هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان استان مازندران ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند + تصاویر

دوشنبه مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ، هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان استان مازندران ، با حضور در دفتر امام جمعه قائم شهر ، با آیت الله معلمی دیدار کردند.

آیت الله معلمی در این دیدار ضمن خیرمقدم به حاضرین و قرائت آیه 2 سوره مبارکه جمعه فرمودند: تزکیه و اخلاق و فرهنگ و ادب ، و آموزش های اجتماعی را خدای رحمان مقدم داشت ، و در ادامه فرمود که یعلمهم الکتاب و الحکمة. حقیقتاً تأسیس این دانشگاه ضرورت داشت ، و فرصت خوبی است برای تربیت کسانی که تعلیم و تربیت را عهده دار بشوند . مسئولیت بسیار سنگینی است و همه مسئولند در همه ی دانشگاه ها ، و همه ی اساتید مسئولند ؛ اما پیدا است که نتیجه ی کار ، اهم و مهم دارد . بنا براین اصل کار هم گاهی مهم تر و حساس تر و گاهی با یک درجه ی پایین تر.

ایشان افزودند: خلق و خوی معلم در ذهن دانش آموز ماندگاری پیدا میکند . چه مطلوب باشد ، چه خدای ناکرده نامطلوب . رفتار معلم ، کردار معلم ، واقعاً اثرگذار است در دانش آموز و دانشجو .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر فرمودند: باید خدا را شاکرباشید که در یک مرکز کاری مبارک و ارزشمند فعالیت دارید . فرهنگ جامعه ی قبل از انقلاب اگر فرهنگ خوبی نبود ، به مراتب الآن ابزار خطر بیشتر است . آن ایام ابزار خطر محدود بود ، و کنترل کردن آنها هم آسان تر بود و لیکن اراده نبود برای آن . الآن اراده هست برای کنترل و تربیت درست ، ولی متأسفانه مراکز آسیب رسانی بسیار متعدد و فعال و جدی و در صدد تخریب بنیان های اعتقادی جامعه ی ما ، مخصوصاً مغز جوان را هدف قرار دادن برای رویگردانی از ارزش های دینی و اسلامی و انقلاب . لذا در چنین شرایطی ، متقابلاً مسئولین معلمان و مربیان و مدیران مربوطه سنگین تر میشود . لذا اینجاهاست که باید انسان به خدا پناه ببرد ، و از خدا مدد بخواهد .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قائم شهر افزودند: دانشجویان امانتی هستند واقعاً ، که اگر درست امانتداری کردیم و درست تعلیم و تربیت داشتیم ، نقش ارزنده ای پیدا کرده ایم برای تربیت جامعه ، و اگر خدای نکرده مسامحه بشود و فرصت بیهوده از دست برود و زمان منقضی بشود ، عواقب خطرناکی پیدا میکند که چه بسا قابل جبران در آینده نباشد . بحمدالله شما که انگیزه دارید و بر اساس آموزه های دین و ارزش های انقلاب اسلامی مقیدید به فضل الهی ، هیچ تردیدی در این نیست و این تذکرات از باب وَ ذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرى‌ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ است ، امیدواریم خدای رحمان بر توفیقاتتان بیافزاید .