مراسم نمازجمعه 8 بهمن ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 8 بهمن ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از  اقامه اذان ظهر با نوای جناب آقای معصومی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 13 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند: امیدواریم خدای رحمان توفیق فهم و درک آیات خود رابه همه ی ما ارزانی بدارد و ما را در عمل به موازین کتابش ، موفق بگرداند و دعاهای ما را دراین مظنه ی استجابت مستجاب بگرداند .

ایشان با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات کلام الله مجید افزودند: انسان ، طبعاً میخواهد عزیز باشد . انسان طبعاً میخواهد در جامعه ارزش داشته باشد . انسان طبعاً میخواهد ذلیل نباشد . اما معیار ارزش ، چیست ؟ چه چیزی موجب ارزش انسان میشود ، این معیار ارزش را خالق بشر ، خالق انسان ، خدای رحمان ، مشخص کرد . گرامی ترین و عزیز و ارزشمند ترین انسان در پیشگاه خالق یکتا ، آن کسی است که تقوای او برتر باشد ؛ تقوای الهی در یک کلمه و خلاصه ، به معنی پاکدامنی و پاک زیستن و زندگی سالم و پاک داشتن و اطاعت فرمان خدا را داشتن و واجبات را به جا آوردن و محرمات را ترک کردن معنا میشود. پس هرکسی با تقوا تر ، نزد خدا عزیز تر و ارزشمند تر . عرب بر عجم فخری ندارد ، عجم هم بر عرب فخری ندارد ، نه سیاه بر سرخپوست ، و نه سرخپوست بر سیاهپوست ، فخری ندارند ، مگر به واسطه ی تقوا . گاهی انسان به واسطه ی یک اعتباراتی که پیدا کند ، مغرور میشود و خود را گم میکند ، اینها غفلت است .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن بیان حدیثی از حضرت امام سجاد«ع» و اشاره به سالروز رحلت استاد بزرگ اخلاق و عارف وارسته مرحوم آیت الله میرزاعلی قاضی طباطبایی «ره» و سالگرد ارتحال شیخ بزرگ مرحوم آیت الله شیخ محمدعلی اراکی فرمودند: یک وقتی انسان کار میکند که دیگری حمایت کند از آدم ، اما یک وقتی انسان کار را برای خدا انجام میدهد و طرف معامله را خدا قرر داد . آن کسی که برای خدا عمل میکند ، او حق دارد ثواب بزرگ را طالب باشد . شناخت دین و شناخت آداب میسر نمیشود ، مگر با استفاده از محضر دانایان ، دانشمندان و علماء . دانشمند چه عمامه به سر و چه حتی بی عامه ؛ آنچه مهم است علم است ؛ آنچه مهم است دانش الهی است . انسان را کمک کند در مسیر بندگی خدا . عالِمی که کلامش ، کردارش ، شما را هب یاد خدا بیاندازد . مردن و حساب پس دادن را به یاد انسان بیاورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن اشاره به 12 بهمن ، سالروز بازگشت پیروزمندانه ی حضرت امام«ره» فرمودند: الآن جوان های پنجاه ساله  حتی آن روزگار یادشان نیست ، ولی 60 ساله ها و بیشتر باید یادشان باشد ، چه کسی احتمال میداد که امام«ره» زنده برگردد؟ . خدایا تو گواهی که در همان ایام ، عالِمی ، عمامه به سری به خود من میگفت: شم پل پشت سر را کشیدید؟ شما دیگر نمیخواهید به ایران برگردید؟ یعنی با نزدیک  شدن به مرحوم امام ، با رفتن به درس او ، رفتن به منزل و نماز او ، شما جرئت میکنید به ایران برگردید؟ شرایط اینچنین بود . آن آدم هم که این حرف را زده بود دشمنی نداشت و بی احترامی به امام هم نمیخواست بنماید ، ولی شرایط را اینچنین میدید ، شرایط زمانه و روزگار را ، که هرکسی با امام ارتباط داشته باشد ، دیگر نمیتواند به ایران برگردد ؛ اینگونه سخت بود ؛ چه شده این تحول و دگرگونی ؟ خود مرحوم امام فرمود این چیزی که در ایران حاصل شد و ما باید او را جزو معجزات حساب بکنیم ، همان انقلاب درونی این ملت بود.انقلاب درونی این ملت موجب شد که این انقلاب پیدا شود ؛ یعنی قبل از آن که انقلاب سیاسی اتفاق بیافتد ، انقلاب اجتماعی اتفاق بیافتد ، انقلاب درونی آدم ها . میدیدند که میزنند و میکشند ، اما معذلک صحنه را ترک نکرده بودند ؛ حضور پیدا میکردند ؛ سرّ قضیه تعبیر امام ، انقلاب درونی افراد . میفرمود: ما از خود چیزی نداریم . درود خدا بر تو ای انسان وارسته ، هرگز نمیگفت “من” ، هرگز مغرور نشده بود . میفرمود ما از خود چیزی نداریم ، هرچه بود عنایات خدا جلّ و علا بود .  رهبر معظم انقلاب هم در یک بیانی فرمود : عده ای تصور کردند انقلاب کهنه شده ، انقلاب تمام شده ، در حالی که خودشان تمام شده بودند و قادر به ادامه ی راه نبودند ؛وقتی با خدا قطع رابطه شد، انسان حتی خودش را هم نمیتواند بشناسد و خود را نگه بدارد . در بیانیه ی گام دوم فرمود : رویش های انقلاب بسی فراتر از ریزش هاست . رویش ها یعنی جوانان ، جدیداً میپیوندند به انقلاب ؛ آنهایی که ابتداءً انقلابی بودند بعضی خسته شدند و بضعی رها کردند . و دست و دل های امین ، و خدمتگزار ، به مراتب بیشتر از مفسدان و خائنان است . اگر مفسدی در تشکیلاتی پیدا شد ، اگر رانت خواری پیدا شد ، بلانسبت ، آدم های وسوسه گر ، به خود انقلاب نسبت میدهند . شما ببینید ، بعد از رحلت پیغمبر ، خلافت ابابکر و عمر ، رسید به عثمان . در دوران عثمان اتفاقی افتاد که در دوران ابابکر و عمر این اتفاق نبود . رانت خواری و دست درازی به بیت المال از ناحیه ی نزدیکان عثمان ، اطرافیان عثمان ، اوج گرفته بود در زمان عثمان . مردم به سطوح آمدند ؛ مردم نگفتند دین خدا بد است ، نگفتند قرآن بد است ؛ مردم گفتند اینها دارند بد عمل میکنند . الآن هم اگر احیاناً بد عمل شده ، بد عمل بشود ، استکبار جهانی و عوامل استکبار میخواهند انقلاب را و ولایت را و روحانیت را هدف بگیرند ؛ اما به فضل الهی بصیرت ملت و آگاهی وشنخت ملت و مردم ، تبلیغات دشمن را خنثی میکند . باید با رانت خواری مبارزه بشود ، باید با فساد مبارزه بشود ، اما نباید اساس نظام آسیب ببیند  ؛ باید مرز ها را بشناسیم و جدا سازی داشته باشیم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: در این شرایط زمانی راهیابی ورزشکاران فوتبال ما به مسابقات جام جهانی بسیار اتفاق مبارکی بود ، تبریک عرض میکنیم . همه خوشحال شدند ، همه شاد شدند ، ان شاءلله این موفقیت ها ادامه پیدا کند .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: مومنین ، متأسفانه کرونا دوباره دارد افزایش پیدا میکند ؛ مجدداً زنگ خطر به صدا در آمده است . برای خاطر اینکه یک قدری خاطرجمع شدیم و رعایت دستورات بهداشتی را جدی نگرفتیم ؛ باید این رعایت دستورات بهداشتی جدی گرفته بشود .

در قسمت پایانی خطبه دوم اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.