مراسم نمازجمعه 8 مرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 8 مرداد ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز ، و پس از اقامه ی اذان ظهر در موعد افق شرعی با نوای جناب سید سجاد ادیانی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 9 إلی 11 سوره مبارکه {ق} کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان توفیق درک مفاهیم قرآن را به همه ی ما مرحمت بفرماید و ما را در  عمل و پایبندی به موازین دینش موفق بدارد .

ایشان با اشاره به آیات شریفه ی  سوره ی مبارکه {ق} کلام الله مجید افزودند: برای منکران معاد ، قرآن مجید استدلالات فراوانی دارد ؛ گوناگون روشنگری میکند ، برای اینکه مخاطب بفهمد و درک کند ، از مظاهر خلقت استفاده میکند . پس وعده های خدا باورمان بیاید ؛ دنیا دار امتحان و ابتلا است ؛ اگر خوب و نیکو و خداپسندانه و خلق پسندانه عمل کردیم ، انتظار پاداش زیبا و حسنه را داشته باشیم ، و اگر خدای نکرده بد عمل کردی ، نافرمانی خدا را نمودی و یا حق بندگان خدا را ضایع نمودی ، یا آدمهایی که ، خانواده ها هشیار باشند ، اینکه از یک خانواده ای ، از یک منطقه ای ، افرادی اسباب وحشت عمومی را فراهم کنند ، گناه بزرگی است ؛ اگر نا حق و ناروا کسی یک نفر را بکشد ، فکأنما قتل الناس جمیعا . مثل اینکه همه ی مردم را کشت . همینجا باید عرض کنم ، هم دستگاه قضایی ، هم نیروی انتظامی که خب تلاش میکند واقعاً و سزاوار تقدیر و تشکر است ؛ دستگاه قضایی هم باید جدی بگیرد . نباید افراد شرور ، افراد خطرناک را مثل یک زندانی معمولی که حالا در پی تصادفی یا در اثر بدهکاری یا در اثر یک خطای ناخواسته ای گرفتار زندان شدند و آنها را مرخصی میدهد ، خب نباید افراد شرور را هم در کنار آنها آزاد و رها کنند . اینچنین زمینه های ناامنی ، برخوردهای شرورانه و مسلحانه و قتل افراد را پیش بکشند.حالا طرف با گناه یا بی گناه ؛ اگر خدای نکرده کسی گناه کار است ، باید محاکمه بشود ، باید هم به اشد مجازات محکوم بشود ؛ اما کسی حق ندارد خودسر اقدام کند برای آدم کشتن ، که این آدم کشتن توهین به همه ی آدم هایی که میشنوند و آزردگی برای همه ی جامعه ی انسانی فراهم میکند .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند:  عید بزرگ غدیر را پشت سر گذاشتیم . روز بزرگی را هم پیش رو داریم ؛ بیست و چهارم ذی الحجه ، کمتر از عید غدیر  نخواهد بود . غدیر اتفاقی بود مبارک ، به وقوع پیوست . مقام معظم رهبری در دیار با هیئت دولت فرمود: حادثه ی غدیر جزو حوادث  وقایع تردید ناپذیر بوده است . یعنی اصل قضیه را هیچ مسلمان حلال زاده نمیتواند انکار بکند . منتها توجیهاتی کردند ، تأویلاتی کردند . مثل همین الان روزگار خودمان ، زمان امام راحل ؛ امام راحل یک مطلبی میفرمود ، جریانات سیاسی هریک به گونه ای تفسیر میکردند . هرکدامشان هم باب طبع خودشان . یا همین الان در برابر رهنمودهای روشن و صریح رهبری ، آیا همه ی جریانات یکنواخت دریافت میکنند ؟ یکنواخت عمل میکنند؟ . نه ، میبینید متفاوت دریافت میکنند و متفاوت عمل میکنند . شبیه به همین معنا . اما ببینید ، مگر میشود پذیرفت پیغمبری از دنیا برود و وصی و جانشینی معرفی نکرده باشد ؟ سوالی است واقعاً . آیا واقعاً میشود این پیغمبری که امتان خودش را سفارش میکند که میخواهید بخوابید وصیت نامه زیر سرتان باشد . سفارشاتی که دارید انجام بدهید ، شاید عزرائیل بدون اطلاع و بی خبر بیاید . این اندازه تأکید دارد اسلام و قرآن و پیغمبر برای وصیت کردن ؛ آیا واقعاً این پیغمبر بدون وصیت از دنیا میرود؟

ایشان فرمودند: لذا ، اگر بخواهیم بدانیم پیغمبر که وصیت کرد و شفاف و روشن گفت ، پس چرا اصحاب عمل نکردند ؟ همین روزگار خودمان را نگاه کنیم ؛با آنکه ما تجربه ی فراوانی داریم ؛ خود غدیر برای ما تجربه است ؛ عاشورا برای ما تجربه است . ما تجربه ی فراوانی را پشت سر گذاشتیم . می بایست خیلی هشیار شده باشیم . می بایست خیلی منظم شده باشیم . اما معذلک در همین صد سال اخیر . نهضت مشروطیت کارش به کجا کشید ؟ سه سال زمان نبرد که مشروطیت 1285 پیروز شد و 1288 شیخ فضل الله نوری مظلوم را به دار آویختند . جرمش چه بود و برای چه به دار آویختند؟ مخالفت با انحراف . ایستادن دربرابر انحرافات . ببینید ، هر وقتی که دولت ما ، دولتمردان ما ، مدیران ما ، عملشان ، رفتارشان منطبق با وصیت امام راحل ، و الآنه در دستگاه های دولتی ، وصیت امام ، وصیت نامه ی امام ، به اصطلاح به محاق رفت ، یعین دیگر مطرح نیست ، دیگر خوانده نمیشود ، دیگر دقت نمیشود ، که طبق موازین وصیت نامه عمل بشود . آیا مسئولان اجرایی ما چقدر به وصیت امام پایبندند ؟ چقدر به ارزش های انقلاب اسلامی بها میدهند ؟ مقام معظم رهبری در همین بیانات اخیرشان خطاب به وزرا و هیئت دولت تأکید فرمودند: مبنای کارهای شما بایستی پیشبرد اهداف انقلاب باشد  ، مردم جوان دادند ، جان دادند ، ضجر کشیدند ، این انقلاب به پیروزی رسید ، انقلاب اهدافی دارد ، اهداف انقلاب را چه کسی باید تحقق ببخشد غیر از دولت و غیر از مدیران اجرایی ؟ از دست تک تک افراد که برنمیاید . برای تعقیب اهداف انقلاب ، باید برنامه ها باشد ، مدیریت باشد . بی اعتمادی به غرب را هم مجدد بیان فرمودند . ببینید ، امام راحل بنیانگذار بی اعتمادی به غرب بود . امام راحل میفرمود رابطه ی ما با آمریکا رابطه ی گرگ و میش است . دیگر بیانی صریح تر از این ؟ ولی باز مدیر بیاید بگوید که ما برای حل مشکل آب کشورمان هم نیاز به مذاکره با شیطان بزرگ داریم و باید با کدخدا بسازیم .میخواست با کدخدا بسازد ، 8 سال هم در این انتظار به سر بردن . مقام معظم رهبری فرمود که یک تجربه ی تاریخی پیش آمده دراین دولت ؛ در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد . به ما کمک نمیکنند ، هر جا بتوانند ضربه میزنند . آنجایی که ضربه نمیزنند ، نمیتوانند . هنوز هم مکن است بلانسبت آدم های بی حیایی باشند اگر بخواهیم زندگی کنیم باید یک جور بسازیم با آنها! ؛ خب اینها یا واقعاً درک درستی ندارند ، یا بلانسبت عذرخواهی میکنم یک ذره ، یک جو غیرت ندارند ؛در برابر عظمت این انقلاب ، در برابر عظمت این مقاومت ؛ در برابر عظمت این اراده ی عمومی ملت ؛ اتفاقاً میشود زندگی کرد . آن پول هایی که صرف خرج های بی خاصیت ، صرف بعضی از مسائل تشریفاتی میشود ، حالا آمار دقیقی دستم نیست ، ولی واقعاً اجمالاً میدانیم که اعتبارات و درآمدهای مملکت اگر دلسوزانه صرف ساختن مملکت بشود ، مملکت گلستان میشود . بریز و بپاش ها و دور و بری ها و فامیل و غیرفامیل مسئولین ، دست به چپاول میزنند و حتماً شنیدید و در جریان مسائل هم هستید .  پناه بر خدا .

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند: فقیه ، ممکن است غیر سید باشد ، حتی مرجع تقلید هم بشود  و از فتوای او مومنین استفاده بکنند ؛ اما بر اساس تعبیر رسول خدا ، عهده دار ولایت امر باید ذریه ی پیغمبر باشد . الله اکبر . در نهضت مشروطیت این اتفاق نیافتاده بود ، ولی به فضل الهی در انقلاب عظیم اسلامی ایران ، این اتفاق افتاد . رهبری با سلاله ی رسول خدا و ذریه ی علی و زهرا و جانشینی هم اینچنین . دقت کنید .امامان معصوم مشخصند 12 عزیز ، اما در عصر غیبت ، فقیه عادل، چه سید باشد چه نباشد میتواند برای مردم فتوا دهد ، اما برای امامت و ولایت ، در ذریه ی علی و زهرا نهفته شده است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی فرمودند: یکشنبه روز جهانی شیر مادر است . شیر مادر ، غذای بابرکتی است برای فرزند ، آقا امام رضا «س» میفرود : برای کودک شیرخوار ، هیچ غذایی هیچ شیری بهتر از شیر مادر نیست . خدای خالق حکیم ، خدای خالق مهربان ، قبل از آمدن این کودک به دنیا غذای او را در پستان مادرش به قدرت الهی فراهم می آورد . این نظم خلقت ؛ لذا خانم ها ، واقعاً افتخار مادری را که پیدا میکنند بدانند اگر مراقبت کنند به شیردادن ، این افتخار به اوج میرسد . منزلت مادر منزلت بسیار مقدسی است ؛ به شرط اینکه در تربیت فرزند دقت شود . مقام معظم رهبری میفرمود : بهترین شیوه ی تربیت فرزند انسان این است که در آغوش مادر و با استفاده از مهر و محبت و شیر مادر پرورش پیدا کند .

در قسمت پایانی خطبه دوم هم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب سید سجاد ادیانی اقامه شد.

img_9728_i32v.jpg
img_9729_9ju3.jpg
img_9730_o2jb.jpg
img_9731_1dt.jpg
img_9734_hvay.jpg
img_9750_n0tj.jpg
img_9752_zys8.jpg
img_9760_hw0r.jpg
img_9792_d9k.jpg
img_9800_s8q5.jpg
img_9803_8x7p.jpg
img_9805_oibu.jpg
img_9806_u21.jpg
img_9813_kxvb.jpg
img_9814_mp41.jpg
img_9816_8te5.jpg
img_9821_ncy.jpg
img_9843_2u4o.jpg
img_9852_582e.jpg
img_9892_kcvc.jpg
img_9897_0m3l.jpg
img_9900_i9hw.jpg
img_9940_wpnp.jpg
img_9955_izwv.jpg
img_9964_kqkq.jpg
img_9966_cqjd.jpg
img_9969_o4o0.jpg
img_9977_9kxy.jpg
img_9996_4l8.jpg