مراسم نماز جمعه 5 مرداد ماه 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 5 مرداد ماه 1403 شهرستان قائم شهر ، با مرثیه خوانی جناب آقای فضل الله روحانی زاده آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای جواد اکبری ، و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای عبدالله گرزین با محوریت نقش نمازجمعه در نظام مقدس اسلامی بمناسبت سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران ، و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای فضل الله روحانی زاده ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد  

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیه شریفه ی 23 سوره مبارکه زخرف کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان توفیق فهم و درک آیات نورانی قرآن را بهتر از گذشته به ما عطا بفرماید و ما را در عمل به پایبندی به موازین قرآن موفق بدارد دعاهای ما را مستجاب گذشتگان ما را غریق رحمت و ما را مشمول مغفرت و رضوان  بی پایان خود قرار دهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد   در برابر کارشکنی های مشرکین مکه خدای منان در خیلی از آیات قرآن هم پیامبرش را به اوضاع گذشته توجه میدهد تا بر استقامت و پایبندی او کمک کند و هم سرانجام تلخ و دردناک مشرکین ایام گذشته را مطرح می کند تا برای مشرکین مکه هم اخطاری  باشد انذاری باشد شاید بیاندیشند    انبیاء که قبل از شما مبعوث شده بودن خدا به پیغمبر خطاب می کند و کذلک این چنین یعنی این اوضاع  که شما دارید الان با مشرکین مکه همین گرفتاری و همین اوضاع در گذشته هم بود  

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیات مبارکه سوره زخرف کلام الله مجید فرمودند : ما در روزگار خودمون دیدیم عاقبت صددام چه شد  عاقبت پهلوی ها که شد شبیه به همین اوضاع  خدا مهلت می‌دهد می آزماید    میدان می‌دهد  بازار کار می‌دهد بازار معامله می دهد  می‌نگرد کدامیک از شما نیکوتر و بهتر عمل کرده باشید  مهم عمل است  پروردگارا در دست یابی به اعمال حسنه در دستیابی به جایگاه تقوا و پرهیزکاری همه ما را به کرمت موفق بدار .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: پرهیز از گناه انجام واجبات  معیار گناه نهی الهی است  معیار واجبات امر خدایی است آنچه که در قرآن نهی شده است حرام است و آنچه که ترغیب و تشویق شده  واجب یا مستحب اینها مظاهر بندگی خدای مننان را تشکیل می دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند: مستحضرید که در این مرحله اخیر  آغاز کار مجلس دوازدهم مقارن شد  با آغاز کار  دولت چهاردهم . در پی آن حادثه ی تلخ. در پی به شهادت رسیدن رئیس جمهور فقید خدوم مردمی فعال آیت الله رئیسی و همراهانش رحمت الله علیهم این اتفاق رخ داده است .خب این هم زمانی هم می‌تواند  برای پیشبرد کارها  موثر باشد یا خدای نکرده نه پس رفتی برای انجام امور خدای نکرده محتمل باشد مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان  حقیقتا نصیحت های بسیار حکیمانه بسیار شفاف بسیار روشن  بخش‌های مختلف نظام را در کنار هم یک کل فرمود باید تشکیل بدهید. یعنی درسته که  قوا  مجزاست از یکدیگر مجلس ، دولت  و قوه  قضاییه . اما درنهایت همه این دستگاه ها  می‌توانند هم صدا ، هم هدف  و هم افزایی داشته باشند  . بخش‌های مختلف نظام در کنار هم یک کل را تشکیل  بدهند و می‌دهند آن کل  جمهوری اسلامی است.  فرمود باید تعامل داشته باشید.  معنای تعامل چیست؟ آقا فرمود تعامل داشته باشید  با هم کار کنید با حسن نیت معنای کار کنید با حسن نیت این نیست که هر کسی را فرض کنید رئیس جمهور معرفی کرد مجلس حتما موظف است او را تایید کند نه بر حسب رهنمود رهبری مجلس موظف است دقت کند  اگر واقعا این انتخاب انتخاب درستی است تایید بکند و اگر خدای نکرده به یک نتیجه رسیده که این انتخاب نمی‌تواند درست باشد باید اونجا نظر خود را ابراز بکند . هیچ دستگاهی ملزم نیست از دستگاه دیگر تبعیت کنه همه دستگاه ها طبق موازین قرآن باید سعی کنند پیش ببرند انجام وظیفه خودشون رو. بعد آقا تاکید داشتند کنار گذاشتن تعلقات سیاسی . خیلی مهم است .  یعنی اگر بنا هست وزیر معرفی شود باید دید چه کسی لایق است . فرمود کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی. خیلی روشن شفاف آقا فرمود که تعلقات جناحی و سیاسی نباید موثر باشد .  بعد معیار ها را بیان کرد فرمود طرف امین باشد صادق باشد کسی از او دروغ نشنیده باشد  . از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی ایران.  ایمان یک شاخص مهم است متشرع بودن . مواظبت به نماز دارد مراقبت به روزه خودش دارد یا نه. سابقه‌ی سو نداشته باشد اینها همه را تصریح کرد رهبری معظم . کارآمدی داشته باشد امید به آینده ایجاد کند . بیافریند با عمل خود با کار خود در جامعه ایجاد امید کند نسبت به آینده.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر فرمودند: درباره برداشتن تحریم ها،  خوب دولت  اسبق  سعی داشتند می‌گفتند حتما باید  برجام را مجددا زنده کنیم یا اف‌ای تی اف را  تصویب بکنیم تا از تحریم ها خلاص بشیم  خوب خیلی اون ایام شماها یادتونه حتما  چقدر تبلیغ می کردند که اگر برجام اجرا بشه یک شب همه مشکلات ما حل میشه با برجام امضا شد تا دو سال هیچ اتفاقی نیفتاد به نفع ما اتفاق به نفع دشمن افتاد که ما غنی سازی را پایین آوردیم ولی اون ها هیچ تحریمی را هم  بر نداشته بودن.  اما حالا هم باز زمزمه هایی می آید که باید FATF را بپذیریم باید برجام را احیا بکنیم  ! خب پیداست که این راه یک بار طی شده ولی به نتیجه به مقصد نرسیده . میگن آدم مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید باید بترسه و از یک سوراخ دوبار نباید گزیده بشه.  آقا فرمودند مقام معظم رهبری فرمودند برداشتن تحریم دست شما نیست  تحریم دست دشمن است.  برداشتن تحریم دست شما نیست اما خنثی کردن تحریم دست شما هست.  واقعا اقداماتی که در دولت رئیسی اتفاق افتاد مصداق همین بیان بود خنثی کردن تحریم ها . اخیرا  بعضی از نشریات  اروپایی یا آمریکایی اشاراتی به این معنا داشتن که دیگر تحریم بی اثر شده .  یعنی تحریم کرده بودند که جمهوری اسلامی فلج بشه دیدند نه و به حیات مبارکش داره ادامه میده و داره رو به جلو پیش میره بله درسته که همه مشکلات یک مرتبه حل نشده . اما دارد عبور می کند.  این را دشمن فهمیده بود. اگر همان راه ادامه پیدا کند قطعا خدای رحمان رها نمی سازد کمک می کند.

ایشان فرمودند: شرایط آمریکای بی حیا را  ببینید الان خود آمریکا دانشجویان اساتید دانشگاه به حمایت از مظلومان فلسطین فریاد می‌زنند  اونها برای دیگران داعیه حقوق و بشر را بلند می‌کنند ولی اونجا دانشجویان خودشون را سرکوب می‌کنند اساتید دانشگاه را  تحقیر می کنند کتک می‌زنند به زندان می‌برند که چرا از فلسطینی ها دارند دفاع میکنند چرا اسرائیل را محکوم می کنند  دلبستگان به غرب حالا باید ببینند وعبرت بگیرند رهبری فرمود حرکت دانشگاهیان آمریکا در حمایت از فلسطین انقدر بزرگ و با اهمیت است که دولت این کشور یعنی دولت آمریکا مجبور به نقض همه ادعا ها و شعارهایش شده  . فرض کنید در حوالی دانشگاه فرض کنید دانشجویی را به اتهامی دستگیر کرده بودند در ایران  حداقل یک هفته این ها فریاد داشتن تبلیغ داشتن به حریم دانشگاه اهانت شده چرا دانشجو را دستگیر کرده اید یا چرا استاد را  احضار کرده اید از این بساط ها اما اونجا دانشجو با استاد را مقابل چشم همه مردم لگد کوب می کنند کتک می‌زنند و بازداشت می‌کنند الان در آمریکا کار به اینجا رسید دانشجویان اساتید دانشگاه  به اعتراض نسبت به دولت آمریکا که چرا از اسرائیل حمایت می‌کنید اسرائیل جلاد است اسرائیل نسل کشی دارد انجام می‌دهد شما چرا ابزار نظامی به او میدهید.  کاری که آنها می‌خواستند در ایران انجام دهند اکنون برای خودشان پیش آمده است آنها می‌خواستند دانشجویان ما را دانشگاهیان ما را به خیابان ها بریزند و بعد اگر استادی دانشجویی مثلا دستگیر شده بود آنوقت شیون به راه بیاندازند. ولی همین قضیه الان در خود آمریکا برای آمریکایی ها اتفاق افتاده است ولی با کمال بی‌شرمی یا بی حیایی دارن به کار خودشون ادامه می‌دهند .

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و ادعیه با نوای جناب سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.