مراسم نماز جمعه 25 مرداد ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 25 مرداد ماه 1398 شهرستان قائم شهر با اجرای جناب آقای سعید طبری آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای میکائیل فرج پور از آزادگان  سرفراز دوران دفاع مقدس ، و اقامه اذان ظهر با نوای مؤذّن جناب آقای سعید دهنوی ، خطبه های نمازجمعه توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات 19 إلی 23 سوره مبارکه نجم کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان ، همواره ما را در مسیر هدایت ، در مسیر بندگی ، در مسیر فضائل اخلاقی ، تقوا ، یاری و مدد بفرماید و ما را از آنچه که خود نمیپسندد ، باز بدارد .

ایشان در ادامه با اشاره به آیات سوره ی مبارکه نجم افزودند: ممکن است یک نفر بگوید این آیات قرآن در روزگار ما چه فایده ای دارد؟ فایده اش این است که در صدر اسلام ، مشرکین بت های جماد را به ظاهر پرستش میکردند ، ولی در روزگار پیشرفته و مدرن امروز ، بت های جاندار گاهی پرستش میشود . بتهای جاندار ، یعنی به جای خدا و به جای حق دنبال یک فرد رفتن که اندیشه ی آن فرد الهی نباشد ؛ یک وقتی است دنبال یک فردی میرویم که او اندیشه ی الهی دارد ؛ ملاکت شده اعتقاد آن فرد ؛ ملاکت شده اندیشه ی پاک آن فرد ، ایمان ؛ اینها در مسیر بندگی خدا کمک میکند انسان را ؛ ببینید ؛ ما اگر از اهل بیت پیغمبر پیروی میکنیم ، عزت و شرف ما است برای اینکه کمک میکند ما را در بندگی خدا ؛ اگر از عالمان وارسته و باتقوا ، اگر از فقیه عادل اطاعت و پیروی میکنیم ، کمکمان میکند این اطاعت و پیروی در مسیر عبودیت و بندگی خدا.پس اصل ، بندگی خدا است . اگر صاحب قدرتی در مسیر بندگی خدا قدرتمند است ، باید کمکش کرد . اما اگر قدرتمندی در مسیر طاغوت ، در مسیر شیطان ، در مسیر غلط است ، باید با او مقابله کرد .

آیت الله معلمی در قسمت انتهایی خطبه اول فرمودند: همه ی ما آرزو میکنیم که ای کاش ما در روزگار پیغمبر و امیرالمومنین و در واقعه ی غدیر میبودیم . ولی مومنین ، امتحانات مختلف است ؛ هرکجا در برابر حق ، پایمان لغزید ، باید احساس خطر کنیم ؛ اگر آنجا هم بودیم کم میاوردیم . اگر الآن پیغمبر در میان ما نیست ، اگر امیرالمومنین در میان ما نیست ، ما جریان پیغمبر را ، از چه کسی دریافت کنیم؟ آیا نداریم؟ چرا ، داریم . اصل ولایت مال خدا است «الله ولی الذین آمنوا» ؛ از طرف خدا به پیغمبر ولایت داده شده . انما ولیکم الله و رسوله ، از رسول خدا ، بعد به علی مرتضی ، به فرزندان معصومش ، و در استمرار ولایت و استمرار امامت ، در عصر غیبت به فقیه عادل ، همان ولایت الهی استمرار دارد .حالا شما ببینید در همین روزگار ما در برابر ولایت الهی فقیه عادل ، آیا آنهایی که نزدیکترند ، اطاعتشان بیشتر است؟ گاهی آدم واقعاً احساس میکند که آنهایی که دورتر هستند اطاعتشان قوی تر است . مرحبا به آزادگان ما ؛ تشکر میکنم از جناب فرجپور که صحبت هایی داشتند و استفاده شده . حقیقتاً اینها اجرشان گاهی از اجر شهدا کمتر نباشد و شاید بالاتر هم باشد . چرا؟ چون شهید یک آسیب سنگینی دید و به درجه ی اعلای شهادت رسید در پیشگاه خدای رحمان . اما جانبازان و خود آزادگان در طول مدت اسارت ، هرروز و هر شب برایشان ضجر و رنج و شکنجه بود و مخصوصاً جانبازان هم همینجور . همواره در رنج دارند ادامه ی حیات میدهند . اینها ذخایر گرانقدر هستند برای ملت . و مایه ی عزت و عظمت و اقتدار .مقاومت و جهاد است که عزت و شرف می آورد.

ایشان افزودند: الحمد لله که در دنیای امروز شاخ استکبار جهانی در پی استقامت ، در پی مقاومت ، شکسته شد. پهباد آمریکایی متلاشی میشود در آسمان جمهوری اسلامی ایران  ، خیلی ها خیال میکردند فردا دیگر سرتاسر ایران را آمریکا آتش باران میکند ؛ پس کو؟ نمیگوییم مثلاً هیچ غلطی نمیکند ، ممکن است یک شرارتی هم خدای ناکرده بکند ، اما پیدا است که واقعاً خوف دارند از اقتدار جمهوری اسلامی . همزمان هم شاخش در بُعد نظامی شکسته شد ، و هم دستگیری جاسوسان آمریکایی توسط سربازان گمنام آقا امام زمان ، حیثیت و اعتبارشان پیش ملت های دیگر هم ریخته شد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: باردیگر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به پایبندی به موازین دین ، انجام واجبات و ترک گناه که مسیر متقین است ، سفارش دارم . به زیور تقوا آراسته شدن ، لازمه اش التزام علمی به انجام واجبات و ترک گناه است.

ایشان افزودند:در آموزه های دینی ما بسیار توصیه شده توجه به ضعفا و مستضعفان مخصوصاً . در سیره ی عملی اولیاء خدا هم همینگونه رفتارها را مشاهده میکنیم .در سیره ی رسول خدا ، در سیره ی امیرالمومنین و امام حسن مجتبی علیهم السلام.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند : تشکر میکنم از روزنامه ی کیهان ؛ در میان همه ی روزنامه ها من جای دیگر ندیدم و برخورد نکردم . دیدم علاوه بر بازتاب خوب دو دیدار مقام معظم رهبری در شماره ی دیروز که تشکرم به همین دلیل است ، که دو دیدار رهبر را تصاویرش را کنار هم گذاشته بود . یکی دیدار با فرستاده ی استکبار ، یکی دیدار با فرستاده ی مستضعفان . آنجا که نخست وزیر ژاپن آمد و خواست پیام ترامپ که مظهر استکباری دنیای امروز است را برساند ، اگر دقت کنید در عکس ، میبینید با صلابت و با اقتدار ، چگونه نشسته اند مقام معظم رهبری ، ولی در مقابل فرستاده ی مردم یمن ، با چه افتادگی و با چه اشتیاق و علاقه ای حاضر هستند . آنجا پیام را دریافت نمیکند مقام معظم رهبری و پیام را هم اجازه پیدا نکرد در بیاورد که عکس هم نشان میدهد. ولی اینجا پیام مردم یمن را در حضور فرستاده ، مقام معظم رهبری دارد مطالعه میکند . معنایش این است که اشتیاق دارد نشان میدهد مقام معظم رهبری. این سیره ی اولیاء خدا است مومنین . این جریان انبیا است ، این جریان ، جریان الهی ست . خدایا این مستضعفین را بر مستکبرین پیروز بگردان . یکی از تصاویر اقتدار را نشان میداد ، و دیگری نهایت تواضع را . آنجا پیام را دریافت نکرد ، اینجا پیام را معطل نمیکند که بعداً بخواند ، و در حضور فرستاده مطالعه میکند ؛ یعنی اشتیاق خود را برای استقبال از این هیئت ابراز میکند.

در  پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شده و بین دو نماز جمعه و عصر هم از مداحی جناب حاج مجید علی اکبری ، ذاکر روشن دل ، از شهرستان قم ، استفاده شد.

لازم به ذکر است ، علیرغم اعلام و اطلاعرسانی قبلی برای ارائه خدمات میز خدمت توسط اداره های ارشاد ، و اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر ، متأسفانه مسئولین ادارات مذکور ، جهت پاسخگویی در جایگاه میز خدمت مراسم نمازجمعه این هفته شهرستان قائم شهر حضور نداشتند.

1vnj_img_6338.jpg
6rmc_img_6342.jpg
xswj_img_6348.jpg
he91_img_6352.jpg
s00r_img_6356.jpg
w2k8_img_6359.jpg
zni9_img_6369.jpg
u3o5_img_6380.jpg
ct5s_img_6384.jpg
w1fn_img_6395.jpg
xaxt_img_6398.jpg
79gw_img_6406.jpg
160l_img_6412.jpg
xnq7_img_6413.jpg
z9te_img_6418.jpg
lb3n_img_6424.jpg
1veh_img_6434.jpg