مراسم نماز جمعه 26 مهرماه ماه 1398 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 26 مهرماه ماه 1398 شهرستان قائم شهر با استقرار میز خدمت و پاسخگوییِ مسئولین شهری ، ریاست و معاونین محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز و ضمن اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای فرشید قدیمی« ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم شهر » ، و اقامه ی اذان ظهر با نوای مؤذن جناب آقای علیرضا بهرامی پور ، خطبه های نمازجمعه توسط خطیب این هفته ی شهرستان قرائت شد.

حاج آقا دارایی در آغاز خطبه ی اول با دعوت نمازگزاران حاضر به تقوا ، فرمودند: خطیب ، در خطبه ی اول ، لازم است که از تقوا و پرهیزگاری صحبت کند ؛ امیرالمومنین«ع» در نهج البلاغه دارد که در خلوت و جلوت گناه نکنید ، تقوا داشته باشید و پاک باشید . جلوت یعنی آشکار ، خلوت در جایی که هیچ کسی نیست . تقوا داشته باشید.نگویید کسی نیست ؛ خدا هست  . همان خدایی که روز قیامت حاکم همه ی ما است. و بدانیم که بر اساس کلام قرآن ، هر عملی که انجام میدهیم ، سه دید بر عمل ما توجه دارد ؛ اول خود خدا است ، دوم حضرت محمد صل الله علیه وآله وسلّم ، و سوم امام معصوم . در سوره ی توبه ، آیه ی 107 خدا به پیغمبر خطاب میکند : هر عملی که میخواهند انجام بدهند ، خدا ناظر به عمل ها است.

خطیب نمازجمعه این هفته شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: خدا را قسم میدهیم به حق قرآن ، بین ما و قرآن ، دنیا و آخرت جدایی نیاندازد ان شاءلله. بهترین زاد و توشه در این سفری که همه ی ما در پیش داریم فرموده شده که تقوا است . نگه داشتن چشم از نامحرم ، حفظ کردن زبان از غیبت و دروغ ، و مراقبت از گوش در استماع غیبت ، اینها میشود تقوا . آم اگر توجه به تقوا داشته باشد و مراقبت کند ، جایش در بهشت تضمین شده است .اگر تقوا داشته باشد انسان ، خدا هم در دنیا زندگی اش را تأمین میکند و هم آخرتش را . بهشت جای پاکان است . آدم وقتی بیمار است به دکتر و متخصص رجوع میکند ، شما هم مراقبت کنید و مواظب باشید دینتان را از هرکسی نگیرید . دین خیلی ارزش دارد . مثلاً اینکه بگوییم به صِرف سینه زدن و زنجیر زدن تنها به بهشت میرویم؟نه ، اینطور نیست . اینها هم ثواب دارد ، ولی اصل را رها نکنیم . نماز واجب است ، آدم نماز نخواند و روزه نگیرد ، بعد صرفاً دلخوش باشد به زنجیر زدن و سینه زدن و گریستن صِرف؟ خب به این شکل که اثری ندارد. نصّ قرآن است که می فرماید : يَتَساءَلُونَ عَنِ الْمُجْرِمِينَ  ما سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ؛یعنی اهل جهنم میگویند اهل نماز نبودیم و جهنمی شدیم . این فرموده صریح قرآن است .

حاج آقا دارایی افزودند : سه نفر در روز قیامت اهل جهنم هستند ؛ یک :  کسی که زکات ندهد . دو : کسی که مستطیع باشد ، یعنی سلامت باشد ، سرمایه داشته باشد و راه باز باشد ، و به حج نرود ؛ سه : تارک الصلاة ، یعنی کسی که نماز نمیخواند . مسلمان باید مراقب باشد که اگر در خانه ، اهل خانه نماز نمیخواند ، تشویقش کنید به هر زبانی که میشود به صف نماز گزاردن.

ایشان افزودند: در هفته گذشته مقام معظم رهبری جهان اسلام ، در دانشگاه امام حسین ، برای برادران پاسدار تشریف بردند ؛ توجه کنیم به آیه ی شریفه وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُمْ  ؛ مقام معظم رهبری جهان اسلام در این مراسم فرمودند : جوانان متدین ، مومن ، فداکار ، پر انگیزه ، کاری کنید که دشمن از شما بیمناک بشود و از ترس شما خواب از چشمش گرفته بشود . درس قرآنی است . تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُمْ . شما جوانید و فداکار و پخته اید و توانمند ؛ و هرچه تشکر کنیم از این برادران پاسدار سپاهی و ارتشی و بسیجی و نظامی و انتظامی  ، واقعاً کم گفته ایم . اینها سبب امنیت است و هرچه داریم بخاطر این امنیت است و مشغول فعالیت هستند با هرآنچه که در توان دارند .

ایشان افزودند : افتخار دیگر برادران سپاه اینکه توانستند فردی به نام روح الله زم را از دامن شیاطین به دام بیاندازند.فردی که اسباب فتنه را به خارج ، به اسرائیل ، و به فرانسه میداد . دست مریزاد به دستگاه اطلاعاتی سپاه ؛ خدا به همه شان نعمت سلامتی مرحمت بفرماید ؛ خداوند این امنیت را از ما نگیرد ان شاءلله . خدا سایه ی مراجع عالیقدر و رهبر معظم را بر سر ما مستدام بدارد .

خطیب این هفته قائم شهر در قسمت انتهایی خطبه اول با تشکر از جناب آقای قدیمی «ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم شهر» فرمودند:بر هر انسانی لازم است که نرمش و ورزش را ترک نکند . انقدر مهم است که رهبر معظم هم هفته ای یک روز را به ورزش کوهپیمایی می پردازند .شما هم که روز جمعه تشریف میاورید پیاده روی کنید . این قدم ها هم نعمت و برکت است . پیاده روی کن که هم ورزش است و سلامت را در پی دارد و هم ثواب دارد . من نمازی را در فقه ، اسلام ندیدم که مساوی با حج باشد ، ولی نمازجمعه حج است . پیاده بیاییم ، ثوابش بیشتر است و سلامت را هم در پی دارد .

در پایان خطبه ها نمازجمعه به امامت حاج آقا دارایی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شده و بین نماز ظهر و عصر به مناسبت بیست و چهارم مهر ماه «روز ملی پارالمپیک» از قهرمانان پارالمپیکی شهرستان با اهداء لوح سپاس تجلیل بعمل آمد .

qf6a_img_1550.jpg
e98o_img_1557.jpg
g3c6_img_1559.jpg
2pa8_img_1636.jpg
stn2_img_1654.jpg
dili_img_1681.jpg
l7nc_img_1686.jpg
v3e9_img_1690.jpg
4gzi_img_1699.jpg
rb0_img_1733.jpg
uc1o_img_1746.jpg
2vz8_img_1753.jpg
2lg0_img_1755.jpg
heg8_img_1777.jpg
unae_img_1788.jpg
olh0_img_1793.jpg
bslr_img_1794.jpg
rujd_img_1809.jpg
tlqu_img_1810.jpg
2e39_img_1848.jpg
7lya_img_1852_-_copy.jpg
q1lm_img_1864_-_copy.jpg