خطبه 1394/1/14

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/1/14

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر آیاتی از سوره مبارکه زلزال پرداختند.

ایشان در ادامه به تفسیر چندی از آیات این سوره مبارکه پردااختند و باتاکید برعبارت (یومئذ یصدر الناس اشتاتا لیروا اعملهم)به نحوه ی خلق و حشر انسانها و اینکه مردم با پیشوا و امام خود مهشور خواهند شد اشاره نمودند.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر در ادامه تفسیر سوره مبارکه زلزال اعلام فرمودند که قلبهای صاف و صادق می توانند تحت تاثیر این سوره قرار بگیرند، زیرا قرآن معارفی برای تربیت انسان دارد.

آیت الله معلمی در اهمیت تقوا و پرهیزکاری، تقوا را دژ محکمی در مقابل ابلیس دانستند و با استناد به سخن حضرت آمام باقر(علیه السلام) فرمودند: هرکسی بیهوده خود را از ما نداند، کسانی از ما هستند که تقوای الهی پیشه کنند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

وَالْعَصْرِ ﴿١

 

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 

 

خطبه دوم

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین، این حضرت را اسوه صبر و ولایت پذیری دانستند.

ابوشهیدین آیت الله معلمی در ادامه ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به بیانیه مذاکرات هسته اشاره داشتند و فرمودند: مشکلات از آنجا شروع شد که عده ای از تیریبون مجلس دم از صلح و سازش و کنار آمدن از حق مسلم ملت را سردادند.

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: اگر مقاومتی صورت گرفته و از حق مسلم ملت دفاع گردید بنده یقین دارم از استقامت و تدبیر مقام معظم رهبری می باشد.

عضوخبرگان رهبری افزودند: امسال سال هم دلی و هم زبانی است، نخستین چیزی که باید دولت و ملت در آن هم دل و هم زبان باشند ایستادگی و مقاومت و دفاع از حق مسلم ملت است.

 

خطیب جمعه قائم‌شهر تاکید کردند: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مانند کوه استوار در برابر دشمنان ایستادگی کردند و الحمدلله پیام راهبردی امام راحل توسط مقام معظم رهبری به خوبی در حال پیگیری و اجراست.

 

آیت الله معلمی امام راحل را محور حرکت ملت با ایمان و متحد ایران اسلامی عنوان کردند و افزودند: هدف امام خمینی(ره)، رضای خداوند، اعتلای دین و فراهم کردن زمینه تحقق احکام نورانی اسلام و معارف اهل بیت(ع) بود که با حرکت انقلابی مردم شاهد پیروزی این انقلاب هستیم.

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

 

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

 

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 

 صدق الله العلی العظیم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید