دیدار مدیر و مسؤولان و خبرنگاران خبرگزاری فارس مازندران با آیت الله معلمی

آیت‌الله معلمی شنبه ، 11 دی ماه 1395 در دیدار مدیر و مسؤولان خبرگزاری فارس مازندران و تنی چند از خبرنگاران این خبرگزاری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب است، اظهار کرد: ترویج معروف در جامعه و هشدار و اخطار در برابر منکر وظیفه‌ همه است.

* کار رسانه‌ها هم امر به معروف و نهی از منکر است

ایشان افزودند : اگر کسی بخواهد همواره امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد طبعاً ناگواری‌ها و پیامدهایی دارد و اینکه انسان توقع داشته باشد با این کار همه از او تعریف کنند اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: کار رسانه‌ها هم نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و خبرنگاران تنها با عشق و علاقه در این راه گام بر‌می‌دارند و اگر این کار برای آنها پیامدی هم داشته باشد درصورتی‌که مسیر حق باشد و خدا آن را بپسندد، اجر و پاداش نیکوی عمل‌کنندگان از سوی خداوند، ضایع نخواهد شد.

* ساختار تشکیلات حکومتی ما با حسن‌نیت و ذهنیت سالم اتفاق افتاده است

آیت الله معلمی با بیان اینکه طراحی در قانون‌ اساسی و ساختار تشکیلات حکومتی ما با حسن‌نیت و ذهنیت سالم اتفاق افتاده است، اضافه کرد: متأسفانه در مقام اجرا و عمل همین که انسان در جایگاهی قرار گرفت، نفسیات وی تحریک شده و همین امر سبب می‌شود تا برای حفظ آن جایگاه به هر کاری دست زند و گاهی دچار خلاف واقع‌گویی و تعریف‌های نابه‌جا از عوامل و زیرمجموعه خود می‌شود و اینجاست که اصحاب رسانه باید وارد عمل شوند و نقد منصفانه داشته باشند.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه مسؤولان باید در برابر تذکرات رسانه‌ها عقلانیت را تقویت کنند، اظهار کرد: اگر مسؤول یا مدیری ایرادی در کارش دارد باید درصدد حل آن مشکل برآید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینکه فقط عیب‌ها را برجسته کنیم و نقاط قوت و مثبت را نبینیم خلاف است چراکه معتقدیم صداقت و حسن‌ نیت انسان و تلاش برای بهبود بخشیدن اوضاع، ماندگار خواهد شد.

* وعده‌های مسؤولان در رابطه با خرید محصولات باغی یخ‌زده اجرایی نشد/لزوم ایجاد کارخانه‌های تبدیلی در مازندران

این پدر بزرگوار دو شهید  در ادامه به مشکلات موجود در استان اشاره کرد و گفت: سرمای زودرس امسال و یخ‌بندان به باغ‌داران خسارات زیادی وارد کرد و مسؤولان دولتی برای خرید محصولات باغی اعلام آمادگی کردند ولی در مقام عمل اجرایی نشد.

وی افزود: درست است که این سرما و برف از حوادث غیرمترقبه بود ولی مدیریت کلان کشور باید مراقب حوادث این‌چنینی هم باشند و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایجاد کارخانه‌های تبدیلی و فرآوری مرکبات در استان ضروری است چراکه اگر این امکان وجود داشته باشد میوه‌های سردرختی آسیب‌دیده له نمی‌شد و از بین نمی‌رفت.

* تخریب بی‌رویه جنگل در سایه قراردادها و پیمان‌کاری‌های قانونی

امام جمعه قائم‌شهر در ادامه به تنفس دادن به جنگل و تعطیلی اجرای طرح‌های جنگلی اشاره و اظهار کرد: باید اظهار تأسف کرد که مدیران ذیربط نظارت درستی نداشتند و جنگل در سایه قراردادها و پیمان‌کاری‌های قانونی، بی‌رویه تخریب شد و بدون کاشتن و جایگزین کردن درختان فقط بهره‌برداری اتفاق افتاد.

آیت الله معلمی با بیان اینکه در لایحه برنامه 5 ساله پیش‌بینی می‌شود که به جنگل تنفس داده شود، افزود: وقتی اجرای طرح بهره‌برداری از جنگل متوقف شود طبعاً مراقبان جنگل هم از آنجا بیرون کشیده می‌شوند و آنگاه فرصت تجاوز به حریم جنگل افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر برای ادامه کار صنایع چوب و کاغذ باید واردات انجام شود و این درحالی است که کشور واردکننده به‌طور رایگان جنگل‌هایش را تخریب نمی‌کند و این نشان‌دهنده آن است که متأسفانه ما توانایی اینکه به اندازه مصرف خودمان هم تولید کنیم را نداریم و این از جمله مسائلی است که رسانه‌ها باید پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: توقف بهره‌برداری به بهانه تنفس به جنگل نمی‌تواند طرح موفقی باشد چراکه اگر بهره‌برداری با معیارهای درست و جایگزین کردن درختان هم مورد توجه جدی برنامه‌ریزان قرار می‌گرفت، هم از جنگل بهره‌برداری می‌کردیم و هم نیاز داخلی تأمین می‌شد.

* احداث کارخانه‌های زباله‌سوز

آیت الله معلمی ادامه داد: شهرهای مازندران پرجمعیت و نزدیک به‌هم است و با گسترش جمعیت باید فرصت‌های بیشتری ایجاد کنیم و احداث کارخانه‌های تبدیل زباله لازم و ضروری است چراکه ریختن زباله و انباشت آن سبب آلودگی می‌شود و این نتیجه آن است که اقدام جدی برای احداث کارخانجات زباله‌سوز انجام نشد که قابل استفاده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها باید برای نمایندگان خود در خانه ملت ایجاد انگیزه کنند تا پیگیر مطالبات مردم باشند، تصریح کرد: مجمع نمایندگان، فرصت خوبی است تا مطالبات به‌صورت گروهی ارائه شود.

* مجلس خبرگان اختیار مستقیم در اجرائیات کشور ندارد

وی بیان کرد: جلسات علنی مجلس از طریق رادیو پخش می‌شود و این فرصت خوبی است تا مردم از اتفاقاتی که در مجلس می‌افتد مطلع شوند و با وجود اینکه آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبری از آغاز طوری تعیین شد که بدون حضور خبرنگاران انجام شود ولی مباحث جدی در آن مطرح می‌شود و در میان این مباحث بررسی شده تا در صورت نیاز موارد لازم را به دولت تذکر دهند و از طریق هیأت رئیسه به‌دست دولت برسانند چراکه مجلس خبرگان اختیار مستقیم در اجرائیات کشور ندارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اگر نمایندگان مجلس خبرگان در میان مردم باشند و مسائل و مشکلات را از زبان مردم انتقال دهند، اثرگذاری آن برای بهبود اوضاع کشور بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید