خطبه 2/آبان/1393

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

خطبه هاي نمـاز جمعه در مورخه1393/8/2

توسط حضرت آيـت الله معلمي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر

 

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه اول فرمودند: خدای رحمان در هر حال بندگانش را می نگرد چه در حال غفلت چه در حال هوشیاری و بندگی؛ خدایا مارا موفق بدار که تقوای الهی پیشه کنیم ملاحظه حضور خدارا در همه کارها داشته باشیم.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر در ادامه تفسیر آیات قرآن خاطرنشان کردند: این آیات که هفته قبل شان نزولش را گفتیم درباره ابوجهل نازل شده، اصلی است برای بشریت، مبادا غفلت کند از این اصل که برگشت همه بسوی خداست.  إِنَّ إِلَى رَبِّكَ الرُّجْعَى ﴿۸﴾ أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَى ﴿۹﴾  این أَرَأَيْتَ استفهام است، ما در فارسی هم گاهی همدیگر را با این ادبیات خطاب میکنیم که آیا ندیدی؟ . أَرَأَيْتَ الَّذِي يَنْهَى ﴿۹﴾ آیا ندیدی آن کسی که از نماز خواندن نهی میکند؟ آیا نمی بینی او مستحق عذاب است؟ به من بگو بنگر آیا کسی بر اساس هدایت الهی دیگران را دعوت میکند دیگران را به تقوا هدایت میکند چرا از یاد خدا غافل میشوید  چرا همه جا را محضر حق نمیبیند؛ در حدیثی آمده است: خدا را انگونه بندگی کنید که احساس کنید خدا شما را می بیند.

حضرت آیت الله معلمی با شاره به آیات سوره مبارکه نمل اشاره داشتند: از موم آن برای شمع و از عسل آن برای غذا و داروی طبیعی استفاده میکنند که 70 نوع از خواص عسل را زیست شناسان بیان کردند: سرشار از ویتامین تقویت قلب، تقویت دستگاه گوارش، درمان زخم معده و … که تجربه شده، در بیان رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است : عسل شفای بیماری جسمی است و قرآن شفای بیماری قلب می باشد. نتیجه اینکه چه چیز این زنبور را به این مرتبه رسانید؟ در قرآن به ما جواب میدهد طریقی که خداوند در سر راهش قرار داد خاضعانه قبول میکند و می پیماید نظمی که زنبور دارد هیچ حیوانی ندارد حتی انسان هم ندارد تخلف میکند. این بشریت باید در سایه مقربات خداوند زندگی خود را نظم دهد و برنامه ریزی او بر اساس آموزه های دین باشد.

خدایا ما را در مسیر عبودیت و رحمت قرار بده!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾

اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾

لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾

 وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾  

 http://s5.picofile.com/file/8147987292/DSC05787.jpg

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی دعوت نمودند و در ادامه بیان داشتند: امروز روز سازمان ملل میباشد، این سازمانی است که خاصیت خدمت به استکبار دارد و هر کشوری مجلسی دارد مثل خانه ملت که امام خمینی تعبییر فرموده اند یعنی مجلس با رای ملت تشکیل میشود. این سازمان قرار بود خانه ملت باشد، ملتها کنار هم قرار بگیرند و تصمیم جمعی گرفته شود ولی با اینکه هزینه خود را به عنوان حق عضویت میگیرند متاسفانه به نام ملل هست ولی در خدمت استکبار می باشد. جایی که عوامل اسراییلی حمله میکنند خاموش هستد و در جایی که تحرک مردمی پدید بیاید به حرکت تروریستی متهم میکنند و از حقوق بشر دم میزنند. شیخ نمر در عربستان فقط جرمش اعتراض به حرکت ظالمانه و برخورد بد  ماموران سعودی با مردم بود که او را زندانی و سپس حکم اعدام وی را صادر کردند. پس سازمان ملل کجاست؟

امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر ادامه دادند: یکشنه آغاز محرم الحرام و اغاز سال 1436 می باشد و همچین اغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر است.

 ایشان در دفاع از طرح حمایت عاملان معروف یادآور شدند در این شرایط حساس به بهانه بدحجابی روی خانمی اسید بپاشند کدام آدم نماز خوان و خداترس این کار را می کند برخورد بااین منکر این نیست که اسید پاشیده شود این اسید را چه کسی پاشیده؟ این اقدام برای مخدوش نمودن چهره عاملان معروف و برای اینکه سوژه درست کنند که مذهبییون این طور هستند و برای اینکه جامعه دینی آرام نباشد برای اینکه مسلمانان را به جان هم بی اندازند. امام راحل در بیانی می فرمایند: به واسطه امر به معروف بقیه واجبات ماندگاری پیدا میکند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به رحلت حضرت آیت الله مهدوی کنی و ضمن عرض تسلیت، ایشان را یار دیرین امام و در خط رهبری و یک عالم انقلابی و بزرگوار و متدین سیاست مدار خواندند و افزودند: شما تعبیرات زیادی از ایشان (آیت الله مهدوی کنی) شنیده اید ولی بنده عرض میکنم ایشان قبل از این که سیاستمدار باشند دین دار بودنده اند؛ ایشان سیاستی بر مبنای دین داشتند و معیار های دینی و اخلاقی را همیشه در درجه اول قرار می دادند. رهبر معظم انقلاب راجع به ایشان فرمودند: این عالم بزرگوار از جمله نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب واز چهره های اثر گذاربودند. ایشان به جرم همراهی با امام بعد از مدتی زندان تبعید به بوکان و مهابادشدند هرگز ملاحظات شخصی خود را به حیطه فعالیت های گسترده و اثر گذار خود راه نداده اند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید