9234.jpg

lte3_img_9247.jpg

87lb_img_9257.jpg

90jt_img_9272.jpg

8dcg_img_9297.jpg