خطبه 1393/8/16

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/8/16

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر فرازهای پایانی سوره مبارکه علق اشاره نمودند و از خداوند سبحان توفیق و اخلاص و رفع شر دشمنان و طلب آمرزش را خواستار شدند.

ایشان همچنین به سجده و اهمیت آن در عبودیت و بندگی خداوند نیز اشاره نمودند و ادامه دادند: همه فرشتگان مقرب در حال سجده هستند و سجده نشان عبودیت و بندگی می باشد و عدم سجده شیطان با توجه  به عبادت شش هزارساله اش را وجود حالت تکبر و استکبار در ابلیس بیان داشت و با تکیه بر روایتی از حضرت امام صادق (ع) به بیان اهمیت سجده ادامه دادند.

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و با اشاره به تجمع بزرگ عزادان حسینی در شهرستان قائمشهر ضمن برشمردن فضیلت این عمل از تمام عزاداران و دستاندرکاران ای مرام بزرگ تقدیر و تشکر نمودند.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر در ادامه به اهمیت نماز و محترم شمردن آن توسط امام حسین (ع) اشاره داشتند و ضمن بیان آداب و احکام عزاداری اباعبدالله حسین (ع) در خصوص جلوگیری و پرهیز از اعمال وهن برانگیز متذکر شدند .

آیت الله معلمی با اشاره به حملات ناجوانمردانه داعش به نمازگزاران نیجیریه و کشتن و زخمی نمودن آنان خطاب به غرب و مدعیان حقوق بشر فرمودند: کجا هستند مدعیان حقوق بشر تا این جنایات را محکوم نمایند چرا آنان که مدعی به دفاع از حقوق بشر و مظلومان هستند سکوت کرده اند؟

امام جمعه شهرستان قائمشهر با اشاره به یو الله 13 آبان خاطرنشان کردند : پیام عاشورا زیر بار ذلت نرفتن و در مقابل مستکبرین تسلیم نشدن است.

لازم به ذکر است حضرت آیت الله معلمی در پایان خطبه به ذکر مصیبت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

دیدگاهتان را بنویسید