خطبه1394/3/15

 

 
 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/3/15

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، ضمن تمسک به قرآن کریم و تلاوت سوره مبارکه العادیات، تفسیری از جند آیات این سوره مبارکه داشتند.

ایشان با بیان اینکه جشن‌هایی که در ایام شعبانیه برگزار می‌شود نباید از مرز افراط‌گری تجاوز کند و مورد آزار و اذیت شهروندان واقع شود، اظهار کرد: امام زمان (عج) هم از این‌گونه جشن‌های افراطی راضی نیست، گاهی در جشن‌ها و عزاداری‌های‌مان افراطی عمل می‌کنیم و بی‌دلیل بهانه دست بدخواهان می‌دهیم.

 

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

وَالْعَصْرِ ﴿١

 

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 خلاصه خطبه دوم:

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و محفوظ ماندن از گناه را از خداوند متعال درخواست کردند.

ایشان با اشاره به اینکه در 15 خرداد 42، جمع زیادی جان خود را برای اعتراض به زندانی شدن مرجع تقلید از دست داده بودند، افزود: در همان سال امام (ره)، عملکرد نادرست دولت در همکاری با کشورهای استکباری اسرائیل و آمریکا را افشا می‌کرد که در این راستا امام (ره) دستگیر شد و مردم به‌طور خودجوش در خیابان‌ها قیام کردند.

 

امام جمعه قائم‌شهر یادآور شد: چندسالی هست که تحریف سخنان امام (ره) رنج‌مان می‌داد و این تحریف‌ها آشکار بود اما امکان بیان آن را نداشتیم زیرا موسسه نشر و تنظیم آثار امام (ره) و اهل بیت ایشان اگر احساس کنند سخنان امام (ره) در خطر تحریف است، حتماً اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

 

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید به سخنرانی به‌موقع مقام معظم رهبری در سالروز امام راحل، درباره تحریف سخنان امام (ره) بیان کرد: خطر تحریف اندیشه به شخصیت واقعی امام (ره)، باید به‌عنوان هشداری جدی آن را مطرح کرد.

 

آیت الله معلمی ادامه داد: در زمان حیات امام راحل نیز سعی در تحریف شخصیت ایشان وجود داشت اما اکنون با بازخوانی اصول امام (ره) می‌توانیم از تحریف جلوگیری کنیم.

 

ایشان تصریح کرد: با بازخوانی وصیت‎نامه امام (ره) می‎توانیم به اصول امام (ره) دست پیدا کنیم و کسانی که در آن زمان ولایت فقیه امام (ره) را درک کرده بودند، باید بر اساس وصیت‌های ایشان گام بردارند.

 

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه اگر نسل آینده ادامه‌دهنده مکتب و اندیشه امام (ره) هستند، باید ایشان را بیشتر بشناسند، تأکید کرد: نسل آینده باید هوشیار باشند و ببیند تا کجا در مکتب امام (ره) قدم برداشته‌اند که به انحراف کشیده نشوند.

 

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تحریف کردن شخصیت امام (ره) منحرف کردن مردم از صراط مستقیم است، همچنین عده‌ای می‌خواهند حرف ها و عقاید خود را بیان کنند اما به سخنان امام راحل نسبت می‎دهند.

 

آیت الله معلمی ادامه داد: سخنانی که بیان می‌شود باید مستند در صحیفه نور و صدا و سیما وجود داشته باشد و نباید سخنی بدون سند به امام راحل نسبت داده شود.

 

ایشان با تاکید بر اینکه امام راحل به کاخ‌نشینی، مکرر تذکر می‌داد و هرگز به استکبار جهانی اعتماد نداشت، اضافه کرد: اگر راه امام (ره) را گم کنیم، عزت ملت ایران از بین می‌رود و دشمن به‌راحتی می‌تواند به ما آسیب برساند.

 

امام جمعه قائم‌شهر در پایان با بیان اینکه مردم در آن زمان وقتی به پای صندوق رأی آمدند و امام راحل را انتخاب کردند، یعنی نقشه راه امام (ره) را پذیرفتند، گفت: در طول زمان اسلام آمریکایی، سنی داعشی و شیعه لندنی را بیان کردند که همه آنها دست‌نشانده استکبار است اما رسیدن به اصول الهی و بی‌اعتمادی به مستکبران راه امام راحل است که ما باید آن را ادامه دهیم.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 

  وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

 

 إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

 

 إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 

 صدق الله العلی العظیم.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید