متن خطبه های نمازجمعه 1396/5/20 شهرستان قائم شهر – خطیب : ابوالشهیدین آیت الله معلمی + فایل صوتی

cijb_img_1010.jpg

خطبه اول:

دانلود فایل با لینک مستقیم

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم جمیعاً و رحمة الله و برکاته،اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم اله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم حسبنالله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر الحمد لله رب العالمین الصلوة و السلام علی سیدالنبیّین حبیب اله العالمین ابالقاسم المصطفی محمد(ص) و علی عترته و اهل بیته اجمعین. قال الحکیم فی کتابه الکریم بسم الله الرحمن الرحیم « لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ» امیدوارم خدای رحمان به همه ما درک و فهم آیات خود و همچنین التزام عملیبه موازین قرآن را مرحمت بفرماید. در این مظنه استجابت دعا، خدای رحمان همه ما را مشمول رحمت و رضوان و مغفرت بی پایان خود قرار بدهد. گذشتگانمان ر ا ببخشد و بیامرزد. بیماران را شفا عطا بفرماید. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. از هفته های قبل به عرض رسیده بود که برخی از گرفتاریهای دنیا نتیجه عملکرد انسان است اما همه گرفتاریها نتیجه عملکرد نیست و گاهی گرفتاریها زمینه ساز رشد و تعالی انسان است. در سایه تحمل سختیها، ظرفیت انسان نی افزایش پیدا می‌کند و بنیه انسان مستحکم می‌شود. اولیاء خدا سختیهای فراوانی دیدند اما آنها سختیشان نتیجه عملکرد بد آنها نبوده، هیچ مورخ و محدث و بدخواه و دشمنی، خلافی از ابراهیم خلیل نقل نکردند اما خدای رحمان در قران کریم درباره ابراهیم می‌فرماید: «و اذ ابتلا ابراهیم ربه بکلمات» خدای ابراهیم ، ابراهیم را گرفتار ساخت.ابراهیم مشکلات زیادی دید و آن مشکلات زمینه ساز ابراز لیاقت و ظرفیت بود. ما در زمان ابرهیم نبودیم و زمان خاتم پیمبران محمد(ص) هم نبودیم اما در روزگار خودمان دیدیم که امام راحل جز بیان حق مشکل دیگری نداشت امام را زندانی کردند؟ خودش هم می‌دانست که اگر امر به معروف نکند راحت زندگی می‌کند و دستش را هم می‌بوسند اما در سایه امر به معروف زندانی  و تبعید شد و انواع مختلف گرفتاریها پیدا کرد که خود مستحق این گرفتاری نبود اما این گرفتاریها همچون کوره ای که فلزات را ذوب کند و طلای خالص را تحویل دهد از ی آدم معمولی یک عنصر ناب در جایگاه و شایسته رهبری می‌سازد و نشان می‌دهد. « لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَكُمْ » اگر چیزی از دستتان رفت نگران نباشید و تأسف نخورید، اگر خداوند نعمتی به شما داد و در حال حیات شما از دست رفت نگران نباشید و تأسف نخورید. «وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ » آنچه که خداوند به شما داده مبادا از خوشحالی خودت را گم کنی و گرفتار غرور و غفلت شوی؟ « وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ »و خدا دوست ندارد هر آدم خیال بافی که فکر می‌کند از بقیه برتر است تکبر پیدا می‌کند و فخر فروشی می‌کند. اینها را خدا خوش ندارد آنچه را که خدا داده شاکر باشد و آنچه که از او گرفته صابر باشد. این دو جمله «تأسف نخوردن به آنچه که از دست رفته و خوشحال نشدن به آنچه که در اختیار دارد» به ظاهر کوتاه هستند اما یکی از مسائل پیچیده فلسفه آفرینش را حل می‌کند، چرا که انسان در این عالم گرفتاریهایی دارد و باید بداند که نباید دلبسته به دنیا شود و اگر دنیا از دست رفت تأسف نخورد و اگر دنیا روی آورد خود را گم نکند به تکبر و به غرور نیافتد و گرفتار نشود. امام صادق (ع) فرمود: «ان رسول الله کان یتوب الی الله و یستغفر فی الیوم و لیلة مرة من غیر ذنبٍ» پیغمبر خدا در هر شبانه روز حداقل صد بار به درگاه خداوند استغفار داشت. بدون آنکه گناهی داشته باشد. «ان الله لا یخص اولیاء بالمصائب» خدای رحمان اولیاء خودش را گرفتار مصیبتهایی می‌سازد. «لیأجرهم علیها من غیر ذنبٍ»برای اینکه اجر و پاداش به آنها بدهد. بدون آنکه گناهی داشته باشند استغفار می‌کنند. امیرالمومنین (سلام الله علیه) تعبیر جالبی دارد : «الزهد کله بین کلمتین من القرآن» تمام زهد در سایه دو کلمه جمع می‌شود، این دو کلمه را اگر انسان دقت کند و پایبند باشد فرمود: «لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ» داده ی خدا شما را مغرور نسازد و اگر از شما گرفت دچار افسردگی و تأسف نشوید. «و من لم یأس علی الماضی و لم یفرح بالاتی فقد اخذ ازهد بطرفه» یعنی نعمت دنیا او را مغرور نساخنه و اگر نعمت ذائل شد و از دست رفت افسرده نشود، بداند و بر این باور باشد که همه چیز از آن خداست که مصلحت دانست در اختیار من و شما گذاشت و مصلحت دانست و از من و شما دریافت کرد، پس در برابر نعمت شاکر باشیم و در برابر گرفتاریها صابر. این می‌شود معنای زهد و بخش عمده ای از تقوا را تشکیل می‌دهد که به یاد خد اباشیم و از یاد خدا غافل نباشیم و ترک گناه و انجام واجبات را در نظر بگیریم.

{{بسم الله الرحمن الرحیم ؛ والعصر ؛ ان الانسان لفی خسر ؛ الا الذین ءامنوا و عملوا الصالحات ؛ و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر}}

پایان خطبه اول//

_______________

_______________

خطبه دوم:
دانلود فایل با لینک مستقیم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ  الصّلاة والسلام علی سیّد النّبیین حبیب إله العالمین ابی القاسم المصطفی محمد و علَی علیٍّ امیر المومنین و علی الصّدیقةِِ الطّاهره سیّدةِ نساء العالمین و علی الحسن والحسین سیّدَی الشباب أهل الجنةِ أجمعین و علی  علی ِ بنِ الحسین و محمدِ بن علی و جعفرِ بن محمد و موسیَ بن جعفر و علیِ بن موسی و محمدِ بن علی و علیِ بن محمد و الحسنِ بن علی و الحجة القائم اَلمنتظَر . اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةِ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَویلَا.

صلوات…

عن النبی صلّی الله علیه و آله و سلّم أنّه قال : ««ثلاثة لو تعلم امّتی ما فیها لضرَبَت علیها بالسهام : الاذان و الغدو الی الجمعة، و الصف الاول.

خب امروز اولین نمازجمعه در منطقه قراخیل ، آبادی قراخیل دارد برگزار میشود . هرکجا مومنین پیش قدم بشوند ، درخواست بکنند ، اقدام بکنند ، علی القاعده باید مورد استقبال قرار بگیرد اگر شرایط لازم را داشته باشد . ترویج نماز از جمله وظائف اساسی اهل ایمان است . {{الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ }} آنهایی که تمکّن پیدا کردند از اهل ایمان ، میتوانند و باید اقامه نماز داشته باشند . {{ يَا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنكَرِ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا أَصَابَكَ }} لقمان به فرزندش سفارش میکرد ، خدای رحمان همان ادبیات را در قرآن آورد : پسرم ، اقامه نماز ، یعنی یاد خدا . عموم بزهکاران آدم هایی هستند که اهل قبله نیستند ، اهل نماز نیستند ؛ به ندرت پیدا میشود که نمازخوان دست به خلاف بزند . من نمیگویم نمازخوان ها همه پاکند ؛ نه ؛ اما حقیقت این است ، در صد بگیریم ، بیشترین درصد مجرمین آنهایی هستند که اهل طهارت و اهل نماز و اهل قبله نیستند . «نماز» میسازد . نماز کمک میکند . نماز معنویت میدهد . باید اقامه نماز را کمک کرد ، ترویج کرد . بعضی ها میپرسند چرا فلان جا ؛ چرا آبادی دیگر نشده . خب آنجا مومنین قدم جلو گذاشتند ، درخواست کردند ، اگر جای دیگر هم مومنین قدم جلو بگذارند درخواست بکنند همین اتفاق خواهد افتاد . در صورتی که از محل اقامه نماز تا محل اقامه جمعه دیگر یک فرسخ فاصله باشد . این یکی از شرایطش است که یک فرسخ فاصله داشته باشد . سر هر فرسخی میشود اقامه نمازجمعه کرد . در بیانی پیامبر عظیم الشأن اسلام میفرمود : سه چیز ، سه امر است ، اگر مردم بدانند که این سه چیز چه برکاتی دارد ، چه خاصیت و ثمرات بزرگ و شیرینی دارد ، «« لضرَبَت علیها بالسهام»» مرحوم مجلسی بیانی دراد در ذیل این روایت ، می فرماید : مردم اگر بدانند که این سه چیز چه ثمره ای و چه برکتی دارد ، آنقدر مشتاق میشوند ، باید بین مومنین قرعه انداخت . یکی از آنها و اول آنها اذان گفتن است . همین اذان گفتن ها! . مخصوصاً اگر اذان صبح باشد . مخصوصاً اگر یک وقتی خدای نکرده مسجد خالی و خلوت باشد ، مؤذن با علاقه و با ایمان و اشتیاق خودش بیاید برای درک ثواب برای اذان گفتن . در روایات هست که فردای قیامت در عرصه ی محشر مؤذنین یک سر و گردن از بقیه بالاترند .یک وقتی حالا خدای ناکرده آدم میخواهد اذان بگوید تا خودش را نشان بدهد ؛ اینجاهاست که میگویند : «انّما الأعمال بالنیات»» یک وقتی اذان میگوییم برای رضای خدا ؛اعلام کنم بندگان خدا را به بندگی خدا بخوانم . با این نیت و با این انگیزه ؛ چه کسی تعریفش بکند و یا چه کسی تعریفش نکند . او به انگیزه ی دریافت ثواب از خدا می آید وارد این عرصه میشود . اینجا در این بیان پیغمبر خدا می فرماید : اگر مردم بدانند که در اذان گفتن چه برکت و ثمره ای است ، مردم پیشی میگیرند از همدیگر ، این میگوید من اذان بگویم ، آن میگوید من اذان بگویم ؛ آنقدر مشتری پیدا میکند ، به ناچار باید بین آنها قرعه بیاندازند . بعضی ها هم احتمال دادند ، گفتند که نه ، اگر مردم بفهمند اذان گفتن چه ثمره ای دارد ، به سرعت تند و تیز مثل عبور تیر از کمان ، حرکت میکنند. ولی به نظر میرسد همان احتمال اول قوی تر است . بعد دومینش «« و الغدو الی الجمعة»» برای ورود به مصلی جمعه . مثلاً درِ مسجد را دارند تازه باز میکنند ، یکی بگوید که من اول وارد بشوم ، یکی دیگر بگوید من اول وارد بشوم.  اگر یک چنین اشتیاقی پیدا شد  بینشان قرعه بیاندازند . پیغمبر میفرماید اگر مردم بدانند که نماز چه ثمره ای و چه برکتی دارد ، پیشی میگیرند از همدیگر . نیاز به قرعه کشی میشود . والصفّ الاول ، و نشستن در صف اول جماعت و جمعه . از جمله چیزهایی است که مومنین مشتاقش باید باشند و بودند و حقیقت امر اینچنین است . حالا این روایت را مرحوم مجلسی در بهار ، البته او از دعوات راوندی نقل کرده است .روایات درباره ی نماز جمعه بسیار گسترده است . چه کلامی و بیانی بالاتر از اعلام الهی در قرآن : {{ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ}} اعلام برپایی نمازجمعه میشود ، بشتابید به یاد خدا . لذا همه ی محدّثین و بزرگان روایات مربوط به این معنا را نقل کردند و فتوا میدهند که روز جمعه ، قبل از اقامه نماز ، مسافرت کراهت دارد . استنادشان به همین آیه ی شریفه : {{ فَإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ }} نماز منقضی شد ، نماز به پایان رسید و تمام شد ، حالا هرکجا میخواستی بروی برو ، منتشر شو در زمین {{ وَابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ }} ؛ در هرصورت ، اهمیت دادن به نماز یک وظیفه است ولی متأسفانه جامعه ی ما کمتر توجه میکند . الآنه ماشاءلله این شهر ، اینهمه جمعیت ، اما جمع نمازگزاران چه؟ ممکن است گاهی مؤمنین میگویند ما جمعیتمان از فلان جا بیشتر است . نباید اینگونه مقایسه کنیم از فلان شهر و فلان شهر . باید این را نگاه کنیم چند نفر داخل شهر مکلف داریم و نمازخوان . آن بقیه ای که مکلفند و باید نماز بخوانند ، بقیه کجا هستند؟ امر به معروف کنیم ، نهی از منکر کنیم .در هرصورت بگذرم . امیدواریم که خدای رحمان همه ی مومنین را موفق به اقامه ی این فریضه ی بزرگ بگرداند . این فریضه ای که کمک میکند در یاد خدا ، در تقوا ، در پاکی و طهارت ، و ان شاءلله مومنین بهره مند باشند . خلاصه شرایط ایام ما با پشت سر گذاشتن مراسم تنفیذ و تحلیف ، آغاز کار دولت دوازدهم فرارسیده است . دولت ما ، رئیس جمهور حق دارد ، که از یاران هم فکر خود رد دولت نیرو بگیرد ، در مدیریت ها نیرو بگیرد. اما قطعاً در هردو تفکر سیاسی ، هم آدم های لایق و متدین پیدا میشوند ، و بلانسبت ، آدم های فرصت طلب و آدم های کم تحرک و پرتوقع پیدا میشوند . الآن ما در شرایط سختی داریم به سر میبریم . خیال و تصور واهی این بود که دیگر سایه ی جنگ برداشته میشود . البته بینی و بین الله بنده خودم ره عرض میکنم ، که جلوتر هم میفهمیدم ، قبل از انتخابات هم می فهمیدم که هرقدر ما نشان بدهیم که از جنگ میترسیم ، دشمن گستاخ تر میشود . این دودوتا چهارتا است . هرملتی ، هر جامعه ای ، هر کشوری ضعف نشان بدهد ، دشمن جری میشود در برابر او . اگر ابراز مقاومت کند ، ولو حتی توان نداشته باشد ، به قول عامیانه میگویند : بعضی ها مال و پول ندارند ، اما صورتشان را با سیلی سرخ نگه میدارند ؛ یعنی عزتشان و کرامتشان را حفظ میکنند . اگر تصنّعی هم بوده نشان میدادیم که ما قدرتمندیم ، ما اهل تسلیم نیستیم . ما وری پای خود میخواهیم بایستیم . دشمن حساب دیگری روی ما باز میکرد . الآن وظیفه چیست ؟ خبرگزاری اسپودنیک روسی ، همین الآن داخل همین هفته اعلام کرد که : آمریکا مانع فروش هواپیمای سوخو به ایران شده است . تصور این بود که نه ، اگر آقای رئیس جمهور رأی بیاورد ، مثلاً درِ آشتی باز میشود ، درِ جنگ بسته میشود . خب نشد . نشد ؛ الآنه چه باید بکنیم؟ الآنه حداقل باید از همین جا هم که شده کر همت را محکم ببندیم . الآن عوامل خشن وابسته به استکبرا ، همین دو روز پیش در یکی از روستاهای شیعه نشین افغانستان ، شصت نفر بیگناه را سر بریدند ؛ سر بریدند ؛ در فرانسه ، یک عمل تروریستی اتفاق افتاده بود ، دوازده نفر کشته شده بودند ، مسئولین ما در آن وقت پیام تسلیت فرستادند . هواداران دولت رفتند مقابل سفارت فرانسه ، عصر ، مغرب ، شمع روشن کرده بودند . اما الآن این خبر منتشر شده ، که شصت نفر را سر بریدند ، آمار غیر رسمی میگوید بیش از دویست نفر را کشتند ؛ و بالای چهل زن را اسیر بردند ؛ این فاجعه ی سنگین ، دنیا خاموش است . متأسفانه از درون ایران هم صدایی بلند نشده تا الآن . خب اینها وادادگی را نشان میدهد . واقعاً جای تأسف است که بعضی از نمایندگان ، که البته تعدادشان زیاد هم نبوده ولی آغاز بدی است ، که در برابر آن خانمی که از اتحادیه ی اروپا آمده ذوق زدگی نشان بدهند که با او عکس بگیرند . حقیقتاً نه شأن خودشان بوده نه شأن مجلس  ؛ شأن این مجلسی که خانه ی ملت است پایین آوردند . مجلس باید از ملت عذرخواهی کند . این ها آغاز است ، پایان معلوم نیست به کجا میخواهد منتهی بشود . تا الآن سنّت بود ورزشکاران ما از مدال میگذشتند ، ولی در برابر اسرائیلی ها ظاهر نمیشدند. حالا درست است که اگر آنجا ظاهر نشده بودند به عنوان باخته تلقی میشدند ، ولی در نزد ملت در درون ، قهرمان سرافراز و زبده شناخته میشدند . الآنه رفته رفته کار به جایی رسیده که پنهانی و آرام ، دارند ورزشکاران ما را در برابر اسرائیلی ها ظاهر میسازند . اینها قدم های ذلّت و ضعف است که شأن ملت نیست ؛ نه سزاوار جریان اصلاح طلب است ، نه سزاوار جریان اصولگرا.نه سزاوار دیگر جریان سیاسی . سزاوار هیچ جریانی نیست . در هرصورت الآن در برابر آمریکای خشن و عوامل او ، ما نیاز داریم به یک مدیران واقعاً  جهادی ؛ نیاز داریم به روحیات بسیجی . میتوان پیدا کرد که هم در جرگه ی اصلاح طلب باشد و هم مدیر جهادی و بسیجی باشد ؛ اینهمه مقام معظم رهبری در برنامه ی تنفیذ تأکید کرد که اقتصاد و معیشت ، اولین قدمش این است که دولت سعی کند هزینه ی جاری را کم کند . بر اعتبارات عمرانی بیافزاید . ولی الآن متأسفانه عمده ی درآمد کشور صرف هزینه های جاری میشود . هزینه های جاری یعنی هزینه های تشریفاتی ؛ یعنی هزینه هایی که خرج میشود ، بازدهی ندارد . اما هزینه ی اعتباری هزینه هایی است که عمرانی و اعتباری صرف میکنی و یک چیزی میسازی ؛ صرف میکنی ، از او درآمد به دست می آوری.باید تولیدات داخل را رونق بخشید و فرصت اشتغال را برای جوانها ایجاد کرد . در هرصورت امیدواریم که دولت دقت بیشتری داشته باشد . هم رئیس جمهور در انتخاب افراد ، هم مجلس در دادن رأی اعتماد ، مسئولیت سنگینی دارند . حالا سخنگوی دولت در جایی می آید و درباره ی متهمی میگوید که : فلانی هروقتی دستگاه قضایی دعوت کرد میرفت ، دیگر چه نیازی به وثیقه ی سنگین که طرف نتواند ارائه بکند و برود زندان ؟ آنوقت آن وثیقه ی سنگین را هم فردا یک وزیری بیاید و پرداخت کند؟! ؛ آقای سخنگوی دولت ، آیا برای یک رعیت بیچاره ، برای یک کارگر ،برای  یک کارمند ، برای یک فرهنگی ، اینجور حرف میزدی ؟ خب اینهاست که واقعاً آدم را آزار میدهد . نظام خونبهای شهیدان است . نظام حاصل مجاهدت چند ده ساله ی امام راحل است . این نظام باید عدالت گستر باشد در جامعه . اگر کسی از خانواده ی دولتمردان متهم بوده او زندان نرود و اگر زندان رفت گِلِه کنیم از دستگاه قضایی که چرا وثیقه ی سنگین خواست و چرا به زندان برد و اما راجع به مردم عامی و عادی ککِمان نگزد که چه اتفاقی می افتد؟!

حمایت از صنایع و تولیدا داخل را مقام معظم رهبری تأکید داشت . مناسبت های این هفته هم دوشنبه سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه با اسرائیل در 11 سال قبل . و این روز به نام روز مقاومت نامگذاری شده . اصلاً جنگ را آغاز کرده بودند که حزب الله را جمع کنند به قول خودشان .  یک هفته که از جنگ گذشت ، اسرائیلی ها خواستند کنار بکشند و عقب نشینی کنند و اعلام آتش بس کنند . ولی آمریکایی ها اجازه نمی دادند . آمریکایی ها فشار می آوردند که اینها پیش بروند و در نهایت بعد از 33 روز ، آمریکایی ها میگفتند که این جنگ ، برنده ای نداشت . ببینید ، این جمله که برنده ای نداشت ، یا هیچکدام از طرفین پیروز نشدند ، این حداقل اعتراف است به اینکه اسرائیل دست آوردی نداشت از این جنگ . ولی حزب الله را نخواست آمریکا باور بکند ، نخواست ابراز بکند که حزب الله در این جنگ پیروز شده . پیروز چه؟اصلاً جنگ آغاز شده بود که حزب الله را ازبین ببرد .ولی حزب الله سر جای خود مردانه مقاوم ایستاد ، و درخششش در عالم نمایان تر شده ، علی رغم میل استکبار ، وعاملش در منطقه یعنی اسرائیل ، حزب الله در منطقه روز به روز قوی تر ظاهر شده . یعنی اگر اراده ی جدی باشد در هر  عرصه ای میشود ، مث همین پیروزی حزب الله آدم پیش برود و قدم بردارد . خدای رحمان هم وعده ی یاری و کمک داد . به شرط اینکه برخیزی . از تو حرکت و از خدا هم برکت. 24 ذی قعده زیارت مخصوص آقا امام رضا ، چه از نزدیک ، چه از راه دور سفارش شده است . پنجشنبه حماسه ی خونین پاوه در سال 1358 ، آغاز بازگشت آزادگان در 26 مرداد 1369 ، و در نهایت از نیروی سرافراز انتظامی تشکر میکنیم در پیگیری مسائل مروبط به امر به معروف و نهی از منکر ، و مخصوصاً در ای ن فصل تابستان ، ارشاد خانم ها بد حجاب ، برخورد با بی حجابانی که انگیزه دارند و به بهانه اینکه ما داخل اتومبیل نشسته ایم ، در داخل اتومبیل با سر برهنه ظاهر شدن ، دهن کجی است به اصل فرهنگ جامعه ، به اعتقادات و باور جامعه ، خلاف قانون است ، و کسی حق ندارد چنین کاری را بکند . و بحمدالله نیروی انتظامی که مقاومت میکند و برخورد میکند جای تقدیر دارد . خانواده ها هم باید کمک کنند و همراهی کنند .

(((((((((((به تبع هرهفته خطبه های نمازجمعه قائم شهر مزیّن به اسامی شهدایی است که این هفته و هفته ی پیش سالگرد شهادت آنها بوده است)))))))))))))))  نثار ارواح این عزیزان صلوات.

{{بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ؛ مِن شَرِّ مَا خَلَقَ ؛  وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ ؛  وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ ؛ وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ؛ صدق الله العلی العظیم}}

پایان خطبه دوم//

دیدگاهتان را بنویسید