خطبه های نمازجمعه بیست و دوم اردیبهشت هزار وسیصد و نود و شش قائم شهر – خطیب : آیت الله معلمی

jo57_img_6308.jpg
خطبه اول:
دانلود فایل با لینک مستقیم
 سلام علیکم جمیعاً و رحمةالله و برکاته

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین الصلوة و السلام علی سید النبییّن حبیب اله العالمین ابالقاسم المصطفی محمّد (ص) و علی عترته و اهل بیته اجمعین قال الحکیم فی کتابه الکریم بسم الله الرحمن الرحیم « یوم تری المومنین و المومنات یسعی نورهم بین ایدیهم و ایمانهم بشرئکم الیوم جنات من تحت الانهار خالدین فیها ذلک هو الفوز العظیم» امیدواریم خدای رحمان همه ما و شما را در عرصه محشر در زمره همین عزیزان قرار دهد که اهل ایمان  نورانیتشان فضای ظلمانی محشر را روشن و درخشان می‌سازد. پروردگارا آنگونه که می‌خواهی، مارا موفق به عمل بگردان ؛ پروردگارا آنچه که خیر صلاح ما و دین ما و دنیای ماست، همه ما را در آن مسیر یاری بفرما؛ گذشتگانمان را غریق رحمت، بیماران را شفای عاجل مرحمت بفرما! به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(ص)؛

(صلوات)؛
در آیه قبل که هفته گذشته مطرح شد، در ذیل آیه «و له اجرٌ کریم» بود. کسی که در راه خدا انفاق داشته باشد یا کسی که در راه خدا به برادر دینی‌اش قرض الحسنه پرداختت بکند و یا صدقه پرداخت کند، هر نوع گذشتن از مال برای رضای خدا باشد، وعده فرمود :«له اجرٌ کریم». این برای آخرت است البته برای دنیا هم وعده پاداش مضاعف در آیات فراوان دیگر داده شد.«یوم تری المومنین و المومنات» روزی که می‌بینی مومنین و مومنات را «یسعی نورهم بین ایدیهم» نورش هم در حرکت است، در عرصه محشر هم در چرهه نور دارند و هم در طرف راست! چرا دو نور، یکی در چهره و یک سمت راست؟ بعضی از مفسرین احتمال داده‌اند که نور در چره مخصوص مقربین باشد «اوتاد و اولیاء خدا»، نور سمت راست مربوط به دفتری که دست راستش داده می‌شود است، «نور اصحاب یمین» از نامه عمل آنها باشد. بلکه می‌شود اینگونه هم دریافت کرد که هم چهره نورانیت دارد «بخاطر اینکه پیشانی و چهره را در برابر خدا در سجده به خاک می‌‌نهادی» چهره ای که در برابر عظمت خدادر دنیا اهل سجده بود و به خاک می‌افتاد، تبدیل می‌شود به نور و نورانیتی از آن چهره در عرصه محشر و از سوی دیگر عمل اگر پسندیده و نورانی باشد، دفتری که آن عمل در آن ثبت و ضبط شده ، نورانی می‌شود. چون دفتر به دست راست اهل بهشت داده شده و اصحاب یمین هستند چهره هم نورانی می‌شود. در منابع حدیثی ما آمده: «یقسم النور بین الناس یوم القیامة علی قدر ایمانهم» نورانیت همه یکسان نیست.به اختلاف درجه ایمان و عمل بستگی دارد، هر قدر ایمان محکم‌تر و خالص تر و هر قدر عمل برای خدا پاکیزه‌تر بود، در عرصه محشر نورانیتش افزایش پیدا می‌کند. یکی از عذابهای قیامت ظلمت و تاریکی محض است که عده ای را در بر می‌گیرد. نورانیت آنجا از نورانیت ایمان و عمل است. نورانیتی که انسان از دنیا با خود می‌برد به این دو عامل بستگی دارد. هر قدر تقوایمان را تقویت کنیم، یعنی مراقبت در پرهیز از گناه داشته باشیم و دقت در انجام واجبات داشته باشیم در آن صورت است که گرفتاری ما در عرصه محشر کمتر خواهد بود. آنانی که در دنیا گرفتار ضعف ایمانند و عمل درستی ندارند هم در لحظه مرگ سختی دارند و هم شب اول قبر و هم در عرصه محشر! در آیه 8 سوره مبارکه تحریم می‌فرماید: «یوم لا یخذل الله عن نبی والذین ءامنوا معه »روزی که خداوند خوار و ذلیل نمی‌سازد انبیاء و مومنین را، در ادامه می‌فرماید :«نورهم یسعی بین ایدیهم»هم نور پیمبران و هم نور اهل ایمان پیشاپیش آنان حرکت می‌کند و آنان به تبع نور برای عبور از صراط و برای ورود به بهشت و رحمت الهی راه را می‌یابند «یسعی بین ایدیهم و بایمانهم یقولون ربنا اتمم لنا نورنا» خدایا نور را افزایش بده و به تمام و کمال برسان «واغفر لنا انک علی کل شیٍ قدیر» خدایا ما را بیامرز! این آمرزش خواستن و مغفرت طلب کردن باید در دنیا باشد و آنجا دیگردار عمل نیست بلکه اخرت دار جزاست. خدایا خودت لطف کن که ما در آن روز شرمنده و سر افکنده نباشیم! از جمله کسانی باشیم که صاحب نورانیت ایمان و عمل صالح قرار بگیریم.

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر

ان الانسان لفی خسر

الا الذین ءامنوا و عملوالصاحات

و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر

صدق الله العلی العظیم

پایان خطبه اول//

_________________

_________________
خطبه دوم:
دانلود فایل با لینک مستقیم
اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ  الصّلاة والسلام علی سیّد النّبیین حبیب إله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد و علَی علیٍٍّ امیر المومنین و علی الصّدیقةِ الطّاهره سیّدةِ نساء العالمین و علی الحسن والحسین سیّدَی الشباب أهل الجنةِ أجمعین و علی  علی ِ بنِ الحسین و محمدِ بن علی و جعفرِ بن محمد و موسیَ بن جعفر و علیِ بن موسی و محمدِ بن علی و علیِ بن محمد و الحسنِ بن علی و الحجة القائم اَلمنتظَر . اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةِ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَویلَا.

صلوات…

روز بسیار بزرگ و با فضیلت ، نیمه ی شعبان ، شبش لیله ی برات و تالی شب قدر ؛ یعنی در عظمت و  در فضیلت ، بعد زا شب قدر ، در رتبه ی پایین تر ، نیمه ی شعبان ، دیشب بود و گذشت و امروز ، روز نیمه ؛ سالروز ولادت ولی الله الاعظم ، حجّة بن الحسن المهدی ، عجّلَ الله تعالی فرجه الشریف . روایتی را مرحوم شیخ مفید در امالی خود آورد و مرحوم مجلسی هم در بحار ؛ روایت ، نسبتاً مفصّل است و من جانِ سخن را عرض میکنم. راوی خبر میگوید : روز خیبر ، رسول خدا ، رایه ، پرچم ، عَلَم و نشانه ی سپاه را به امیر المومنین سپرد ، البته دو روز قبل ، دو نفر دیگر فرماندهی داشتند ، ولی هر دو شکست خورده برگشته بودند . حالا ، نیروها گناه عقب نشینی را به گردن فرمانده می انداختند و فرمانده هم گناه عقب نشینی را به گردن نیروها . رسول خدا دید روحیه ی مومنین و مسلمین تضعیف شده . بگو مگو بلند شده بود . رسول خدا آمد در جمع اصحاب فرمود:فردا رایه و عَلَم را در اختیار کسی خواهم گذاشت که خداو پیغمبر او را دوست دارند ، و او هم خدا و پیغمبر را دوست دارد . امیدوارم که خدای رحمان ، فتح و پیروزی را به دست او نصیب کند . ممکن است بگویید چه ارتباطی این روایت با نیمه ی شعبان و ولادت آقا امام زمان دارد؟ حوصله کنید ، برسیم به آخر روایت ، میبینید چه ارتباط زیبایی دارد .

خب همه ذهن ها کنجکاو و حساس شده بود که چه کسی است این آدم . برای خاطر اینکه امیرالمومنین علی ، مبتلا به درد چشم است و داخل خیمه خوابیده است . اصلاً مقابل چشمانش دستمال بسته بود .درچنین شرایطی . حالا فردای صبح ، رسول خدا کسی را فرستاد امیرالمومنین را بیاورد ، حتی آن آدم دست علی را گرفت و او را کشید و آورد . برای خاطر اینکه دستمال مقابل چشمش بسته بود . رسول خدا دستمال را باز کرد ، آب دهن خود را به چشم امیرالمومنین مالید . در برابر کلّ نیروهای اسلام ، عَلَم را در اختیار او نهاد و شروع کرد خود پیغمبر از فضایل علی گفتن به روایت راوی که اینگونه نقل میکند . بعد میگوید در جلسه ی دیگر ، در وقت دیگر ، باز رسول خدا شروع کرد از فضایل علی گفتن ؛راوی میگوید من آنجا حضور داشتم ، و این اَثنا که پیغمبر داشت فضایل علی را میگفت ، خودش به گریه افتاد . یکی پرسید : «مِمَّا بُکائُک یا رسول الله؟» ای پیغمبر خدا شما داری فضل علی را میگویی ، ما دلمان شاد میشود ، شما چرا نگران شدی و گریان شدی ؟.رسول خدا فرمود : « أخبَرَنی جبرئیل اَنّهم یَظلِمونهُ (أو یُظلِمونَهُ) » جبرئیل به من خبر داد که همین علی ، با همین سوابق و با این درخششی که برای عزّت اسلام آفریده وبد ، با این خدمت بزرگی که کرده بود ، چه در خیبر و چه در خندق و چه در اُحُد و چه در بدر ، روز سختی علی بود که به داد اسلام میرسید ، پیغمبر فرمود برادرم جبرئیل به من خبر داد بعد از من ستم میکنند به او . « ویمنعونه حقّه» او را از حق خود باز میدارند . ای مومنین ، ورود انحراف ، ورود نفوذ دشمن در درون جامعه ی مومنین ، ما یک تجربه ی تلخ از نهضت مشروطیت داریم ، درود خدا به امام راحل ؛ چه واقع بینانه ؛ {{المومنُ نَنظُرُ بِنورالله.}} واقع بینانه آینده را میدید ، هشدار داده بود . «نگذارید اشتباه مشروطیت تکرار شود . چه در میان شما باشم چه نباشم ، نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد . یعنی همه ی اینها امکان پذیر است .ما خیال نکنیم فقط حق علی را ضایع کردند . امروزه آنهایی که در این نظام سهم دارند ، آنهایی که جان کف دست گرفتند که کشور امنیت داشته باشد ، در اداره ی کشور ، آیا اینها سهمی دارند الآن ؟ اگر هم داشته باشند بسیار اندک متأسفانه .

پیغمبر فرمود برادرم جبرئیل به من خبر داد بعد از من ستم میکنند به او ، او را از حق خود باز میدارند ، «و یقاتلونه» با او جنگ میکنند . جنگ داخلی ، جمل ، صفین ، اینها همه را پیغمبر پیشاپیش خبر داد . « وَ یَقتُلونَ وُلدَه» بچه هایش را نیز میکشند . بچه های علی را میکشند . ستم میکنند به آنها . « و اخبرنی جبرئیل (ع) عن ربه عزوجل ان ذلک » این وضع ادامه خواهد داشت ، «یزول اذا قام قائمهم» . فرمود این وضع ادامه خواهد داشت ، تا زمانی که مهدی آل محمد ظهور کند . در آن صورت « علت کلمتهم » منطقشان ، حرفشان ، سخنشان ، بالا خواهد بود و برتر خواهد بود . « اجمعت الامه علی محبتهم »امت بر محبت اهل بیت من اجماع میکنند . « و کان الشانی ء لهم قلیلا » بدخواه و دشمنشان اندک ؛ « و الکاره لهم ذلیلا »آنهایی که ناخوشایندشان می آید ظهور و حضور اهل بیت در جامعه ، و کراهت دارند ببینند ، آنها خودشان ذلیل میشوند . « و کثر المادح لهم »درصورت ظهور ، در صورت قیام ، مدح کننده ی اهل بیت ، فراوان میشوند ، « و ذلک حین تغیر البلاد » ، کی میشود ظهور ؟ کی میشود قیام ؟ « حین تغیر البلاد و تضعف العباد و الأیاس من الفرج »ستم عالم را میگیرد ؛ مومنین عرصه شان به تنگ میرسد . بعضاً مأیوس میشوند ، « و عند ذلک یظهر القائم فیهم » ، « اسمه کاسمی و اسم ابیه کاسم ابنی » اسمش اسم من و اسم پدرش اسم فرزند من . فرزندش چه کسی بود؟ حسن . « و هو من ولد ابنتی  » او پسر دختر من است . « یظهرالله الحق بهم » خداوند حق را به ظهورش نمایان میسازد . و باطل را خاموش میگرداند . بعد از این ها ، « سکن البکاء  »پیغمبر از گریه آرامش پیدا کرد ، آنگاه فرمود: « معاشر المؤمنین ابشروا بالفرج » بشارت باد شما را به فرج ، مأیوس نباشید ، آینده ی درخشانی خواهید داشت . « ان وعدالله لا یخلف  » وعده ی خدا تخلف نخواهد داشت. « و قضاؤه لا یرد  » قضای الهی حتمی است و ردخور ندارد . « و هو الحکیم الخبیر فان فتح الله قریب  » پیروزی الهی نزدیک خواهد بود . بعد دعا میکند پیغمبر در حق اهل بیت ، خدایا یاریشان کن و دوستانشان را دوست بدار و آنها را حفظ کن . « واخلفنی فیهم انک علی کل شیی ء قدیر » به مناسبت  سالروز ولادت این امام غائب ، عزیزانی که در عرصه ی تأمین امنیت ، عزیزانی که در عرصه ی کسب اطلاعات لازم برای حفظ و ثبات کشور تلاش میکنند و در جامعه تابلو ندارند و شناخته نیستند ، این روز به نام سربازان گمنام آقا امام زمان نامگذاری شده . حقیقتاً خدمات برجسته ای از تاریخ تأسیس این وزارت ، این تشکیلات دارد و این سربازان گمنام دارند . من تصورم این است که در ادامه برسیم به روزی که مراکز تصمیمگیری ما به این فکر بیافتند ، که وزارت اطلاعات باید وزیرش از درون این دستگاه باشد . وزارت دادگستری باید وزیرش از درون این دستگاه باشد . یعنی از درون دستگاه قضا .  میدانید چرا این را عرض میکنم؟ برا خاطر اینکه وقتی که وزیر از بیرون بیاید ، خواه و ناخواه ناچار است ملاحظه ی دولت را داشته باشد ، ملاحظه ی رئیس جمهور را داشته باشد ؛ این طبع قضیه است ، چه بخواهیم چه نخواهیم . اما این تشکیلات با خدمات بزرگی که داشت و دارد ، باید استقلال خود را ، همواره حفظ بکند.حالا گرچه یک عده ای در بعضی از مقاطع مجلس ، این پیشنهاد را داشتند که وزارت اطلاعات ، مسئولش به عهده ی مقام معظم رهبری باشد و رهبری مسئول اطلاعات را مشخص کند . اطلاعات باید ثبات داشته باشد ، ثبات سیاست کاری ، ثبات روش و برنامه و تاکتیک ، برای خاطر اینکه دشمن ، بیست سال قبل سرمایه گذاری میکند تا بیست سال بعد ، امروز بهره برداری بکند . نمیشود وزارت اطلاعات با سلیقه ی چهار ساله یا بیشتر ، اینهمه مسائل پیچیده ی دشمنان را اشراف داشته باشد.شما ببینید الآن در مرز میرجاوه ، یک پاسگاه مرزی را شبیخون زدند . خب دزد بیاید ، یک مرتبه هجوم بیاورد ، طبیعی است که یک کاری بکند ؛ اما جرأت ورود به داخل را دارد ندارد یا دارد؟ . آنها اگر میتوانستند ، میخواستند تهران و شهرهای بزرگ را در آستانه ی انتخابات نا امن کنند . دشمن این هدف را داشت و دارد . ولی به فضل الهی در پی هشیاری سربازان گمنام امام زمان ، بحمدالله توطئه های پیچیده ی دشمن ، یکی بعد از دیگری کشف و در نطفه خف میشود . خدای رحمان بر توفیقات این عزیزان بیافزاید . من دادگستری را هم داخل عرایض کردم . ببینید ، این ایام واقعاً من نگران یک جریان و سبکی هستم که سابقه نداشت و دارد ورود پیدا میکند و دارد یک استبداد دولتی ، و تأثیرگذاری بر افکار عمومی را رقم میزند . انتخابات مال مردم است . مردم باید در شرایط عادی و مناسب و توأم با آرامش و خونسردی حرف ها را گوش کنند و سوابق کاری افراد را ببینند و بتوانند خودشان انتخاب بکنند . اما متأسفانه این ایام به وسیله ی سایت ها دولتی و به وسیله ی سفرهایی که از بودجه ی دولت تأمین میشود ، همه ی وزرا دست به کار تبلیغات انتخاباتی اند.آن هم بمباران تبلیغات . حالا وزیر دادگستری می آید میگوید که دولت در سال نود و چهار و نود و پنج ، بیش از ششصد و بیست و هفت هزار شکل ایجاد کرد . خب وزیر محترم دادگستری ، شما باید بگویی که دولت برای توسعه ی دستگاه قضایی چه کار کرد . شغل را باید وزیر کار بگوید مثلاً چقدر کار درست کردیم . دستگاه قاضیی ، بالنسبه به جمعیت و بالنسبه به آمار پرونده ها ، واقعاً مشکلاتی را که دستگاه قضایی دارد ، وزیر دادگستری باید برود دنبال حل مشکلات دستگاهی را که خودش وزیر آن است.

یک آقایی هم که  خودش وزیر بوده ، وزیر کار بوده ، چند دوره هم نماینده ی مجلس بوده ، اخیراً یک نامه ی سرگشاده ای نوشت خطاب به ملت و دولت ، که در روزنامه ها منتشر شده نوشت که بوی فتنه و آتش از سخنان یکی از کاندیداها به مشام میرسد . البته بی ربط هم نبود این حرف که مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری آن تعبیر را داشت که اگر کسی بخواهد ناامنی در انتخابات ایجاد کند ، سیلی محکمی خواهد خورد . تجربه ی سال 88 برای ملت درس آموز است و برای مسئولان هم باید این چنین باشد . این که عرض میکنم بمباران تبلیغاتی دارند میکنند برای یکی از کاندیداها ، رئیس کلّ بانک مرکزی می آید میگوید که بازارهای اقتصادی در دولت یازدهم به آرامش رسیده است . خب آرامش رسیده یعنی اینکه بازاریان بیکار نشستند آرامش است ، یا اینکه رونق دارد ؟ من نمیدانم ، بازاری ها باید تصدیق بکنند که آیا بازار رونق داشت یا در اثر بیکاری آرامش داشت. وزیر نیرو ، می آید می فرماید که : سال 1395 به اندازه ی دولت های نُهم و دهم ، به روستاها آبرسانی کردیم . یعنی یک سال ، به اندازه ی هشت سال دولت نُهُم و دهم ما مثلاً کار کردیم . نمیدانیم . آقای معاون اول میفرماید که با اتحاد ملت ، مسئولان عاقل و توانا ، و نیز حمایت رهبری انقلاب ، یکی از پیچیده ترین پرونده های دنیا با مذاکره حل شد. خب اگر حل شد و اگر مشکلی نداریم ، پس چرا خودتان می گفتید آمریکایی ها بدعهدی میکنند ؟ خودتان میگفتید آمریکایی ها به برجام پایبند نیستند. همین هفته ی گذشته یکی از مسئولین آمریکایی ، خبرنگار از او سوال میکند که تحریم های ایران را نمیخواهید بردارید؟ او می گوید نه . خبرنگار میگوید که شما در برجام پذیرفتید که تحریم ها را بردارید . خیلی را حت میگوید که ما یک تعبیری گذاشتیم که ایرانی ها خیال کنند که یعنی برداشتند ، ولی نه ، درواقع برداشتن نیست آن تعبیر . خیلی راحت . از یکی از مسئولین هم پرسیدند که برجام چه تأثیری گذاشت در مسائل مالی و اقتصادی کشور؟ . رسماً گفته بود : تقریباً هیچ . حالا می آیند می فرمایند که : با اتحاد ملت ، مسئولان عاقل و توانا ، و نیز حمایت رهبری انقلاب ، یکی از پیچیده ترین پرونده های دنیا با مذاکره حل شد. ؛ کجا حل شد؟ خب این گرفتاری برای ملت ، نه اینکه از بین نرفت ، بلکه متأسفانه افزایش پیدا کرد . ما داخل همین هفته ی گذشته که این حادثه ی بسیار تلخ ، و جان باختن چهل و چند نفر که تا الآن چهل و سه نفر را از داخل تونل درآوردند . خب چیست قصه ؟ ببینید ، یک وزارت خانه داریم به نام وزارت صنعت ، معدن ، تجارت ؛ هریک از این عناوین ، واقعاً اگر یک معاون جوان ، و یک وزیر جوان داشته باشد و پرتوان باشد و بدو باشد ، کار فراوانی دارد . ولی وقتی که وزیر ، آدم سن بالایی باشد و مثل من فرتوت ، توان تحرک نداشته باشد ، آنوقت کار به اینجا میرسد که وقتی رئیس جمهور رفته آنجا و کارگرها آمده بودند جلو ، خب یکی شروع کرد واقعاً زاری کردن و ناله زدن و گفت رئیس جمهور ، الآن چرا ؟ ما یک سال قبل میرفتیم دم فرمانداری ناله میکردیم ، ضجه میزدیم ، شما نمیشنیدید ؟ . به شما خبر نمیدادند؟ آنوقتی که باید به داد برسید کجا بودید؟ الآن دیر آمدی آقا . علت چیست ؟ خب واگذار شده به یک بخش خصوصی ، خب این واگذار شده ، دولت باید نذارت داشته باشد . همه هم تا الآن گفتند به واسطه ی عوض کردن باتری ، آن کشنده ای که از درون باید سنگ بریزند بیاورند بیرون به وسیله ی باتری حرکت میکند . باتری تمام شده بود ، عوض کردن باتری در داخل تونل نباید انجام بشود . باتری دیگری را از بیرون بردند ، باتری را عوض کنند ، جرقّه ایجاد شد . خب فضای داخل تونل ذغال سنگ ، خب طبیعی است که فضا آماده ی انفجار باشد و آن انفجار سنگین و جانباختن بیش از چهل و پنج نفر و آسیب دیدن بالای هفتاد نفر که بعضی از آنها هم آسیب دیدنشان جدی است . نمیدانیم ، واقعاً چه عرض کنیم ، خدا یا نمیدانیم ، واقعاً چه عرض کنیم ، خودت یاری کن ، خودت کمک کن ، اوضاع این ملت ، اوضاع این کشور آقا امام زمان در این روز ولادت آقا امام زمان ، خدایا تو را به عزت و مظلومیت او ، سوگندت میدهیم ، ملت بزرگ ایران را برای یک تصمیم گیری مبارک موفق بگردان. انتخابات جمعه ی آینده حداقل سرنوشت چهار سال ، بلکه بیشتر ؛ گاهی واقعاً مثلاً یک شورای شهر ، یک تصمیمی میگیرد ، دوره ی شورا تمام میشود ، ولی آن کار باید ادامه پیدا بکند ، آن برنامه باید ادامه پیدا بکند . دولت و رئیس جمهور هم همین است . چهار سال قطعی است و بیشتر از چهار سال هم گاهی امکان پذیر است که تأثیر گذار باشد . سرنوشت ساز است ، هم باید حضور پیدا کنیم و هم باید رأی بدهیم و هم باید سعی کنیم انتخاب اصلح داشته باشیم . آدمی کاردان ؛ که البته الآن فرد خیلی به نظر من ملاک نیست . مجموعه ای که دور رئیس جمهور جمع میشوند ، آن مجموعه بیشتر ملاک است . رئیس جمهور باید این درایت و دیانت و تقوا را  داشته باشد ، سعی کند آدم هایی که بهتر میتوانند خدمت کنند به ملت و کشور و نظام ، از این گونه آدم ها را کنار خود جمع بکند ، آدم های سالم و پاک و بعد هم در نهایت از اعضای دولت او فیش های نجومی در نیاید . همین هفته ی گذشته دیدم ، دیوان محاسبات ، رسماً اعلام کرد ، حقوق های اضافه ای که گرفتند بیست و دو میلیارد تومان را برگرداندیم . سقف را چقدر قرار دادند؟ حداقل گفتند «بیست میلیون» دیگر. یعنی بیست میلیون نوش جانشان در ماه ، اضافه چقدر گرفتند ؟ گفت بیست و دو میلیارد تومان را برگرداندیم به بیت المال . واقعاً اینها مظاهر نفوذ خلاصه اندیشه ی ناسازگار با روح انقلاب و وصیت نامه ی امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است . خب مقام معظم رهبری فرمود خطر جنگ را حضور ملت برداشت . به سرعت آمدند این کلام آقا را تحریف کردند . تحریف یعنی چه ؟ یعنی غلط معنا کردن . گفتند بله ، این که مقام معظم رهبری فرمود که خطر جنگ را حضور مردم برداشت ،گفتند: یعنی مردم حضور پیدا کردند رئیس جمهوری را انتخاب کردند که رئیس جمهور خطر جنگ را برداشت . مقام معظم رهبری ناچار بشود بیاید توضیح بدهد که چرا تحریف کردید؟ منظور من این نیست . بلکه آمد تأکید کرد دولت ها دخیل نبودند در برداشتن خطر جنگ ؛ واقعاً هم این است و حقیقت هم این است . یکپارچگی ملت و اقتدار نیروهای مسلّح . بعد آقا اشاره کرد به آن قضیه ی میکونوس ؛ چه بود قضیه ؟ کشوری که علیه رئیس جمهور ما اخطاریه صادر کرده بود ، احضاریه صادر کرده بود ، در حالی بود که رئیس جمهور ما با رئیس جمهور آن کشور مراودات دوستانه ی خوبی داشت . حالا مقام معظم رهبری یک بخشش را اشاره کرده بود ، که مکاتبات دوستانه ای داشتند ؛ در عین حالی که به ظاهر دم از دوستی میزدند ، رئیس جمهور کشور ما را متهم معرفی کردند و برای پاسخگویی دعوت کردند برای حضور در محکمه در دادگاه کشور خودشان . در آن مقطع مقام معظم رهبری نهیب زد ، به دفاع از رئیس جمهور . ملت هم حمایت کردند ، آنها عکس العمل نشان دادند ، گفتند ما سفرایمان را میبریم ، بردند ، ده ما یا کمتر یا بیشتر طول نکشید که خودشان پس گرفتند و برگشتند . یعنی در برابر دشمن مکار و غدّار ، جز پایداری و مقاومت و جز فریاد حق طلبانه داشتن چاره ی دیگری نداریم که خدای رحمان تأکید کرد : {{ وَ أَعِدُّوا لَهُم مَّا استَطعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکمْ  }} . مقام معظم رهبری فرمود که : نباید حرفی را که به صراحت بیان میکنم تأویل کنند.من صریح گفتم ، چرا باز برمیگردانند؟ حالا ببینید چه کسانی بودند که برگرداندند. و بگویند مراد فلانی ، فلانی بوده . نه آقا ، دولت ها تأثیری نداشتند . ماجرای میکونوس را فراموش کردید؟ بعد اشاره فرمود به آن قصه . دشمن همیشه دشمن است . این دولت و آن دولت ندارد . میخواهند دولت جمهوری اسلامی ایران را آسیب بزنند . اگر بتوانند.دشمنی میکنند . دشمن زهرش را میریزد . ملاحظه ی لفاظی زبانبازی آنها را نداشته باشید . در جمع فرهنگیان ، گله کرد مقام معظم رهبری از اجرا نشدن سند تحول آموزش و پرورش ؛ روی این سند خیلی کار شد . شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کرد . مجمع تشخیص مصلح نظام کار کرد . در نهایت خود مقام معظم رهبری با دقت مطالعه کرد ، بعد ابلاغ رسمی کرد به وزارت آموزش و پرورش . ولی متأسفانه گَرد خورد آنجا . ولی پذیرش بی سر و صدای سند بیست سی یونسکو . این سند یونسکو چیست؟ این سند میگوید: تبلیغ هیچ دینی در مدارس نباشد . بعد آنوقت متقابلاً آموزش های جنسی حتی برای دوره ی ابتدایی ؛ خب خیلی واقعاً وحشتناک و خطرناک است . به مراتب خطرش از آن کاپیتولاسیون سنگین تر و عظیم تر . من خودم همین امروز صبح دیدم که یک بنده خدایی که خیال میکردم آدم چیز فهمی باشد ، اما به او القا کرده بودند ، گفتند آقا این مقصّر ، شورای عالی انقلاب فرهنگی است . آقا این سند آمده به وزارت امور خارجه ، از وزارت امور خارجه آمده به هیئت دولت . هیئت دولت پذیرفتند سند را و بعد به دستگاه ها خواستند ابلاغ بکنند یا ابلاغ کردند . عذر خواهی میکنم ، تشکر میکنم از صحبت هایی که برادر عزیز جناب مهندس رحیمی شهردار محترم داشتند . دستشان درد نکند در طول این مدت کوتاه یک کارهایی که خب همه دارند میبینند تماشا میکنند کارهایی را که انجام شده . امیدواریم که ان شاءلله این انتخابات هم در شورا هم در ریاست جمهوری با آرامش ، با متانت برگزار بشود . هرکسی را که مومنین پسندیدند به عنوان معتمد مردم در شورای اسلامی شهر . به خواست خدای رحمان موفق باشند ان شاءلله .

(((((((((((به تبع هرهفته خطبه های نمازجمعه قائم شهر مزیّن به اسامی شهدایی است که این هفته و هفته ی پیش سالگرد شهادت آنها بوده است))))))))))))))) نثار ارواح این عزیزان صلوات.

{{ بسم الله الرّحمن الرّحیم ؛ إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ؛ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجاً ؛ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّاباً }}

پایان خطبه دوم//

دیدگاهتان را بنویسید