آقای مهدی جوادی «مدیرعامل دخانیات مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

پیش از ظهر دوشنبه مورخ 9 خرداد 1401 ، آقای مهدی جوادی «مدیر عامل دخانیات مازندران» با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، در آستانه سالروز رحلت امام خمینی«ره» ، ضمن دیدار با آیت الله معلمی ، با آرمان های امام و انقلاب ، تجدید میثاق کردند .

آیت الله معلمی در این دیدار ضمن خیرمقدم به حاضرین فرمودند: خرداد ماه یادآور خاطرات تلخ و شیرین است ؛ از جمله خاطرات شیرین خرداد ماه ، بازپس گیری و آزادسازی خرمشهر بود که یک نقطه ی بسیار مهم و عطف تاریخی که چشم جهانیان را خیره نموده بود . هم دوستان و هم دشمنان مورد توجهشان قرار گرفته بود و دوستان شادمان و بدخواهان در خشم فرو رفته بودند . و از جمله خاطرات تلخ خرداد ماه رحلت امام راحل و جلوتر از آن حادثه ی 15 خرداد بوده است .

ایشان افزودند : شما در جایگاه مدیریتی تشکیلات دخانیات مازندران ، قرار گرفته اید ؛ حالا از جمله نیازمندی های جامعه ، چه مفید و چه مباح ، که بعضی چیزها مفید است ، اما بعضی چیزها مباح است و دخانیات از این قبیل است  . در شریعت و قانون منع نشده است و از آن تعبیر به مباح میشود ، ولی بخشی از جامعه ی ما گرفتار مصرف دخانیات هستند . اگر در داخل تولید و فرآوری اش اتفاق نیافتد ، طبعاً واردات افزایش پیدا میکند ، چه به صورت قاچاق و چه قانونی ؛ هرچه از کشور دیگری وارد بشود ، کمک به تولیدکنندگان آن کشور است ، ولی هرقدر مصرف از داخل تهیه بشود ، خب موجب رونق تولید و موجب عدم خروج ارز از کشور و کمک میشود به ثبات اقتصادی کشور و دولت .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: قطعاً بخشی از کارهای شما مراقبت برای بهره برداری بهینه از اراضی خواهد بود . مخصوصاً در مازندران امکان گسترش بستر زراعی نداریم ، ولی هرساله بخشی و مقداری از بستر زراعی زیرِ بنا میرود چه به صورت قانونی و چه به صورت غیرقانونی و لامحاله هکتارها از بستر زراعت تبدیل به بستر بنا میشود ، و از بستر زراعت کاسته میشود ؛ هم باید از تغییر کاربری حتی المقدور پرهیز بشود ، و استفاده برای بستر بنا محدود بشود ، که آن مربوط به دستگاه های دیگر است و شما دخیل نیستید ، ولی در قضیه ی بهره برداری از زمین ، میتوانید شما هم با کارشناسان کشاورزی راهنمایی و مشورت بگیرید و کشاورزان تحت پوشش و حمایت دخانیات را توجیه کنید ، تا واقعاً حداکثر بهره برداری از حداقل بستر و زمین اتفاق بیافتد که این استفاده ی بهینه ، خدمت بزرگی میتواند هم برای نسل حاضر و هم نسل آینده باشد.