مراسم نمازجمعه 16 آذر 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه شانزدهم آذر ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای  محمد آرام آغاز ، و پس از برگزاری مراسم ترحیم مرحوم آقای محمد حیدری «عضو فعّال فقید ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان» و مداحی جناب کربلایی محمد حاجیان ، و سخنرانی جناب آقای علی قائمی«مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد قائم شهر، و همچنین اقامه اذان ظهر با نوای قاری و مؤذّن ممتاز کشوری جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید قاسم حسینی گل افشانی قرائت شد.

خطیب این هفته ی نمازجمعه شهرستان قائم شهر در آغاز خطبه اول با سفارش نمازگزاران ظهر جمعه به تقوای الهی و دوری از معاصی و گناهان فرمودند: یکی از ویژگی های انسان های با تقوا ، حسن خُلق و خوش اخلاقی است . خوش اخلاقی یعنی خوشرویی ، رفتار خوب با دیگران ، یعنی خوش زبانی ، برخورد نیکو با دیگران داشتن.

ایشان در ادامه با اشاره به شانزدهم آذرماه و سالروز شهادت سه دانشجوی عزیز که جنبش دانشجویی ، بلکه نهضت استکبارستیزی را در ایران اسلامی آغاز کردند فرمودند: تشکر میکنم از جناب آقای علی قائمی ، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ، که سخنانی را قبل از خطبه داشتند.16 آذرماه سال 1332 ، این اتفاق در دانشگاه تهران افتاد . البته در چهاردهم آذرماه و پانزدهم آذرماه ، مردم اطراف دانشگاه تجمع کردند و در پانزدهم آذر ، تعدادی هم مجروح شدند ، و حضور گسترده ای این مردم داشتند ، و به جهت مقابله ی با استکبار ، روز شانزدهم آذر هم ، مأموران دژخیم رژیم پهلوی ، به دانشگاه تهران ، به دانشکده ی فنّی و به یکی از این کلاسها رفتند و دنبال بعضی از دانشجوهایی بودند که روزهای گذشته در این راهپیمایی ها نقش ایفا میکردند؛ و بالاخره ، از میان دانشجوها چند نفر را بیرون میکشند که سایر دانشجوها هم دست به قیام میزنند و شعار میدهند و از میان دانشجویان ، سه نفرشان به نام های شهید بزرگوار شهید شریعت پناه ، شهید قندچی ، و شهید بزرگ نیا آنجا در آن روز به شهادت میرسند.دو علت داشت ، یکی این بود علتش که در واقع بعد از کودتای بیست و هشت مرداد همان سال ، یعنی چهار ماه قبلش ، انگلیس در صدد این بود که ارتباط گسترده تری را در ایران داشه باشد ، واین مقابله ی با انگلیس بود ، و یکی هم سفری را که نیکسون به ایران داشت ، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا ، در هجدهم آذرماه. بیست و هشتم مرداد ، کودتا بر علیه مصدق انجام شد ، و مصدق را گرفتند . درواقع اصل کودتا در بیست و پنجم مرداد شروع شده بود ولی آن موقع مصدق در مقابل کودتا وقاومت کرد و ایستاد و نیروهایی که در نخست وزیری بودند ، مقابل کودتاگران مقاومت کردند و شاه هم از همین رامسر به خارج از کشور رفت . اما بیست و هشت مرداد ، دوباره تیمسار زاهدی آمد و حمله ی دیگری را به نخست وزیری انجام داد و اینبار دیگر مصدق را گرفتند و بالاخره نظامی ها موفق شدند و الآن بر اساس اسنادی که خود آمریکایی ها انتشارش دادند ، کاملاً مشخص است که یک کودتای آمریکایی و انگلیسی بود . حالا بعد از چهار ماه نیکسون آمده بود بازدید که مطلع شود بالاخره این حکومت جدیدی که طرح ریزی کرده بودند چگونه شده است ؛ آمد در ایران برای همین سنجیدن. فلذا شاه خیلی تلاش میکرد که کسی مخالفت با این سفر نکند . اما دانشجوهایی که آن زمان هم مثل امروز اهل بصیرت بودند ، این جنبش را به راه انداختند و دو روز قبل از آمدن نیکسون مقاومت کردند و آن جوّ اختناق را شکستند و رساندند این مطلب را به آمریکایی ها که ما موافق با این رژیم نیستیم.البته به خاطر سرکوبی که مردم در آن زمان شدند و بعد از آن سالها هم نواب صفوی و یارانشان را به شهادت رساندند ، هشت نُه سالی کاملاً اختناق بود و کسی جرأت کاری نداشت ، تا اینکه خداوند سبحان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه را سال 1341 به فریاد این مردم رساند و دانشجویان و همه ی مردم و طلاب دیدند یک رهبری شجاع دارند که در مسجد اعظم همه ی این حکومت را زیر سوال میبرد ؛ فلذا دور رهبر ایستادند و بعد از این ، سال 41 ، 42 انقلاب تا 57 به ثمر نشست و تا امروز ما میبینیم که این دشمنی آمریکا با ما وجود دارد ، و امروز هم به یک عبارت دیگری با تحریم های اقتصادی دارد با این کشور مقابله میکند .

دکتر حسینی در ادامه با اشاره به لایحه بودجه سال 1398 افزودند: بودجه نود و هشت را دولت مهیا کرده و برخی از نکاتش را هم رئیس جمهور مشخص کرد . فرمود افزایش حقوق کارکنان و کارمندان و کارگران به اندازه ی بیست درصد در لایحه ی بودجه ی سال آینده دیده شده . خب یک نکته ای را عرض کنیم ، اولاً سول ما از جناب آقای رئیس جمهور این است که چه نیازی است که ما هنوز پنج ماه مانده به اینکه این حقوق اعمال بشود ، الآن این را تبلیغات کنیم و به سر زبان ها بیاندازیم و این اصلاً تا آن موقع بخواهد بیشتر بشود کلّ اجناس میرود بالا و تأثیر خودش را از دست میدهد . مثلاً یک کارگر میخواهد دو میلیون بگیرد ، پنج ماه دیگر بخواهد دو میلیون و چهارصد هزار تومان ؛ خب حالا تا آن موقع همه ی عالم و آدم بفهمند این نکته را ، خب همین در بازار تأثیر میگذارد . به جای تبلیغات و بیان این نکات ، به نظر میرسد که آنها به فکر تنظیم بازار و مقابله ی با قاچاق و مقابله ی با صادرات ممنوعه باشند . مثلاً در سوخت اعلام کردند که قیمت سال آینده ی سوخت هزار تومان است ، شما خب میگویید مصرف سوخت ما در هر روز نزدیک نود هزار میلیون لیتر هست ، و بعد هم میگویید ده هزار میلیون لیتر این هم به خارج میرود و قاچاق میشود . خب چرا اصلاً کارت سوخت را از اول گرفتید و به فکر همچین روزی نبودید؟ حالا هم که چند وقت است که کارت سوخت را میخواهیم راه بیاندازیم ، پس چرا راه نمی اندازید؟ درواقع این راه انداختنش هروروز جلوی اینهمه خروج ده هزار میلیون لیتر بنزین را از کشور میگیرد . به خاطر اینکه در ایران هزار تومان است و در کشورهای همسایه ها لیتری هشت ، نه و یا ده هزارتومان است و سبیعی است که قاچاق میشود . خب حالا هم که بعد از این مدت حذف کردنش ، میخواهید برگردانید ، خب این را بالاخره باید زودتر بجنبید . در همه ی کالاهای دیگر هم همین است . مثلاً میگویند گوجه فرنگی گران شده ، و ما صادرات این را ممنوعش کردیم . بعد میگویند ممنوع شده است صادراتش ، و بعد بررسی میکنند میبینند همچنان دارد صادر میشود . بالاخره حرف ما این است که جناب آقای رئیس جمهور اگر چه میگوید بیست درصد حقوق زیاد میشود ، خب نباید ذوق و تبلیغ باشد برای گفتنش . و ثانیاً چرا بیست درصد؟ . مگر در سال گذشته تورم چون ده درصد است ، باید حقوق هم ده درصد افزایش پیدا کند ، حالا تورم مگر بیست درصد است؟ آنچه که خودشان آمار میدهند چهل درصد است . خب اگر چهل درصد است ، باید چهل درصد افزایش حقوق داشته باشیم اگر ملاک تورم است . ما از نمایندگان خودمان واقعاً عزیزانمان در مجلس میخواهیم که بر روی این لایحه بیشتر کار بکنند و لااقل دلایل قانع کننده ای را برای مردم بیان کنند.

ایشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری راجع به بازنشستگان افزودند: مجلس مصوب کرد که کسانی که بازنشسته میشوند نباید دوباره آنها را به کارگیری کنند ، ولی این قانون به صورت اطلاقش مشکل دارد . یعنی نباید بگوییم صفر تا صد تمامی کسانی که اینچنین هستند باید از کار برکنار بشود . خب مثلاً در یک جایی ، موسسه ای ، یک شخصی که پنجاه سال سنش هست ولی همانندش نیست ، و نیاز هم به این شخصیت هست  به او بگوییم طبق قانون تو باید بروی کنار ، وگرنه مسئول این موسسه و نهاد زندانی میشود . آنوقت میروند به سراغ ولی فقیه ، میگویند شما بیایید بر خلاف این قانون ، به ما اجازه بدهید این چند نفر که ما به ایشان خیلی نیاز داریم را جواز به کار گیری علیحده بر این قانون مصوب بدهید. خب حرف مقام معظم رهبری این است که شما چرا اینگونه قانون را مصوب کردید؟ میخواستید بگویید خب همه باید بروند کنار بعد از بازنشستگی ، اما اگر چهار نفر ، پنج نفر ، یک گروه و مجمع و شورا و مجلس نمایندگانی تصویب کردند اینهاباید باشند ، اینها باشند . نه اینکه کاملاً راه را ببندی ، بعد پشت سر هم بیایید از ولی فقیه استفاده بکنید که فلانی را نیاز داریم ولی بازنشسته است و الان اجازه رهبری نیاز است . و این باعث بشود که مردم گمان بکنند رهبری برای چند نفر اجازه ی علیحده صادر کرده . این قانون را باید درست کنند تا کاملاً بسته نشود که گاهی گرفتاری پیش بیاید.

حجت الاسلام حسینی در قسمت پایانی خطبه دوم با اشاره به معارفه ی استاندار محترم استان مازندران فرمودند: ما هر از چندگاهی با یک استاندار جدید مواجه هستیم و اینبار جناب آقای مهندس حسینزادگان را معرفی کردند که از شهرستان ساری هستند و امیدواریم نگاهشان نگاه به همه ی ستان باشد ؛ شرق و غرب و شهرها و شهرستان ها ؛ برایشان آرزوی موفقیت میکنیم . یک قول هایی را آقای اسلامی داده بودند ، استاندار سابق ، امیدواریم ایشان پیگیری بکنند آن قول ها را . برای صنایع تبدیلی در استان تلاش بکنند . مرکباتی را که در فصلش فراوانی هست و اگر دریافت دولت نباشد از بین میرود . صنایع تبدیلی و سایر تلاش ها برای بیکاری جوانان و مشکلات ایشان .

ایشان در پایان افزودند : تبریک و تهنیت عرض میکنم در پایان پیروزی تیم نساجی را در روز گذشته در مقابل پیکان که الحمدلله بعد از اینهمه بازی ها ، یک بردی دیروز داشتند که دل مردم مازندران به ویژه ورزش دوستان قائم شهری خوشحال شده ؛ چرا که مشخصاً متأثّر از دعای این مردم این پیروزی شکل گرفته . اما کار سخت را در نیم فصل بعدی خواهند داشت ، رقیب های جدی را در نیم فصل بعدی اینها دارند ، باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند و در این فضای قمر در عقرب و تحریم اقتصادی بالاخره اینها موجبات شادی مردم را فراهم بکنند.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد .

kecf_img_3058.jpg

z783_img_3084.jpg

lqh7_img_3090.jpg

tzz3_img_3101.jpg

ebqz_img_3105.jpg

rvl_img_3109.jpg

07ud_img_3112.jpg

1vqe_img_3115.jpg

2shh_img_3120.jpg

ci6x_img_3122.jpg

dnf_img_3128.jpg

flh6_img_3129.jpg

xbyl_img_3130.jpg

nhki_img_3132.jpg

hhil_img_3135.jpg

oemx_img_3138.jpg

z0h3_img_3147.jpg

5p2b_img_3154.jpg

8uk_img_3156.jpg

4o3b_img_3160.jpg

170d_img_3162.jpg

jcfs_img_3166.jpg

n5q3_img_3169.jpg

ru33_img_3177.jpg

yut3_img_3182.jpg