خطبه 1394/6/20

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/6/20

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، ضمن تمسک به قرآن کریم و تلاوت آن تفسیری از جند آیات مبارکه داشتند..

ابوشهیدین آیت الله معلمی ادامه دادند: متقین به دوستی هم افتخار خواهند کرد و دوستان دنیوی با معیارهای دنیوی از هم دوری خواهند داشت، لذا شناخت راه خدا و سبک اسلامی و سیره نبوی را در این میان بسیار مهم دانستند.

آیت الله معلمی در اهمیت تقوا و پرهیزکاری، تقوا را دژ محکمی در مقابل ابلیس دانستند و با استناد به سخن حضرت آمام باقر(علیه السلام) فرمودند: هرکسی بیهوده خود را از ما نداند، کسانی از ما هستند که تقوای الهی پیشه کنند.

ابوشهیدین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جنگ بدر، نخستین جنگ اسلام و کفر بوده است، اظهار کرد: برخی از اصحاب رسول خدا که در جنگ بدر به شهادت رسیده بودند،بعضی از مردم کم بصیرت آن زمان که مقام و منزلت شهید را درک نکرده بودند، اظهار تأسف کرده و تعبیر به مردن می‌کردند، اما جبرئیل آیه آورد؛ « وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ» آنان را که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نخوانید، آن‌ها زنده‌اند و شما در نمی‌یابید.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

  وَالْعَصْرِ ﴿١

  إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

  إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

خلاصه خطبه دوم

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌ ی دوم این هفته نماز جمعه قائم‌شهر  به سخنی از امام راحل اشاره داشتند و فرمودند “ابرقدرتها می‌خواهند بر همه‌ی ما مسلط شوند و بر همه جای اسلامی مسلط شوند، بعضی‌ها خیال می‌کنند که اگر در دامن امریکا بروند خلاص می‌شوند و امریکا دست بردار می‌شود، اینها اشتباه می‌کنند، امریکا می‌خواهد همه چیز شما را از بین ببرد و مسلط بر همه‌ی حیثت ملت بشود، امریکا دشمن همه‌ی ادیان آسمانی است حتی مسیحیت، امریکا جز منافع خود را نمی خواهد.”

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: به عنوان مثال امریکا با بوجود آوردن داعش می‌خواست مسلمان‌ها را به جان هم بیاندازد و با تفکر اسلام خواهی مقابله شود، از یک سمت جنایت داعشی‌ها سبب شود عده ای از اسلام دوری کنند و از طرفی در اثر درگیری طایفه ای، قبیله ای و مذهبی، کشورهای اسلامی ضعیف شده و آنها برای تجزیه این کشورها برنامه‌ریزی کنند.

عضوخبرگان رهبری ادامه دادند: دشمنان بر این باور بودند که بعد از ارتحال امام خمینی(ره) کشور دچار طوفان می شود و فضا برای توطئه ی آنان مهیا خواهد شد، ولی حضور خلف شایسته ی ایشان با همان شجاعت و صلابت، همه نقشه های پلید آنان را نقش برآب کرد.
ایشان حضور پربرکت مقام معظم رهبری را یک موهبت الهی دانست و تصریح کرد: وجود رهبری دانا و فرزانه باعث ایجاد آرامش و ثبات در ایران شده است و ملت از برکات امنیت که جزء خصوصیات زندگی بشر است برخوردار شوند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

   وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

  إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

  إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم.

دیدگاهتان را بنویسید