خطبه 9/8/1393

خطبه اول:

 

حضرت آيت الله معلمي در ادامه تفسیر آیات قرآن فرمودند: انسان مرتبه عاليه ايي دارد و برای رسيدن به مرتبه عاليه انساني بايد دستورالعمل الهي و قرآني را مدنظر و مورد توجه جدي خود قرار دهد.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر یادآور شدند: همه ميخواهيم رو به کمال حرکت کنیم همه ميخواهيم ذلت و نکبت نداشته باشيم حال که ميخواهيم بايد بينديشيم چگونه بايد عمل کنيم. خدايا ميخواهيم تورا بندگي پيشه کنيم، ميخواهيم مسيري را که براي تعالي و رشد انسان لحاظ کردي آن مسير را بشناسيم و به پيماييم، خدايا در اين عرصه همه مارا ياري بفرما!

حضرت آیت الله معلمی خاطرنشان کردند: ذات اقدس اله در قرآن اسامي فراواني را براي خود مطرح فرموده است؛ برجسته ترين آن ها الله و در ميان اوصاف برجسته ترين اوصاف رحمانيت الهي است اما در اولين آيه که بر پيغمبر (صل الله علیه و آله) نازل شد رب را مطرح فرمود.

ایشان در خصوص ویژگی مردم آن زمان بیان داشتند: در آن زمان نزول اين آيه ، آن هايي که در مکه زندگي ميکردند بت پرست بودند ، آنها به وجود خالق اعتقاد داشتند اما براي خداوند شريک قائل ميشدند ،اصل خلقت را از خدا ميدانستند و بعد ميگفتند خداوند بقيه امور را مثلا به فرشته و بت ها و …. واگذارکرد. اين دسته از صاحبان تفکر را مشر.ميخوانيم يعني اينان کساني هستند که خالقيت را براي خداوند قبول دارند ولي مديريت و مدبر بودن در عالم را براي خدا قائل نبودند.

امام جمعه قائمشهر افزودند: کلمه ي رب به معناي هم افريننده و هم مدير ميباشد يعني علاوه بر خلقت تدبير امور عالم هم با ذات اقدس اله خواهد بود اين توحيد به معناي صحيح کلمه است هم توحيد در اعتقاد و هم توحيد در افعال و عمل می باشد.

در پایان خطبه اول بیان داشتند: خدایا آني و لحظه اي مارا از ياد خودت غافل مگردان ! خدایا همواره ما را در مسير عبوديت و بندگي ياري بفرما!

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

http://s5.picofile.com/file/8147987292/DSC05787.jpg

 

خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی دعوت نمودند و ادامه دادند: همه توطئه هاي جهانخواران از جنگ تحميلي گرفته تا تحريم اقتصادي و … براي اين بوده است که ما نگوييم اسلام جواب گوي جامعه است آنان از اين که اسلام بصورت يک قدرت ظاهر بشود در جهان امروز خوف داشتند. لذا انواع توطئه ها ، تشکيل گروهک هاي سياسي ضد انقلاب در کنارش ايجاد کردن جنگ هاي داخلي کردستان ،ترکمنستان ،سيستان و بلوچستان کاري از پيش نبردند و صدام کافر را براي جنگ تمام عيار وادار کردند و هشت سال او را با امکانات حمايت کردند. در ميان اسراي عراقي که در ايران شناسايي مي شدند نزديک به 42 کشور سرباز بودند .اينها حکايت از اين معنا دارد که استکبار يک توطئه سنگيني را عليه ايران به کار گفته بود.

حضرت آیت الله معلمی با اشاره به قصد و نیت دشمن از دشمنی با نظام اسلامی یادآور شدند:اين ها ميخواستند بگويند اسلام نمي تواند جوابگوي نياز هاي جامعه امروز باشند  خيلي هم شعار ميدادند که نظام ديني نميتواند جامعه را اداره کند اما الان مي گويند شما حق نداريد فعاليت هسته اي بکنيد شما حق نداريد پيشرفت هاي علمي داشته باشيد ،الان از پيشرفت علمي ما مي ترسند ولي اول ميگفتند نظام ديني نا کار آمد است. به کوري چشم دشمنان نظام کار آمدي خود را نمايان ساخت!

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به سخنان اخیر یکی از مشاوران رئیس جمهور در مورد مجلس و رای اعتماد به وزیر علوم متذکر شدند: ایشان باید بداند چه می گوید با این سخنان جز اختلاف و دل سرد شدن از دولت چیز دیگری اتفاق نخواهد افتاد.

ایشان در آخر در حمایت از مجلس که خانه ملت است فرمودند: نمایندگان مجلس نمایندگان مردم هستند و باید احترامشان حفظ شود و سیاسی کردند دانشگاه و دور کردن دانشگاه از فضای علمی در نیت اینان نیست و این اقدام را از نمایندگان مجلس به دور دانستند و به مشاور رئیس جمهور در خصوص اضهاراتشان تذکر جدی دادند.

دیدگاهتان را بنویسید