خطبه 1393/9/14

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/9/14

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر سوره مبارکه قدر و فضیلت این سوره مبارک پرداختند.

ایشان درخصوص فواید انس با قرآن و تداوم بر قرائت آن خاطرنشان کردند قرائت و انس با قرآن موجب گشایش مشکلات و قرار گرفتن انسان در مسیر بندگی  می گردد.

ابوشهیدین در ادامه انس گرفتن با قرآن را موجب اوج و ترقی انسان دانستند و انس با قرآن را وسیله تقرب بسوی خداوند سبحان خواندند و با تکیه برسخنان امام صادق (علیه الاسلام) در خصوص سوره قدر اشاره داشتند: اگر قدر را در نماز های واجب بخوانید، گذشته ی شما آمرزیده می شود و حساب از نوع آغاز می گردد.

آیت الله معلمی ضمن بیان فضیلت های انس با قرآن خاطرنشان کردند: آیات الهی همانند نوری است که انسان را به سعادت سوق می دهد و موجب تقویت حس روحانی و عبودیت می گردد و موجب هدایت جامعه در مسیر الهی می شود.

ابو شهیدین آیت الله معلمی با سفارش و توصیه به بندگی خداوند سبحان و انجام واجبات و ترک محرمات و خدا را در همه حال به یاد داشتند خطبه نخست را به پایان رساندند.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و در خصوص نشانه و ویژگی مومن با استناد به بیان حضرت امام صادق (علیه السلام)، تسلیم در برابر امر خداوند و رضایت از خداوند دانستند و ادامه دادند: انسان گاهی در زندگی خوشی می بیند و گاهی ناخوشی برای اوست، ولی مومن در تمام مراحل از خداوند راضی می باشد و تسلیم امر الهی می باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره شانزده آذر (روز دانشجو) به بیان حوادث شانزده آذر و اعتراض دانشجویان به حضور نیکسون (رئیس جمهور وقت آمریکا) این اعتراض را ضد آمریکایی و ضد سلطه دانستند و در خصوص افرادی که از دانشجویان در خصوص اهداف آمریکایی خود استفاده می کنند متذکر شدند: اعتراض دانشجویان در شانزده آذر یک حرکت ضد آمریکایی و ضد سلطه بود و یک هدف مقدس بود و نباید سوء استفاده شود.

خطیب جمعه قائمشهر در خصوص تحولات مصر اشاراتی داشتند و دلیل شکست انقلاب مصر و تبرئه فرعون مصر (حسنی مبارک ) را نداشتند رهبری درست که صادقانه عمل کند دانستند. ایشان نشان دادن چراغ سبز به آمریکا را دیگر دلیل شکست انقلاب مصر خواندن و افزودن ارتباط با آمریکا موجب وابستگی و شکست می شود.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

دیدگاهتان را بنویسید