خطبه 1393/11/24

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/11/24

 توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر آیاتی از سوره مبارکه زلزال پرداختند، ایشان با تکیه بر روایات و احادیث پاداش انس گرفتن و تلاوت این سوره این چنین برشمردند: هرکس به خداوند ایمان داشته باشد و تداوم بر قرائت این سوره موجب مصون ماندن از زلزله می گردد و گرفتار صاعقه و طوفان نمی گردد و کسیکه مونس این سوره مبارکه گردد با امر الهی روحش به بهشت می رود.

خطیب جمعه قائمشهر در ادامه با قرائت روایاتی در باب ازدواج خانواده و جوانان را به امر ازدواج توصیه نمودند.

ایشان در راستای همین موضوع متذکر شدند: اطاعت از آداب و رسوم غلط انسان را از اطاعت خداوند سبحان باز می دارد.

امام جمعه شهرستان قائمشهر در اهمیت تقوا و پرهیزکاری، تقوا را دژ محکمی در مقابل ابلیس دانستند و با استناد به سخن حضرت آمام باقر(علیه السلام) فرمودند: هرکسی بیهوده خود را از ما نداند، کسانی از ما هستند که تقوای الهی پیشه کنند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشتند: حضور این جمعیت عظیم در راهپیمایی، نشان از بیداری جهان اسلام دارد و بدین معناست که امروز مسلمانان دشمن را به خوبی شناخته و مقابل انحرافات آنان می‌ایستند.

ایشان افزودند: ملت ایران امسال نیز با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، همانند سال‌های گذشته نه تنها وفاداری خود به انقلاب و نظام را اعلام کرد، بلکه مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نظر یک جامعه‌شناس آمریکایی که کمترین علاقه ای به جمهوری اسلامی ایران ندارد، گفت: این شخص می‌گوید تحقیقات و بررسی‌های من در تاریخ نشان داده که تمامی نسخه‌های حکومتی بعد از پدید آمدن به مرور زمان رنگ باخته و نهایتا از میدان بیرون رفته است، اما ولایت فقیه نه فقط کمرنگ نشده بلکه در گذر زمان بر اهمیت آن افزوده شده و ملت‌های دیگر را نیز به خود جذب کرده است.

ابوشهیدین ادامه داد: از دیدگاه این جامعه‌شناس امریکایی، انقلاب اسلامی یک تفکر عمیق است که در آن نمی‌توان مردم را از دینشان خارج کرد.

خطیب جمعه قائم‌شهر همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دشمنی آمریکا اشاره و اذعان کرد: ملت ایران از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد کینه توزی‌ آمریکا بوده و مسخره کردن مقدسات اسلامی و… تنها بخشی از توطئه‌های استکبار جهانی در منطقه است.

آیت الله معلمی در بخش پایانی سخنانش گرایش قشر جوان به ماهواره را از دیگر اهداف نظام سلطه در تخریب بنیان خانواده دانست و گفت: این اقدام موجب فروپاشی خانواده‌ها و سستی اعتقادات فرزندان می‌شود و در این راستا به پدران و مادران توصیه می‌کنم نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کرده تا شبکه‌های ماهواره ای، فرزندان این انقلاب را به انحراف نکشاند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید