خطبه 1393/8/30

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/8/30

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت آیاتی از سوره مبارکه قدر پرداختند و قبل از تفسیر این سوره مبارکه به بیان اهمیت این سوره از زبان اهل بیت (علیهم الاسلام) پرداختند.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر با اشاره به فضیلت این سوره مبارک با استناد به روایتی از پیامبر اکرم (صل الله عیله و آله) بیان داشتند: هرکس سوره قدر تلاوت نماید و آن را درک و دریافت نماید مانند کسی است که یک ماه رمضان را روزه گرفته و شب قدر احیا داشته است.

ایشان در ادامه انس گرفتن با قرآن را موجب اوج و ترقی انسان دانستند و انس با قرآن را وسیله تقرب بسوی خداوند سبحان خواندند و با تکیه برسخنان امام صادق (علیه الاسلام) در خصوص سوره قدر اشاره داشتند: اگر قدر را در نماز های واجب بخوانید، گذشته ی شما آمرزیده می شود و حساب از نوع آغاز می گردد.

آیت الله معلمی ضمن بیان فضیلت های انس با قرآن خاطرنشان کردند: آیات الهی همانند نوری است که انسان را به سعادت سوق می دهد و موجب تقویت حس روحانی و عبودیت می گردد و موجب هدایت جامعه در مسیر الهی می شود.

ابو شهیدین آیت الله معلمی با سفارش و توصیه به بندگی خداوند سبحان و انجام واجبات و ترک محرمات و خدا را در همه حال به یاد داشتند خطبه نخست را به پایان رساندند.

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودندو با اشاره به موضوع مذاکرات خطاب به مدیران کشور متذکر شدند: همانگونه که مقام معظم رهبری تدبیر نمودند بایدپیش روی نمایید یعنی خودجوش دباشیم و از دورن جامعه بجوشیم و چشم خود را از خارج بپوشانیم و در مقابل مستکبران دست دراز ننماییم و امید کمک از شیاطین نداشته باشیم.

عضوخبرگان رهبری با اشاره به برگزاری همایش ملی اعتدال (مدیران ارشد دولت یازدهم) خطاب به دولت فرمودند: بجای اینکه همایش ملی اعتدال برپانمایید، بیایید با ملت همراهی کنید بیایید اعتدال را در کارهای خود پیاده نمایید.

ایشان با انتقاد به عزل و نصب های یکسو و یک طرف به دولت متذکر شدند: از رای مردم نباید سواستفاده شود و شعار اعتدال باید به عمل درآید و میانه باشد و از ریاست جمهوری و دولت عمل معتدلانه انتظار می رود نه یک سو و فقط برای یک طیف سیاسی.

ایشان در ادامه خطاب به دولت بیان داشتند، سعادت کشور و پیشرفت آن؛ پیروی از راه امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد.

امام جمعه شهرستان قائمشهر با اشراه به هفته بسیج، بسیج را شجره طیبه ای دانستند که نشان از تدبیر و هوشمندی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) مب باشد و بسیج را ضامن حفظ نظام از فتنه ها خواندند و خاطرنشان کردند: اگر بسیج نبود فتنه ها یکی پس از دیگری شیرازه ی این نظام را به ویرانی می کشاند.

آیت الله معلمی در آخر با اشره به حضور تکفیری ها در عراق، ائتلاف آمریکایی ضد داعش را یک اقدام فریبنده و دروغ دانستند و مرجعیت شیعه و بسیج مردم و حمایت های معنوی جمهوری اسلامی را دلیل شسکت تدریجی داعش در عراق اعلام کردند و فرمودند: نه تنها داعش را متوقف ساخت بلکه آن را از پیش روی به پس روی کشاند.

دیدگاهتان را بنویسید