خطبه های نمازجمعه پنجم آذر نود و پنج قائم شهر – خطیب: آیت الله معلمی

IMG_7736
خطبه اول:
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ؛ سلامٌ علیکم جمیعاً و رَحمَةُ اللهِ و برکاتُه… ؛ أعوذُ بِلّله مِنَ الشَیطانِ الرَّجیم . بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ . لا حولَ وَلا قُوَّةَ إلّا بِللّه ألعَلی العَظیم . حَسبُنَا الله وَ نِعمَ الوَکیل ، نِعمَ المولَی وَ نِعمَ النّصیر . الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ . ألصّلاةُ وَ السّلامُ عَلی سَیِّدِ النَّبیین ، حَبیبِ إلهِ العالَمینَ أبِی القاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد و علی عِطرَتِهِ وَ أهلِ بَیتِهِ أجمَعین .

قال الحکیمُ فی کِتابِهِ الکَریم: {{ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ؛يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قِيلَ لَكُمْ تَفَسَّحُوا فِي الْمَجَالِسِ فَافْسَحُوا يَفْسَحْ اللَّهُ لَكُمْ وَإِذَا قِيلَ انشُزُوا فَانشُزُوا يَرْفَعْ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبیر}}

امیدوارم خدای رحمان توفق بهره گرفتن از آموزه های قرآن را به همه ی ما مرحمت بفرماید و ما را در عمل موفق و پایبند بدارد که پایبندی به موازین قرآن ، زمینه ساز تعالی و عاقبت بخیری انسان خواهد بود . خدای رحمان ، همه ی ما و شما برادران و خواهران از قشرهای مختلف را، به زیور تقوا مزیّن بدارد ان شا ءلله ، به برکت صلوات بر محمد  و آل محمد .

خدمت عزیزانی که بیرون شبستان ایستاده اند عرض میکنیم ، استماع خطبه ها به منزله ی بخشی از نماز است و در لحظه ی ایراد خطبه ها صحبت کردن کراهت دارد و تأکید است که خطبه ها استماع شود .

از قضا ، که امروز سالروز صدور فرمان امام راحل است و روز بسیج مستضعفین است ، بنا بر ردیف و بدون انتخابِ از پیش ، به این آیه شریفه ی سوره ی مجادله که بدواً قرائت شد رسیدیم .

می فرماید که ای کسانی که ایمان آوردید ، هنگامی که گفته شد برایتان که جا باز کنید در مجالس و نشستن ، پس شما هم جا باز کنید برای نشستن. تحکیم پیوند و اُنس در میان مومنین از همین نکته ها آغاز می شود . خدای رحمان هم در قبال این کار ، مأوا می دهد شما را .اینجا دیگه قید نکرد که در آخرت . مطلق است ، هم در دنیا خدا منزلت می دهد به شما . و هم در آخرت برایتان جای زیبا خدای متعال فراهم می سازد.اگر هم به شما گفتند برخیزید ، برخیزید ، بلندمرتبه ساخت خدایتان آنهایی را که ایمان آورده و پایبندند به موازین ایمان . و آنانی که خدا به آنها دانش داده است ، درجاتشان را خدا بالا برده است ، که خداوند به تمامی آنچه انجام میدهند آگاه است.

در یک بیانی هم رسول خدا می فرمود: فضل و برتری انسان دانایی که به دانایی پایبند باشد بر سایرین ، به منزله ی نور ماه در شب چهارده بر سایر ستارگان است.چون تا مسیر بندگی خدا را نشناسیم که نمیتوانیم به فرمان خدا عمل کنیم. پس این آیه در تکریم مجاهدان بدر ، پیشکسوتان عرصه ی دفاع ، نازل شده است. پس ما هم درس بگیریم و پیشکسوتان عرصه ی دفاع را در زبان و عمل ، واقعاً به معنای حقیقی کلمه تکریم داشته باشیم . بعضی از مدیران و مسئولان ، در سخن از سپاه و بسیج دم می زنند ، تعریف می کنند ،  ؛ ای کاش به موازات همین حرف زدن و تعریف کردن ، در مواقع خاص هم پایبند باشند . خدایا ، پروردگارا ، به آنچه که می شنویم و می گوییم از آیات نورانی تو ، و از کلمات نورانی اولیاء تو ، همه ی ما را در عمل پایبند بدار.

{{ بسم الله الرّحمن الرّحیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ۝اللَّهُ الصَّمَدُ۝لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ۝ولَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ۝﴾ }}

پایان خطبه ی اول//

 

خطبه دوم:
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ  الصّلاة والسلام علی سیّد النّبیین حبیب إله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد و علَی علیٍّ امیر المومنین و علی الصّدیقةِ الطّاهره سیّدةِ نساء العالمین و علی الحسن والحسین سیّدَی الشباب أهل الجنةِ أجمعین و علی  علی ِ بنِ الحسین و محمدِ بن علی و جعفرِ بن محمد و موسیَ بن جعفر و علیِ بن موسی و محمدِ بن علی و علیِ بن محمد و الحسنِ بن علی و الحجة القائم اَلمنتظَر . اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةِ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَویلَا.

صلوات…

باردیگر ، خودم و همه ی شما بردران و خواهران را به تقوای الهی ، انجام واجبات و ترک محرمات تأکید و سفارش دارم .

پروردگارا ازقلب و دل بندگانت واقفی ، می خواهیم تو را بنده باشیم ، در مسیر بندگی یاریمان بفرما . می خواهیم از گناه و معصیت ، اجتناب و پرهیز داشته باشیم ، باید با عنایت تو و برخورداری از مواهب تو در این مسیر توفیق پیدا کنیم . خدایا ما را از گناه بر حذر بدار.

امروز سالروز صدور فرمان امام راحل در سال 58 برای تشکیل ارتش بیست میلیونی ، بسیج مستضعفین بود . گرچه عنایت الهی  و هنر امام این بود که قبل از پیروزی انقلاب ، بدون ثبت نام و سازمان یافتگی ، ملت را بسیج کرده بود . اگر ملت بسیج نشده بودند ، اصل پیروزی انقلاب تحقق پیدا نمیکرد ، ولی با پیروزی انقلاب فرصتی پدید آمد که بسیج پراکنده ، منسجم شود . بسیج ، هدفمند گردد . حالا گاهی بعضی از مسئولین در مقام پذیرفتن عظمت بسیج میگویند بله ، کل ملت ایران بسیجی است . خب اگر کل ملت ایران بسیجی است ، اجازه بدهید همین بسیجیان سازمان یافته در مدیریت ها حضور پیدا کنند . بسیج یک تفکر پاک است . بسیج یک فرهنگ ناب است . مدیریت بسیجی یعنی مدیریت جهادی . مدیریت بسیجی یعنی پرهیز از اسراف و تبذیر ؛اگر مدیریت بسیجی می داشتیم ، دیگر خبر از حقوق های نجومی نمیرسید ،؛  اگر مدیریت بسیجی میداشتیم ، دیگر در بعضی از نهاد های مهم اجرایی ، حضور دوتابعیتی  را نداشته بودیم . تشکر میکنم از برادر عزیزمان جناب سرهنگ یعقوبی فرماندهی محترم سپاه . تعجب میکردید که چرا بعضی از منکر ، معروف جلوه میکند ، بعضی از معروف را منکر جلوه میدهند ؛ اصلاً آمدن دو تابعیتی ها در درون تشکیلات اداری جمهوری اسلامی ایران ، مأموریتشان برای همین چیزهاست . معروف را منکر و منکر را معروف جلوه بدهند در جامعه . خب رئیس جمهور محترم ما به مناسبت همین هفته ی بسیج ، یک جمله ی خوبی فرمود : فرمود: بابسیج چند ده میلیونی ، هیچ کشوری جرأت توطئه علیه ملت ایران را نخواهد داشت . حرف حرف درستی است ؛ رئیس جمهور محترم ، خواهش می کنیم ،  پس اجازه بدهید در بعضی از مدیریت ها ، بسیجی ها و افرادی با تفکر بسیجی ، اندیشه ی پاک بسیجی حضور پیدا کنند . نه اینکه فقط حرف بزنیم از بسیج ولی در اداره ی کشور ما بسیج جایی نداشته باشد . این خدماتی را که الان جناب سرهنگ یعقوبی فرمودند ، بله ، من هم در جریان هستم ، واقعاً خدمات انجام شده دارد گزارش میشود ، ولی خدماتی است که دیگر با توان سپاه شهرستان ، یا حداکثر با بهره گرفتن از سپاه استان انجام می شود . اما نه به صورت کلاسیک  جا افتاده ، که دولت اعتباری را برای سپاه در عرصه ی خدمات عمومی در نظر بگیرد .بلکه متأسفانه گاهی خبر میرسد هرسالی که میگذرد از اعتبارات بسیج و بنیاد شهید کاسته می شود گاهی . حالا خوشبختانه امروز در نماز جمعه برادر عزیزمان جناب دکتر ادیانی حضور دارند . حالا به مناسبت اینکه روز مجلس را هم داریم ، چهارشنبه ی همین هفته ، هم سالروز شهادت امام رضا سلام الله علیه است ، و هم سالروز شهادت سید مظلوم ، اما رشید و شجاع ، آیت الله سید حسن مدرس ، در سال 1316 به دست مأمورین سنگدل رضاخانی ، که به همین مناسبت این روز روز مجلس نامگذری شده است .

جناب دکتر ادیانی ، بحمدالله خدای  رحمان ، زبان تیزی به شما داد . خوب میتوانید مواضع را تبیین کنید . همکارانتان را در مجلس تذکر دهید . نمایندگان مردم باید دنبال منافع ملت و مصالح نظام باشند . با دولتی ها باید همکاری برادرانه داشته باشند ، اما نه اینکه وابستگی پیدا کنند . وابستگی بی اثر میگذارد نمایندگی را . نماینده ی مؤثر ، نماینده ای است که مستقل باشد از دولت . همان  گونه ای که خود قانون اساسی تفکیک قوا کرد . قانون اساسی ، سه تا قوه ی مستقل طراحی و پیشبینی کرد . مجلس یک قوه ی مستقل و دارای مسئولیت نمایندگیاز طرف مردم ؛ باید زبان مردم باشد . حرف دل مردم را از تریبون مجلس بزند . نظارت نمایندگان ، و به روز بودن نمایندگان در مسائل جاری کشور ، نشانه ی زنده بودن ، شاداب بودن مجلس است . بعضی از اتفاقاتی می افتد ، یا مجلس موضعی نمیگیرد ، یا موضعش مثلاً کمرنگ است . حالا در این قضیه ی دو تابعیتی ها ، متأسفانه در کمیسیون مربوطه رد شده بود . اما خوشبختانه در صحن علنی ، با حمایت هایی که بعضی از نمایندگان صاحب انگیزه و غیرت به خرج دادند ، مشخص شده قطعیت مجلس در تحقیق و تفحص از افراد دوتابعیتی.اصلاً در کلدنیا جا افتاده است ، هر کشوری که بروی ، به تابع کشوردیگر میگویند بیگانه ؛ کما اینکه ما هم گاهی خودمان میگوییم. خب اینکه آمریکا به یک نفر تابعیت بدهد ، یعنی به او شناسنامه داد. آقا بدانید . فرد  پنج پشتش در عراق به دنیا آمده بود ، ولی اصالتاً ایرانی بود ؛ واقعاً افرادی بودند ، اصلاً در آن شهری که آباء و اجدادش از آنجا بودند در ایران ، نه ملکی داشتند ، نه فامیلی داشتند ، هیچی نداشتند و یک بار هم نرفته بودند . اما عراق به آنها شناسنامه نمیداد ، میگفت شما اصالتاً ایرانی هستید . فقط یک اقامت میدادند ، یعنی تا زمانی که ما دلمان خوش است شما میتوانید اینجا باشید . هر وقتی هم ما خواستیم شما برگردید باید برگردید . تابع عراق با آنکه پنج پشتش آنجا بدنیا آمده بودند ، معذلک نمیپذیرفتند . حالا که آمریکا کسی را میپذیرد ، شناسنامه به او میدهد ، آنوقت ما بیاوریم در دولت ، مدیریت به او بدهیم؟! واقعاً جای شرمندگی دارد . خدا میداند این جور نیست که حرفهای بنده جریانی باشد و بخواهم یک جریانی را بکوبم . نه والله.هردولتی چنین کاری کرده باشد کار خلاف است . حالا فرض کنید بگویند آقا ما قانون نداریم که منع کرده باشد . خب مگر الزام هم داشتی که حتماً بیاوری؟! خیلی خرابی از همین ناحیه ی دو تابعیتی ها در درون تشکیلات نظام ما .

خب.به همین مناسبت هفته ی بسیج ، دیداری داشتند بسیجیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری ؛ فرموده بودند آقا  راجع به بسیج : امام بزرگوار ما با تعلیم و الهام الهی ، شجره ی طیبه ی بسیج را پایه گذاری کرد و سرنوشت انقلاب را به دست جوانان سپرد . عرب ها ضرب المثلی دارند و البته حکیمانه هست : هرکسی غرامت کش است باید غنیمت بر هم باشد . هر کسی غنیمت را میبرد باید در عرصه ی دفاع حضور هم داشته باشد . ولی متأسفانه دارند میگویند عملاً که بسیج مال دوران جنگ بوده . اما در اداره ی کشور ، اینجا نیاز به بسیجی نداریم . این تعبیر امام ، این تعبیر رهبر  سرنوشت انقلاب به دست جوانان بسیجی است . یعنی اگر بخواهیم انقلاب حفظ بشود و با اهدافش پیش برود ، باید در مدیریت ها بسیجی باشند . باید در لایحه ی بودجه ی دولت ، بسیج دیده بشود . بعد فرمود تخطئه و متهم کردن بسیج به تند روی تکمیل پروژه ی نفوذ است . نفوذی های دشمن القاء میکنند که بسیجی ها تندرو هستند . بسیجی ها بداخلاقی میکنند . از این تعبیرات زشت در باره ی نیروهای مومن ، نیروهای مخلص ؛ خب اگر ناروایی ها گفته نشود ، انحرافاتی که دارد آغاز میشود ، گفته نشود ، خب بعد فردا همین شماها ، همین مومنین حق دارند بگویند چرا آنانی که میدانستند به ما نگفته بودند . حالا اگر فهمیدند و تذکر ندادند به موقع ، متهم کنیم که اینها تندروی دارند و ملاحظه ی چیزهایی را نمیکنند . شما امام را نگاه کنید ، سیره ی امام ، روش امام ، مومنین ، امام نمرد ، امام زنده است در وصیت نامه ی خود . منتها کو انسان هنرمندی که امام را ببیند . امام را دریافت کند ؛ مشی امام را ، حکمتش را . امام به موقع ملاحظه ی غیر از خدا نداشت . در یک بیانی فرمود که : قدرت ها و ابر قدرت ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با ظلم و کفر است ، ادامه میدهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان ، این پابرهنگان مغضوب دیکتاتورها خواب راحت را از دیده گان جهانخواران سلب خواهد کرد . ما به پیروزی انقلاب رسیدیم ، در سایه ی بسیج شدن زیر عَلَم امامت و ولایت . همه دم از وحدت میزنند ، اما میگویند اگر دنبال من راه افتادی وحدت داری. همه باید بدانند این ملت ، وحدت و انسجامش در سایه ی عَلَم امامت و ولایت استوار است .

گفتند: برخی هم اکنون در کشور به دنبال رفیق سازی برای بسیج هستند .هشیار باشید ؛ بسیج و تفکر بسیجی بحمداللله شناسنامه دار است . بعضی ها عظمت بسیج را نمیتوانند انکار کنند ، می آیند و میگویند همه ی مردم ایران بسیجی هستند . خب اگر همه را واقعاً همه را به عنوان بسیجی قبول داری ، حالا این بسیج اسم نوشته و لباس پوشیده را هم بپذیر . پس چرا از ورود بسیجیان سازمان یافته در مدیریت ها مضایقه می کنی؟ 
الآن رهبر فرمود مجلس آمریکا آمد تحریم ها را ده سال دیگر تمدید کرد . نهایی شدنش منوط به این است که رئیس جمهورش امضا بکند . رهبر هم مشخص کرد مسیر را ، فرمود اگر نهایی بکنند ، آن وقت با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه میشوند ، و اشاره فرمود اگر لوازم همراهی الهی را ما در درون حفظ کنیم ، حتی قدرتی با ده برابر قدرت آمریکا هم توان غلبه و تسلط را نخواهد داشت. راست است واقعاً  . اگر همه یکپارچه دولت و ملت گوش به فرمان امامت باشیم ، رهنمود امامت را ، مخصوصاً در مسائل حیاتی و استراتژیکی و مهم و حساس ، مورد توجه جدی در عمل قرار بدهیم ، مشکلی نخواهیم داشت ، کما اینکه مشکلات فراوانی را پیش آورده بودند ، اراده و همت و استقامت ملت و حضور در صحنه ، توطئه های دشمن ، یکی را بعد از دیگری خنثی ساخت .

حالا پسفردا یکشنبه هفت آذر روز نیروی دریایی . از همه ی نیروها تکریم داریم . از نیروهای زمینی و دریایی و هوایی ارتش و سپاه.

همچنین آغاز هفته ی وقف ، وقف ، صدقه ی جاریه است ، خیرات ماندگار است ؛ یک وقتی آدم در حال حیات خودش است ، خدمتی به جامعه و نیازمندان می کند و تمام میشود . اما اگر متاعی را وقف کرده باشد ، فایده ی آن متاع ، ثمره ی آن متاع ، مال الإجاره ی آن موقوفه ماندگاری پیدا کند ، این حسنه ی همیشگی خواهد بود  صدقه ی جاریه خواهد بود و ماندگار.

دوشنبه سالروز رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام و شهادت امام حسن مجتبی .

سه شنبه روز بزرگداشت شیخ بزرگ ، شیخ مفید ، خدمت بزرگ و مفیدی به عالم اسلام و جامعه ی شیعی نموده است . روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین است . چهارنشبه سالروز شهادت امام رضا و شهادت سید حسن مدرس.

پنجشنبه هم سالروز آغاز هجرت و مبدأ تاریخ قمری  و لیلة المبیت .

در این هفته درگذشت فقیه مجاهد ، عالم بزرگ ، مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی را داشتیم .

هفته ی قبل هم یکی از خانم های مجاهده ، قبل از پیروزی و بعد از پیروزی انقلاب . مرحومه حاجیه مرضیه حبیب چی دباغ . خدای رحمان هر دوشان را غریق رحمت و رضوان بگرداند .

به مناسبت بیست و هشتم صفر خواستم راجع به پیغمبر و رحلت پیغمبر مطلبی تهیه کنم ، اما چه کنم ، دیشب در خواب به من گفتند توسل به اباعبدالله الحسین داشته باش . من بیدار شدم ، به سراغ مقتل رفتم ، باز کردم ، به قضیه ای برخوردم ، آخر ببینید ، همه ی انبیا ، خود پیغمبر خاتم ، پیشاپیش برای اباعبدالله الحسین گریه کردند ؛ لذا برای امام حسین آدم عرض ادب بکند ، همه ی اولیا خوششان می آید .

یک کلمه را خیلی کوتاه عرض کنم ، این که سخنرانی نماینده ی مجلس در مشهد مثلاً برگزار نشد . این را بیایند اعلام بکنند آقا مایه ی شرمندگی است ، خیر! شرمندگی ها جای دیگر است . مثل اینکه گویا میخواهیم مشکلات اصلی کشور فراموش بشود . به یک چیزهای کوچک و جزئی بسنده بشود . اولاً چرا باید نماینده برود اینجا و آنجا حرفی بزند که این حرف خواسته ی اکثریت امت نباشد ؟ . خب جای دیگر حرف زدند ، اسباب درد سر هم برای نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی و خودشان ایجاد کردند . حالا اگر مسئولی احساس کرد اینجا هم همان شرایط به وجود می آید . آن هم یک جمعیتی که غیر قانونی اند دعوت کردند . اخیراً این ثابت شده است . یک سری جمعیتی خود خوانده و خود اعلام کرده ولی غیر قانونی نرفتند مجوز نگرفتند . مسئولیت نپذیرفتند . خب میخواستند جنجالی به پا کنند . حالا اگر دستگاه امنیتی و قضایی رفتند مانع شدند . حالا برویم این را مسئله ی اول کشور بکنیم؟! من عذرخواهی میکنم جناب ادیانی ؛ گله بکنید ، این مسئله در حدی نبود که رئیس مجلس هم اظهار تأسف بکند . خیلی مسائل دارد مملکت . حالا ما واقعاً بینی و بین الله خیلی چیزها را خجالت میکشیم بگوییم . تأسف آنجاهاست . آنجاهایی که تأسف جدی دارد یک قدری ورود پیدا کنند و حل مشکلات معیشت و اقتصاد مردم بشود . از یک سمت غارت میکنند صندوق ها و بانک ها را می برند ؛ از یک سمت دیگر هم مسئولین بانکها بی رحمانه لگد میگذارند بر حلقوم تولیدکنندگان . آقای ادیانی در جریان باش.یک تشکیلات تولیدی در مازندران ، هفده و نیم میلیارد ف نه از دولت پول گرفته باشد . مواد اولیه را خرید میکردند ، بانک هفتاد درصد را داد و سی درصد را خود شرکت داده بود ؛ این هفتاد درصد را ارزداده بود . ارز را همان تاریخ به بعد ، از بانک مرکزی با همان قیمتی خریدند ، بعد از یک سال شرکت تولیدی باید بازپس بدهد . بانک آمده دوبرابر قیمت خرید دلار برای دلار قیمت گذاشت .چهار میلیارد را شرکت همان مرحله ی اول سال اول پرداخت کرد . ولی بانک فشار آورد که به جای هفده میلیارد که گرفتی باید صد میلیارد برگردانی.و واقعاً این شرکت در حال ورشکستگی و تعطیلی حداقل سیصد نفر کارگر است .حالا این را هم بانک به دستگاه قضایی اعلام کرده ، که اینها گرفتند و نمیدهند . دستگاه قضا هم اول تشر زد و برخورد سختی کرد با اینها ، خیال کرد اینها صد میلیارد گرفتند و نمیدهند . ولی وقتی در جریان گرفتند ، دیدند این جور نیست. این مسائل را پیگیری کردن ، واقعاً شاید گاهی نیاز به مصوبه ی فوری مجلس داشته باشد  و این گونه گلوگاه ها شناخته بشوند و به موقع اقدام بشود .

(((به تبع هر هفته ، خطبه های حضرت آیت الله معلمی مزّین به نام شهدای شهرستان است که سالگرد شهادت آنان هفته ی پیش رو است)))

 نثار ارواح این عزیزان صلوات.

خب خبر دادند که برادر عزیز نماینده ی دیگرمان جناب دکتر رضیان هم حضور دارند ، الحمدلله.خیر مقدم عرض میکنیم در جمع موکلین خودتان در این روز ارزشمند ، هفته ی بسیج ، حضور پیدا کردید . هردو بزرگوار بحمدالله اهل کارید ،و ان شاءلله مسائل واقعاً هم منطقه را و هم مسائل کلی کشور را . آن چیزهایی که واقعاً مشکل جامعه و نظام هست بیشتر پیگیری بشود و از این حاشیه سازی هایی که دارند بعضی از مسئولین انجام میدهند ، تذکرات نمایندگان میتواند مؤثر باشد در تلطیف فضا ؛ ما نیاز به آرامش و هماهنگی و انسجام و همدلی داریم ؛ همه باید زیر عَلَم امامت و ولایت قدم برداریم.

پروردگارا همه ی ما را در سایه ی امامت و ولایت و قرآن و عترت ثابت قدم و استوار بدار . ظهور ولیت را تعجیل بفرما . در سالروز رحلت رسول خدا ، در مساجد و حسینیه ها ، برگزاری زیارت رسول خدا از راه دور را اهمیت بدهیم و ان شاءلله جدی بگیریم.

{{ بسم الله الرّحمن الرّحیم  وَالْعَصْر إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ صَدَقَ اللهُ العَلیُّ العَظیم}}
پایان خطبه دوم//

 

دیدگاهتان را بنویسید