خطبه 1394/5/23

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/5/23

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری

و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خــطــبــــه اول:

 حضرت آیت الله معلمی نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته نمازجمعه شهرستان قائمشهر پس از صلوات و تحیت الهی با تلاوت سوره های مبارکه از قرآن کریم اشاره داشتند: همه ی انسان ها در معرض امتحان هستند و این امتحانات الهی از مومنین سخت تر است و هرچه ایمان افزایش یابد امتحان سخت تر و دشوارتر می گردد و اگر انسان در مسیر الهی گام بردارد و  روایات و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت سرلوحه خود قرار دهد و آن را در زندگی خویش بکار بندد به اذن الهی از امتحانات سربلند بیرون می آید و آن سختی ها برطرف می گردد.

خطیب جمعه قائمشهر در همین راستا ادامه دادند: تقوا موجب رفع موانع در زندگی می باشد و درس گرفتن از زندگی اهل بیت (علیه السلام) و الگو قرار دادن آنان در مسیر تقوا قرار گرفتن است. 

ایشان با اشاره به آیات کلام الله مجید ادامه داند: فرصت ها و سرمایه های بشر و عمر او در حال سپری شدن است و ماندگاری ندارد و جوانی و توانگری برای بشر نمی ماند، همه این ها از انسان گرفته می شود و تمام این ها با افزایش عمر در حال از بین رفتن است که انسان می تواند با عمل صالح و اعتقاد به خدا و صبر در راه خداوند سبحان می تواند جبران نماید و جلوی خسران را بگیرد.

آیت الله معلمی در ادامه همچنین با تکیه بر سخن حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمودند: انسان یک قیمتی دارد و باید بداند این عمر را در ازای چه چیزی می گذراند می خواهد چه چیزی بدست بیاورد، اگر انسان به غیر از بهشت الهی خود را بفروشد ضرر کرده است و بهشت الهی با اعتقاد به خداوند، صبر در راه خدا و انجام عمل صالح بدست می آید.

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 وَالْعَصْرِ ﴿١

 إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 خلاصه خـــطــبـــــه دوم:

نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه پس از دعوت مومنین به تقوای الهی، با تبیین رحمانیت اسلام، اظهار داشتند: اسلام دین خدای رحمان است و همه دستوراتش دارای حکمت است و احکام دین خدا مظاهر رحمت الهی است، اگر جنگی در تاریخ اسلام وجود دارد به واسطه رسیدن به مدینه فاضله و کوتاه کردن دست ظالمین بود که این بیانگر مظهر دیگری از ذات اقدس الهی یعنی جهاد است.

ایشان با بیان اینکه همه انبیاء و کتب آسمانی برای مقابله با استکبار فرستاده شدند، افزودند: کسانی که اسلام را فقط به رحمانیت آن می‌شناسند و معرفی می‌کنند درک درستی از دین ندارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه “مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ”، خاطرنشان داشتند: خداوند در این آیه رحمانیت خود را مختص مومنین می‌داند، روشن است مزدوران استکبار با هر لباسی به دنبال فریب افکار عمومی هستند و تلاش می‌کنند گذشته سراسر ننگین آمریکا و ابر قدرت‌ها را در نظر جامعه قابل بخشش نشان دهند.

امام جمعه قائم‌شهر ادامه دادند: باید در مقابل این فتنه هوشیار بود زیرا زمانی گذشته فراموش می‌شود که طرف مقابل تنبه داشته باشد و در صدد جبران برآید، رحمانیت اسلام شامل کفاری که رحمی به مومنین ندارند و عملی در جهت رفع خصومت ها انجام نمی‌دهند نخواهد شد.

 آیت الله معلمی با بیان اینکه عده‌ای اهل تسامح و تساهل هستند، گفتند: زندگی زیر سایه دین خدا مستلزم پذیرفتن قیودی است افرادی اهل زدو بند که نام مسلمان را یدک می‌کشند، به دنبال تطهیر استکبارند، امام خمینی (ره) تعبیر اسلام آمریکایی را برای این نوع مسلمانان به‌کار برده‌اند و آنها باید بدانند عزت زیر سایه بندگی استکبار حاصل نمی‌شود.

 
ابوشهیدین در ادامه همچنین به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه پرداختند و متذکر شدند: در جامعه باید نظم و مقرراتی در این راستا وجود داشته باشد چراکه عفاف وحجاب در نظام هستی یک اصل ضروری و ریشه‌دار است که هم عقل بر آن حاکم است و هم شرع.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: خدای متعال در سوره انبیاء وعده داده است “آنهایی درست رهبری می‌کنند که به امر الهی هدایت کنند نه بر حسب سلیقه‌های شخصی خودشان” پس در جامعه باید مقررات و نظمی حاکم باشد.

امام جمعه قائم‌شهر همچنین ملاک ارزیابی دولت در بحث حجاب و عفاف را چنین بیان کرد: همیشه ارزیابی‌ها بر اساس معیارهای شرعی و قانونی باید سنجیده شود ولی متاسفانه در مسائل فرهنگی و رفتاری احساس مسئولیت جدی در متصدیان دولتی و فرهنگی دیده نمی‌شود و در ادامه خطاب به مسئولان متذکر شدند: مسئولان باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

صدق الله العلي العظيم.


دیدگاهتان را بنویسید