مراسم نمازجمعه 3 اسفند 1397 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر+ فایل صوتی

مراسم نماز جمعه سوم اسفند ماه 1397 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط حجت الاسلام والمسلمین خوبانی «مدرس و فعّال حوزه های علمی و تبلیغی» ، و اقامه ی اذان ظهر با نوای جناب آقای قلی زاده ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 1 و 2 سوره مبارکه قَمَر کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ما را از تکذیب آیاتش مبرّا بدارد. همواره دل و قلب و ذهنمان را برای انس به آیات خود موفق بگرداند .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه قمر افزودند: قرار پایان عمر انسان ، یا پایان عمر دنیا و آغاز آخرت طبق این آیات ، خداوند می فرماید که نزدیک است . انسان هایی که این ایام می میرند ، تا پایان عمر عالم ، در عالم برزخ به سر می برند . ولی زمانی که پایان عمر عالم برسد ، قیامت به پا میشود . باید بدانیم که نزدیکی قیامت و اصرار مخالفان ، در انکار آیات الهی ، اولین قوم متمرّد را که مطرح میکند ، قوم نوح است ، بعد قوم عاد ، و قوم ثمود ، که عذاب دردناکی پیدا کردند . معجزه ی ناقه ی صالح را در این سوره اشاره دارد . لوط و انحراف اخلاقی قومش و عذاب سخت آنان و همچنین آل فرعون و عواقب کارشان .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند:بار دیگر ، یادآوری امر مقدس تقوا . پاکی ، طهارت . خدای رحمان ، هم پاکی و طهارت ظاهری را خوش دارد ، که میفرماید: انّ الله جمیلٌ و یُحِبُّ الجمال ؛ و هم پاکی و طهارت باطنی را . آدم خوش ظاهرِ بد باطن نباشد . ظاهر و باطنش هردو پاک و پاکیزه باشد . ضرر دیگری را نخواهد . اذیت و آزار دیگری را نخواهد . خیرخواه دیگران باشد ، انصاف را نسبت به همه رعایت کند ، به مرز تقوا نزدیک میشود .

نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند:  خب مستحضرید که به مناسبت حادثه ی دوران انقلاب تبریز ، آذربایجانی های غیور و متدیّن ، دیداری با مقام معظم رهبری دارند ، و در آن دیدار ، مقام معظم رهبری هم مسائلی را به صورت جِد مطرح فرمودند . الآن با عیان شدن خدعه ها و خباثت های اروپایی ها ، در کنار عداوت ذاتی آمریکایی ها ، دیگر جای مجادله و مداهنه باقی نمانده است ، که مسئولین سیاست خارجی ما بخواهند مسامحه کاری کنند . باید به راه خودشان که راه امام و انقلاب است ، راه شهدا است ، راه اطاعت بی چون و چرا از رهبری است ادامه بدهیم و ادامه بدهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: دولتمردان عزیز ؛ دیگر بیش از این سماجت برای تحمل ذلّت دربرابر استکبار و یاران استکبار ، سزاوار این ملّت انقلابی نیست . سماجت برای به پذیرش ذلّت و تصویب رساندن FATF و پالرمو ، سزاوار نیست که دولتمردان ما اصرار داشته باشند مجلس و مجمع تشخیص مصلحت را تحت فشار قرار دهند برای به تصویب رساندن . برای خاطر این که آنها نهایت خباثتشان را به خرج دادند . الآن وقت آن است که با روحیه ی انقلابی ، مقاومت ، ایستادگی ، در مدیریت امور ، اهتمام خرج بدهند. خیلی زشت است که وقتی از مسئولی سوال میشود چرا گوشت را قاچاق میکنند ، مسئول در پاسخ بگوید: «گوشت ارزان است که به خارج قاچاق میشود.» یک مغلطه و یک عوام فریبی واقعاً زشت . گیر و گِرِفت کار این است که آقا ، عدم تدبیر شما سبب شد که ارزش پول ملی پایین آمد . سابق ، عرب های عراق ، اشتیاق فراوان داشتند برای گرفتن یک هزار تومانی ایران ، اما الآن میگویند پول ایرانی را نمیخواهیم . ارزش پول ملی را پایین آوردید ، نه این که گوشت آنجا گران باشد و اینجا ارزان باشد و موجب قاچاق بشود . آخر اینها چه تعبیراتی است ؟! واقعاً انسان اگر متوجه مسأله نشود خب آرام میتواند بگیرد . ولی آدم وقتی میفهمد ، که یک مسئول عالی رتبه چگونه عوام فریبی و مغلطه بکند.بحمدالله جامعه ی ما عوام نیستند ، واقعاً بی سوادهای جامعه ی ما هم صاحب فهم و بصیرت هستند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در ادامه افزودند :رسماً اعلام میکنند که 17هزار تُن گوشت در گُمرک دپو شده ؛ خب برای چه؟! چرا گوشت باید در گمرک دپو باشد؟! . خب پیدا است که طرف میخواهد افزایش قیمت بدهد و احتکار کند ؛ یعنی کالا و متاع را انبار بکند ، بازار کمبود پیدا بشود ، بعد بیاید گران بفروشد. خب کجا هستند مسئولین و مدیران ، و آنهایی که باید پیگیری کنند ؟ . برای بالا بردن قیمت ، وارد نمیکنند و حبس میکنند . مثل دپو کردن خودروها . خب این خودروها را گاهی رسانه ی ملی هم نشان میدهد که چقدر دپو شده است . چقدر بهانه ها در می آورند.واقعاً من تشخیصم این است و اگر اشتباه میکنم و کسی فهم دیگری بهتر دارد دوست دارم به بنده هم بفرماید که : خب بعضی از اینهایی که دست اندرکار خودرو و واردات هستند ، اینها هستند که هزینه ی انتخابات را تأمین میکنند ، و حالا مسئولین دولتی پیش اینها شرمندگی دارند .  این شده بلای جامعه ی ما؛ این شده بلای مدیریت اجرایی کشور . آنهایی که در انتخابات هزینه کردند ، دنبال این مسائلند . خب باید یک سودی ببرند به روال خودشان . اگر  در انتخابات هزینه کردند چشم داشت دارند از جای دیگر در بیاورند. مسیر پیش روی ملت و دولت را ، بیانیه ی مقام معظم رهبری روشن ساخت ؛ حالا وقت عمل است . آقای رئیس جمهور ، سفارش شما به وزرا ، نمایش است ، نه عمل . رئیس جمهور در جلسه ی هیئت دولت ، خطاب میکند به همه ی وزرا ، رهنمود رهبری را باید مورد توجه قرار بدهید . خب شما رئیس هیئت دولت هستید ، باید بنشینید ، وزرای مروبطه را بخواهی ، برنامه ریزی کنید ، طرحی ارائه کنید که اینگونه عمل کنید  و آنگونه عمل کنید و فردا هم نظارت بر اجرا و بازخواست کنید که عمل شده یا خیر . وگرنه ، حرف زدن خب مال دیگران است ؛ مال روزنامه ها است . دولتمردان باید عمل کنند ؛ نه تنها حرف بزنند . دیگر جای تعلّل و مسامحه نیست . کار به جایی رسیده است که مقام معظم رهبری در همین دیدار مردم آذربایجان فرمود : مردم ، به ویژه جوانان و همچنین مسئولان ، باید با وقت شناسی و اقدام به هنگام ، از ظرفیت های فراوان به منظور حل مشکلات کشور ، استفاده کنند . شما را به خدا اگر نمیتوانید ، اجازه بدهید نیروهای جهادی ، و انقلابی بیایند ؛ شما با مفسدین رودروایسی دارید ، آنها ندارند . با فساد برخورد بشود ، بازار اصلاح میشود. اگر گمرک ها و سرحدّات و مرکز ، مسائل اقتصادی اصلاح بشود ، مفاسد برطرف بشود ، در همه ی شهرستان ها روال عادی و سالم به وجود می آید و همه هم بهره مند میشوند .

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد .

zzdw_img_8284.jpg
w12_img_8293.jpg
im6f_img_8307.jpg
7je9_img_5246.jpg
bfk4_img_8346.jpg
qq1s_img_8289.jpg
6xa6_img_8325.jpg
mv12_img_8328.jpg
sktp_img_8369.jpg
vx3c_img_8381.jpg