مراسم نمازجمعه 29 بهمن ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت موازین بهداشتی] به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 29 بهمن ماه 1400 شهرستان قائم شهر [ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده]، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط حجت الاسلام والمسلمین چمانی«ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائم شهر» آغاز ، و پس از اقامه اذان ظهر به افق شرعی با نوای جناب آقای فضل الله روحانی زاده ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیه شریفه ی 15 سوره مبارکه {حجرات} کلام الله مجید ، فرمودند:امیدواریم خدای رحمان در پایبندی به موازین ایمان که در نهایت ، مسیر تقوا و پاکدامنی خواهد بود ، و انسان در ادعای ایمان ، صداقت خود را مینمایاند ، خدای منان همه ی ما را موفق بدارد.

ایشان با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات کلام الله مجید افزودند: مومن گرفتار شک و تردید نمیشود؛ وقتی به خدا و دین خدا ایمان آورد ، دستورات الهی را پذیرا میشود . چون و چرا نمیکند . ابداع شبهه نمیکند . گرفتار شک و ریب نمیشود . اینها معیار ایمان درست است . چرا؟ چون بعضی ها ادعای ایمان دارند ، اما حقیقت ایمان در دلشان ننشسته است . بعضی ها هم راست میگویند و میخواهند مومن باشند ، ولی در عمل کم می آورند و به حقیقت ایمان پایبند نمی مانند .

امام جمعه قائم شهر افزودند: ببینید ، آنهایی که به هر انگیزه ی مادی ، یا جایگاهی ، برای رسیدن به منافع و گاهی برای حفظ جان، ادعای ایمان میکنند ، ابراز حزب اللهی بودن و ایمان و ولایی بودن میکنند ، وقتی ایمان به خدا گاهی حقیقت و گاهی خلاف واقع است ، آن کس هم که ادعای ولایی بودن دارد ، نباید انسان فریب بخورد ، بلکه باید نشانه های ولایتمداری را بشناسد و ببیند در عملکرد آن انسان . ما در طول این مدت فراوان دیدیم ؛ درست شاید نباشد نام ببریم ، حتی در میان مسئولان رده ی اول کشور ، که ادعای ایمان و ولایتمداری و تابع ولی امر بودن را در شعار بیان داشتند ، ولی در عمل ، 100 در 100 مغایر موازین ولایی عمل میکردند متأسفانه . ببینید ، وقتی در روزگار پیغمبر چنین شرایطی بود ، در چنین روزگاری توقع داشته باشیم هرکسی ادعای ایمان میکند صادق است ؟ نه خیر ؛ همانگونه که انگیزه های نفاق در روزگار رسول خدا وجود داشت برای بعضی از آحاد جامعه ، همان انگیزه ها در طول تاریخ هم تداوم دارد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن بیان روایتی در فضیلت ماه مبارک رجب فرمودند: این ماه مبارک ، از جمله ماه هایی است که جنگ در این ماه برای مسلمان ها تحریم شده است . صراحت قرآن است که جنگ در ماه رجب ، ذی قعده ، ذی حجه و محرم ، که این چهار ماه اشهر حرم است و جنگ حرام است ، ولی داخل همین ماه ها ، کسی که مدعی است من خادم الحرمین هستم ، یعنی مکه و مدینه ، داخل همین ماه بر سر مردم بی دفاع یمن فراوان آتش ریختند ، و همین اخیراً هم جدیداً آسیب زدند . ببینید ، چگونه مردم دارند تحمل میکنند یک چنین حاکم ظالم از خدا بی خبر را ، ولی ادعا دارد که خادم الحرمین است و افتخار به این عنوان دارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: امروز سالروز قیام مردم تبریز در چهلم شهدای قم است .یک ویژگی در طول این مدت باقی ماند ، که هرساله رهبر معظم انقلاب عنایت دارد ، بمناسبت شهادت شهدای تبریز ، 29 بهمن 1356 که مردم تبریز در پی اربعین شهدای قم قیام کردند و حضور پیدا کرده بودند ، و شهدای زیادی آن روز تقدیم کردند به انقلاب ؛ رهبر معظم در طول این مدت هرساله در سالگرد این حادثه یک برنامه ی خاصی برای مردم تبریز میگذاشتند و حتی سال گذشته و امسال که کرونایی است ، به صورت ویدئو کنفرانس هم شده ، اختصاصاً برای تبریز عنایت ویژه دارند . بعضی از استان ها هم شاید متوقع باشند ؛ ولی ببینید ، اهمیت نکته را دقت بفرمایید ، رسول خدا برای رزمندگان حاضر در بدر ، یک احترام فوق العاده ای داشتند ؛ موارد احترام پیغمبر را فراوان مستند داریم که زمان بر است نقل آن . ولی این جمله را داشته باشید که پیغمبر برای کسانی که در بدر که اولین جنگ اسلام و کفر بوده است و حضور در آن کار سختی بود احترام ویژه ای داشت. ببینید ، اینجا هم اگر مردم تبریز حرکت نکرده بودند ، معلوم نبود که پشت سر استان دیگری حرکت داشته باشد. یعنی بعد از حادثه ی قم ، بلافاصله اربعین بعد از کشتاری که نظام ستمشاهی در قم انجام داد ، اربعین آن جنایت و بشهادت رساندن آن عزیزان ، در تبریز برگزار شد ؛ لذا مرحوم امام در یک بیانیه ای ، همان ایامی که نجف بود ، حتی از نجف بیرون نیامده بود و به پاریس نرفته بود ، در آن بیانیه این تعبیر را داشت : قم قهرمان ، تبریز غیور ، که یعنی غیرت تبریزی ها به جوش آمده بود از حادثه ی قم و حضور پیدا کردند ، و مشهد بیدار  شده ؛ ببینید یعنی مشهد می بایست جلو تر از تبریز حرکت میکرد ، ولی نه خیر ، عقب تر از تبریز حرکت کرده بود . لذا راجع به مشهد ، تعبیر به مشهد بیدار شده دارند ، آنوقت پشت سر ، یزد و اصفهان و شیراز و بعد هم مازندران کشیده شد این موج حرکت .لذا خیلی تأثیر گذار بوده است و سرنوشت ساز بوده است آن قیام مردم تبریز. خدای رحمان همه ی آن شهدای مظلوم را با اصحاب اباعبدالله الحسین محشور بفرماید ان شاءلله . السابقون السابقون ، اولئک المقربون . آنهایی که پیشقدم شدند در دفاع ،اینها یک منزلت بالاتری دارند .

ایشان با اشاره به روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی افزودند : هنوز هم که هنوز است ، مذاکره کنندگان ما در وین دارند مذاکره میکنند ، بعضی از نویسندگان در داخل روزنامه مینویسند ، در فضای مجازی هم پخش میکنند که چرا معطل میکنید و چرا چانه میزنید و کوتاه نمی آیید و بهانه ی مشکلات مردم را می آورند ؛ همان جریانی که مشکل آفرینی را دامن زد ، همان جریان می خواهد ملت را مستأصل کند ، به خیال اینکه مردم مستأصل بشوند و همراه جریانات آنها بشوند ؛ نه خیر ؛ چرا ؟ ؛ چون حرف جمهوری اسلامی در این مرحله از مذاکره یک کلمه است : اینکه آمریکا از برجام خارج شد؟ باید برگردد ، تعهدی را که آمریکا در برجام پذیرفته بود ، عمل بکند ؛ ما هم تعهدی را که پذیرفته بودیم ، بعد از آن که آمریکا عقب کشید ، ما یک سال و چند ماه همچنان به تعهد قبلی مانده بودیم ، ولی دیدیم اروپایی ها هم کاری انجام نمیدهند ، ما بخشی از آن تعهداتمان را کم کردیم . الآن آمریکا برگردد و تحریم ها را بردارد ، ما هم همه ی تعهدات را میپذیریم . اما اینکه آمریکا بگوید تعهد نمیدهم ! خب اینکه میخواهد بگوید دیگران باید ذلیل ما باشند ، نه خیر ، بلکه باید آمریکا و آمریکا پرستان بدانند که این ملت تا آخرین قطره ی خون از دست آورد های شهدای خود ، از دست آوردها ی انقلاب و امام و رهبری ایستاده است و دفاع خواهد کرد. ببینید ، غربی ها و آمریکا میخواهند مثل دوره ی قبل ، وعده ی نسیه بدهند و بگویند شما بیایید غنی سازی تان را محدود کنید ، که تحریم ها را بعداً اگر اراده کردند بردارند  . ولی میگویند الان شما غنی سازی را بردارید . با وعده های نسیه ، کوتاه آمدن نقد را از نمایندگان ایران دریافت کنند ، ولی وعده ی نسیه ی خودشان را هم راحت پایمال کنند . نه میخواهند ضمانتی گنجانده بشود در قرارداد طرفین برای اجرا ، که اگر تحریم ها را برنداشتند چه؟ ، میگویند نه آن را رها کنید ، ما عمل میکنیم . خب همین آمریکا و همین ماهیت بود که خلف وعده کرد! . درود خدا به امام راحل ، که چهل سال قبل میفرمود شیطان اکبر ، میفرمود فتنه ی بزرگ . رابطه ی ایران و آمریکا را رابطه ی گرگ و میش مثال میزد . ولی متأسفانه مدیران ما 8 سال گذشته دل بسته بودند به دل جویی از آمریکا . نیامدند غیرتمندانه روی پای خود بایستند . خدا وعده ی یاری داد ، ولی اگر مسیر الهی را آدم کنار بگذارد ، خدا ذلیل میکند . وعده ی الهی این بود که وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٖ مقاوم باش و سستی نکن و کوتاه نیا و زیر بار ظلم نرو . اما رفته بودند. ببینید ، فرستادگان ایرانی میخواهند بار دیگر ذلت برای ایرانیان را نپذیرند ، این هدف است ، و راستی آزمایی داشته باشند که آیا واقعاً تحریم ها برداشته میشود یا نه ؛ ولی خب جیره خواران دشمن از خارج و داخل دارند تلاش میکنند  و جریان سازی میکنند که دولت ما و مذاکره کنندگان ما کوتاه بیایند . خدا میداند که اگر 8 سال قبل ، اقتصاد مقاومتی جدی گرفته میشد ، این اتفاق گرانی ها را نداشته بودیم . اما جدی نگرفتند ، رها کردند . خب وقتی چیزی رها شد و خراب شد ، آباد کردنش هم زمان میبرد و مشکلت خاص خودش را خواهد داشت .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند : یکشنبه سالروز هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ما در مسیر اهواز. هواپیما مسافری بوده ، جنگی نبوده . چه جنایات سنگینی را صدام عفلقی با برخورداری از حمایت استکبار انجام میداد که ما را بشکند . آن سختی ها را این ملت صبور تحمل کرد . امام و رهبری تحمل کردند ، برای این که ذلت را نپذیرند .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه این هفته شهرستان به امامت آیت الله معلمی ، و تکبیر نماز با نوای جناب آقای سعید دهنوی اقامه شد.

img_8659_3w5j.jpg
img_8652_3ct8.jpg
img_8661_glj9.jpg
img_8696_kbs8.jpg
img_8664_nfvy.jpg
img_8617_vsnj.jpg
img_8619_xhq4.jpg
img_8623_q0rq.jpg
img_8628_78na.jpg
img_8629_wg1k.jpg
img_8631_onuk.jpg
img_8632_858n.jpg
img_8648_4x8x.jpg
img_8671_ldcj.jpg
img_8675_envm.jpg
img_8686_a5c3.jpg
img_8705_1pv.jpg
img_8707_kfs1.jpg
img_8694_2nm.jpg
img_8709_zion.jpg
img_8720_eqmr.jpg
img_8722_ug2a.jpg
img_8724_itxl.jpg
img_8726_cfhw.jpg