آیین افتتاح و بهره برداری کتابخانه عمومی شهیدان معلمی شهرستان جویبار برگزار شد + تصاویر

پیش از ظهر دوشنبه مورخ 7 شهریور 1401 ، آیین افتتاح و بهره برداری کتابخانه عمومی شهیدان معلمی شهرستان جویبار ، با حضور آیت الله معلمی ، آقای سید محمود حسینی پور«استاندار مازندران» ، و خانم دکتر آرزو ولی پور«مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران» برگزار شد.
آیت الله معلمی در این دیدار ، ضمن خیرمقدم به حاضرین فرمودند: خدای رحمان را با تمام وجود شاکریم ، به همه ی عنایات و الطاف کریمانه اش و توفیقاتی که عطا فرموده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند: همه ی شهدا منزلت دارند ، ولی السابقون ، آنهایی که سبقت گرفتند برای جهاد در راه خدا ، بسیار از منظر قرآن و در کلام معصومین مورد عنایت و توجه هستند.شهدایی که نه تنها خودشان رفتند ، برای حرکت سایرین هم مؤثر بودند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: در بیان امیرالمومنین «ع» آمده است که ارزش انسان به علم و ادب است . علم دانایی است و ادب آموختن روش زندگی که چگونه عملکرد و رفتار داشته باشیم . لحظه ای که انسان آفریده شد و به دنیا آمد هیچ چیز نمیدانست و بخشی از دانایی از پدر و مادر است و بخشی دیگر از محیط و جامعه . عمده ی دانایی از کلاس و معلم و کتاب است. هم معلم می آموزد و هم کتاب می آموزد . درباره ی امامان معصوم و قرآن کریم فرمودند که قرآن امام ساکت است و امام معصوم حجت خدا امام ناطق است . یعنی امام معصوم بیانگر مفاهیم قرآن است ؛ و اینکه قرآن امام است یعنی مفاد و معانی قرآن و رهنمود قرآن رهبر است برای جامعه و خود ساکت است . باید حجت خدا آیات الهی را معنا کنند .
ایشان افزودند: انس با کتاب را واقعاً کم کار کرده ایم و باید این فرهنگ انس با کتاب و کتابخانه همه جا ترویج بشود . کتابخوانی و انس با کتابخانه سرگرمی مفید و ارزش آفرین است . رسول خدا میفرماید که علم را به کتاب و کتابخوانی مقید کنید تا بماند برای آیندگان . درود و رحمت الهی بر آنانی باد که کلمات معصومین را ضبط و ثبت کردند و کتاب شده بعد از چندصد سال ما از آن بهره میبریم . کتاب عزیز مقدس و ارزشمند و کتابخانه عزیز و ارزشمند است . کتابخانه در هر محله ای از شهرها اگر دائر و مورد استفاده و رجوع اهالی قرار بگیرد ، کمک میکند به رفتار خوب خانواده ها و افزایش بنیه ی علمی مخصوصاً جوان ها. ان شاءلله بنا داریم که سقف کتاب ها را اینجا به حد اقل ده هزار جلد برسانیم .